Van b.a. naar Rio hulp gevraagd!

Beste mensen,

Eind september 2011 vertrekken wij (mijn vriend en ik) voor bijna 4 weken (25 dagen minus vluchtdagen) naar Argentinie en Brazilie. Wij hebben tickets geboekt naar Buenos Aires en vliegen terug vanaf Rio de Janeiro (we willen hier een paar dagen stad-strand-rust doen). Hiertussen willen we zoiezo naar Puerto Iguazu die we vanaf de argentijnse en brazilliaanse kant willen bekijken. Maar alles hiertussen is eigenlijk nog open.

Wie heeft tips voor de invulling? Is het een aanrader om ook nog naar omliggende landen te gaan? Wat is haalbaar? Ik las zelfs ergens dat iemand in ditzelfde traject Uyuni (zoutvlaktes Bolivia) had aangedaan. (hier hadden we in eerste instantie graag naar toe gegaan).

Dus wie heeft tips? ik heb zelf al redelijk wat zitten zoeken op sites van reisbureaus maar word er nog niet veel wijzer van.

Heel erg bedankt! Groetjes Marjolein

ps. we houden van backpacken en hoeven niet te veel vooraf gepland hebben. Het is onze eerste keer in zuid amerika maar hebben al redelijk wat rondgereisd in Azie.

Ik heb in 2006 hetzelfde gedaan, maar dan in minder tijd en 5 stops gemaakt. Als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik doen BA 4 dagen, vliegen naar Iguazu 3 dagen, bus naar bonito 3 dagen, tour naar pantanal 4 dagen, vliegen vanaf campo grande naar Sao Paulo 2 dagen, bus naar Paraty 1 dagje, bus naar Ilha Grande 3 dagen, bus naar RdJ 5 dagen.

Naar de zoutvlaktes is wel een hele grote omweg. Je zou ipv het Pantanal ook Paraguay, Asuncion kunnen meepakken. Dus BA, Posadas, Asuncion, Iguazu en vliegen vanaf Iguazu naar SP.

Ligt maar net waar je interesses liggen… stad, cultuur, natuur, strand.

Gr, Debbie

Dank je voor je duidelijke info heel fijn dat je er ook de schatting van dagen bij hebt gedaan. Thanx!

Als ik goed lees staat er dat je eind september weggaat, jammer :frowning: kwam ineens in me op dat er eind sept een groot festival is in Rio http://www.rockinrio.com.br/