Hoi,
Met twee man willen we er in 2014 een half jaartje vantussen. We hebben een beetje nagedacht over wat we willen doen, en ik had een beetje gehoopt op tips, hints, mooie plekken, tijdschema’s en eventueel advies! Als iemand ons wat kan helpen, graag!
Ons idee is dat we in januari beginnen in Buenos Aires met een talencursus, om daarna Uruguay te verkennen tot tegen het einde van januari. Dan willen we naar Ushuaia vliegen. Dat zou ook de laatste ‘overbruggingsvlucht’ moeten zijn. Verder willen we voornamelijk over land reizen. In volgorde willen we doen:
- Patagonie
- Chili
- Bolivia
- Peru
- Ecuador (+ Galapagos)
- Colombia
- Venezuela
Zo hebben we in de verschillende landen 3 a 4 weken. Tenslotte willen we eindigen met het WK 2014 in Brazilie (Begint eind juni, ons een beetje laten leiden door het Nederlands elftal). We hebben een beetje een globaal overzicht gemaakt van de dingen die we willen zien, maar ik denk dat het voornamelijk de highlights zijn (National Park Jau, Macchu Pichu, Natal, Quito, Lima, Nazca, Sala de Uyuni, Valdes, Los Glaciers etc.). We hoeven niet perse alles in een land gezien te hebben, maar voornamelijk toffe dingen zien en doen, en een beetje ontspannen het half jaar doorkomen.
Als budget willen we max. € 20.000,- p.p. uitgegeven. We vinden hostels e.d. prima en zullen daar ook voornamelijk blijven, maar ik denk dat we af en toe ook willen ‘flashpacken’.
Ik hoor graag wat jullie ideeen zijn!
Groet,
Frans