zot zijn doe geen zeer

Hallo iedereen, volgend jaar zou ik graag reizen in zuid-Amerika
Ik heb hiervoor 1,5 maand de tijd
Mijn planning is
Brussel/Amsterdam
Peru : Lima
Cuzco (bezoek machu Picchu)
La paz (dead road: doen?)
Cochabamba
Sucre
Salar de uyuni, Laguna colorada
Laguna verde (doen???)
San Pedro
Salta (doen?)
Mendoza luchthaven met de vlieger naar
El calafate
Ushuaia
Luchthaven, vliegen naar
Buenos aires
Boottrip naar Colonials del Sacramento in Uruguay (dagreis)
Buenos Aires
Trinidad in Paraguay
Iguazu watervallen
Ciudad del este luchthaven vliegen naar Brazilië
São paulo
Paraty
Rio de janeiro
Brussel/Amsterdam
Wat denken jullie van deze trip?
Is het te doen?
Als ik overal 1 tot 3 dagen verblijf zou het toch moeten lukken??
Zijn er dingen dat ik zou moeten laten vallen of doen?
Dead road bv? Ik vraag me af of het wel de moeite is om te doen
Moet je bij de grensovergang betalen? Veel?
Kan je gemakkelijk van buenos aires tot in Trinidad (Paraguay) geraken? En vandaar met de bus naar de watervallen (iguazi)
Hoever is de luchthaven van de watervallen?
Ushuaia, zou ik mischien laten vallen ik zou mischien ooit als ik eens geld heb Antarctica bezoeken, dan moet ik de boot toch vanuit ushuaia nemen…Of heb ik toch genoeg tijd voor om het te bezoeken?
Graag hoor ik van jullie tips en opmerkingen
Alvast bedankt voor jullie hulp en moeite
Groetjes Gino

Het is te doen, maar wel duur denk ik, omdat je veel binnenlandse vluchten moet doen in Argentina, en die zijn vooralsnog nogal duur. Verder zijn er lang niet altijd vluchten van de ene plek naar de andere. Meeste gaan via Buenos aires. Het is een groot land, lange afstanden. Ook bussen zijn duur, en niet zo frequent altijd.
Alle vraagtekens bij doen JA!, want het is allemaal dichtbij waar je dan toch al bent

Ik vind het toch echt zonde van je geld. Wat is je doel? Dat je als je terug bent in de kroeg kan vertellen dat je heel Zuid Amerika hebt gedaan in 6 weken? Ik heb klanten die hebben aan 6 weken niet genoeg voor alleen Argentinië! Maar goed, er zijn ongetwijfeld ook mensen die dit gehaast prettig vinden. Houd wel rekening met reisdagen, het is in Zuid Amerika niet zo vanzelfsprekend dat je ´s ochtends een vluchtje pakt en dan ´s middags in een andere stad alvast een excursie kan plannen. Voor reisdagen plan ik altijd een hele vrije dag, want vertragingen/stakingen/overboekingen/bagageproblemen komen toch echt voor, wat zeker voor problemen gaat zorgen als je een te strak schema hebt.

Waarom ook Paraguay? Voor het stempel in je paspoort? Ciudad del Este is echt alléén maar voor Argentijnen en Brazilianen die daar goedkoop electronica en dergelijke willen kopen en terugsmokkelen. Het is er smerig, véél te druk, voor buitenlanders nou niet echt de veiligste plek en je staat uren vast in de file op de brug van/naar Brazilië en Argentinië. Vliegen van Ciudad del Este naar Brazilië?? Je zit op letterlijk enkele kilometers van Foz do Iguacu en van daar vlieg je natuurlijk veel goedkoper naar Rio of Sao Paolo.

Als geld geen groot probleem is, dan zou je inderdaad misschien Antartica weer wel moeten plannen, al is het maar om 10 dagen rust in je schema te krijgen. Want zo lang duurt een gemiddelde excursie naar het Antarctisch schiereiland :wink: Of je moet gaan vliegen, wat nog veel duurder is natuurlijk. Wel een avontuur :smiley:

Mijn mening: trek meer tijd uit, je slaat nu mooie dingen over (San Pedro de Atacama, goed te combineren met Bolivia, Peru en noorden van Argentinië). Voor Salta en omgeving kan je echt makkelijk een week uittrekken. Net zoals je, als je dan toch van Peru naar Bolivia wilt, je net zo goed Lago Titicaca kan meepakken en zo naar Bolivia reizen. Verder na Buenos Aires naar Iguazú vliegen of bussen en daar overstekken (letterlijk, de brug over) naar Foz do Iguacu om van daar uit naar Sao Paolo of Rio te vliegen. Of bussen, waar je zin in hebt :slight_smile: Uruguay en Paraguay zou ik echt overslaan, tenzij je het puur om je paspoortstempel is te doen.

Hey, alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ik vind het leuk om me goed voor te bereiden voor ik op reis vertrek (volgend jaar pas)
Na enkele site’s te lezen probeer ik een route uit te stippelen…ik boek nooit iets en pas me telkens aan de omstandigheden aan, hoe leuk ik het ergens vind en of het budget het nog toe laat.
Ik probeer te sparen zodat ik om de twee jaar eens op reis kan gaan, daardoor wil ik zoveel mogelijk zien en het wil ik het maximum uit mijn reis halen.
Zelfs wachten op de bus, een lange treinreis vind ik al vakantie. Omdat ik altijd lowbudget reis kom ik veel in contact met de lokale bevolking en dat is super
hoe ga ik te werk als ik een reis plan:
Ik schrijf eerst een route op, dan vraag ik wat jullie ervan vinden en of het te doen is.
Stefned zegt dat het te doen is maar duur
Dus ga ik ervoor
Voor elke stopplaats zoek ik op wat er te doen en te zien is, waar ik kan slapen, adres bushalte enz ik probeer altijd de goedkoopste oplossing te vinden
Waarom Paraguay??? Ik heb gelezen dat Trinidad er heel mooi is, het is dichtbij iguazu.
Daarom wou ik er naar toe
En als ik eerlijk moet zijn, het is inderdaad altijd leuk als je in de kroeg kunt zeggen dat je er geweest bent.
San Pedro ga ik zeker doen dus bedankt voor de tip
Fonz du iguacu daar neem ik zeker de vlieger
Ik ga straks eens proberen op te zoeken hoeveel de binnenvluchten me omgeveer gaan kosten en of het haalbaar is, 150€ ofzo gaat nog als het meer is zal ik mijn schema moeten aanpassen vrees ik
Antarctica gaat te duur worden en te lang…