Hallo allen,
Eind december vliegen wij (Wouter en Maaike, 27 en 28 jaar oud) naar Buenos Aires.
De maand januari willen we in Argentinië doorbrengen, daarna reizen we (via iguazu watervallen) door naar Brazilië.
Voor onze maand in Argentinië zijn we nog op zoek naar een leuke invulling, en aangezien ik hier veel Argentinië kenners voorbij zie komen zijn alle tips welkom! Ons doel van de reis is niet om zoveel mogelijk bezienswaardigheden af te tikken, maar we willen juist graag wat langer op één plek zijn en meer zien en leren van de Argentijnse cultuur.
We zoeken dan ook een plek/2 plekken waar we één of meerdere weken kunnen verblijven en mee kunnen werken in ruil voor onderdak.
Het allerliefst op een ranch of boerderij, maar staan ook open voor andere suggesties.
We hebben al via helpx een aantal contacten opgedaan, maar tips via landgenoten zijn altijd leuk…
Daarnaast kunnen we ook goed tips gebruiken voor onze eerste week in Buenos Aires (hier zijn we vanaf 29 dec en iig tm Oud&Nieuw).
We hopen dat jullie met ons mee willen denken!
Hou er wel terdege rekening mee dat januari de zomervakantiemaand van de Argentijnen is en het dus érg druk is overal. Voor “werk&onderdak” zou je ook eens bij wwoof kunnen kijken. Ik weet dat Stefned ermee werkt in Tigre, misschien dat hij nog iemand kan gebruiken 
Voor O&N kan je het beste de 29e al/nog proberen voor een feest ergens kaartjes te scoren, want dat is op de meeste plekken wel nodig. Daarmee kunnen ze je ongetwijfeld ook in het ho(s)tel helpen.
Als jullie het leuk vinden kan ik jullie in contact brengen met vrienden die in Uruguay en hostel/boerderij runnen en misschien wel hulp kunnen gebruiken in de drukke zomermaanden…zij zitten in de buurt van Colonia, aan de andere kant van de Río de la Plata/Buenos Aires. In Argentinië zelf zou je kunnen overwegen tegen kost & inwoning te helpen in de toeristensector aan de kust of in de Sierras de Córdoba; is dan wél veel meer horeca-achtig werk…laat het maar weten als jullie in contact willen komen met de “Uruguay-connection”
Suerte,
Jan
Ah leuk, reacties!
FlipsenNL, dank voor de tips. We weten dat het dan zomerperiode is, maar goed om nog even extra bewust van te zijn.
Jan, die Uruguay connectie klinkt interessant, daar horen we graag meer over. Dus als je dat contact zou willen leggen…Heel graag!
Zal ik je ons e-mail adres even sturen via een berichtje?
Hola Freddy,
Stuur je mail gewoon naar info@heart-of-argentina-travel.com, zal ik je verder informeren,
groet,
Jan