zot zijn doet geen zeer

Hallo iedereen, volgend jaar zou ik graag reizen in zuid-Amerika
Ik heb hiervoor 1,5 maand de tijd
Mijn planning is
Brussel/Amsterdam
Peru : Lima
Cuzco (bezoek machu Picchu)
La paz (dead road: doen?)
Cochabamba
Sucre
Salar de uyuni, Laguna colorada
Laguna verde (doen???)
San Pedro
Salta (doen?)
Mendoza luchthaven met de vlieger naar
El calafate
Ushuaia
Luchthaven, vliegen naar
Buenos aires
Boottrip naar Colonials del Sacramento in Uruguay (dagreis)
Buenos Aires
Trinidad in Paraguay
Iguazu watervallen
Ciudad del este luchthaven vliegen naar Brazilië
São paulo
Paraty
Rio de janeiro
Brussel/Amsterdam
Wat denken jullie van deze trip?
Is het te doen?
Als ik overal 1 tot 3 dagen verblijf zou het toch moeten lukken??
Zijn er dingen dat ik zou moeten laten vallen of doen?
Dead road bv? Ik vraag me af of het wel de moeite is om te doen
Moet je bij de grensovergang betalen? Veel?
Kan je gemakkelijk van buenos aires tot in Trinidad (Paraguay) geraken? En vandaar met de bus naar de watervallen (iguazi)
Hoever is de luchthaven van de watervallen?
Ushuaia, zou ik mischien laten vallen ik zou mischien ooit als ik eens geld heb Antarctica bezoeken, dan moet ik de boot toch vanuit ushuaia nemen…Of heb ik toch genoeg tijd voor om het te bezoeken?
Graag hoor ik van jullie tips en opmerkingen,
Alvast bedankt voor jullie hulp en moeite
Groetjes Gino

Behoorlijk ambitieus reis-plan :biggrin:

Wat Brazilië betreft, São Paulo … wat denk je daar te doen / te zien ?
Dit is nl. een hele grote (vooral commerciële stad)

Ik ben wel benieuwd om je reisverhaal te lezen :wereld:

Hey, je hebt gelijk over são paulo, er valt idd niks te zien, ik had gezien (gelezen) dat veel reizigers hier enkele dagen doorbrengen, maar waarom??? is er iets anders dat ik zou moeten bezoeken? Of zou ik beter direct doorreizen naar paraty? Denkt u dat deze trip te doen is? Alvast Bedankt voor de hulp

Het is maar wat je zoekt. In São Paulo is genoeg te zien, onder meer een paar heel erg goede musea, prima muziek en nachtleven (al ben ik van het nachtleven geen kenner). Maar je hoort me zeker niet zeggen dat het een ‘must’ is.

Hey Gino, best een ambitieus reisplan! Misschien toch wat veel om alles binnen een maand en een half te persen. Eerst zou ik willen melden dat het je heel veel centen gaat kosten. Als dat geen probleem is go for it. Maar echt genieten ga je denk ik niet echt doen. Schrijf alles wat je wil doen nog eens op en deel dit dan door 5!. Ik denk dat je dan tot een aanvaardbaar schema zal komen. Ushuaia richting Antarctica is inderdaad met de boot. Als je in Ushuaia gaat rondneuzen kom je soms ‘koopjes’ tegen. Dan nog spreken we van bedragen tot 3000 €(!). Boottochtje op het Beagle kanaal kost al snel 120€ maar is een must als je er bent. Grensovergangen op het Latijns Amerikaanse continent kunnen wat tijdrovend zijn verder zijn ze kosteloos en kan je ze steeds verlengen. Van Buenos Aires naar Encarnacion om de ruines van Trinidad te bezoeken is al ruim 1000 kilometer. Vervolgens naar de watervallen. Via Ciudad del Este in Paraguay met de bus. Vliegen?, De luchthaven van Foz do Iguaçu in Brazilië ligt op wandelafstand van de watervallen. Om landen als Argentinie, Brazilie nog maar deels aan te doen binnen je tijdslimiet heb je al enkele maanden nodig. Maak een keuze Gino, je zal er des te meer van genieten. Veel groetjes en succes met je avontuur. De spirit zit alvast goed😎

Hey, ik vrees dat je gelijk hebt, ik ga inderdaad keuzes moeten maken, Antarctica valt buiten mijn budget. Paraguay ga ik ook zo laten, 1000 km voor een ruïne te bezoeken is mischien een beetje overdreven. Ik ga mijn route een beetje aanpassen, ik hou jullie zeker op de hoogte, alvast bedankt

Over Sao Paulo gesproken. Ik heb er nu 2 keer 3 maanden gewoond en ik moet zeggen, het verveelt nooit. Het is echt een wereldstad, waar zoveel gebeurt en te zien is. Voorral het nachtleven en de Paulistas maken het verschil. Omdat het er nog niet zo super toeristisch is, als bijvoorbeeld in Rio de Janeiro, kun je er nog echt het Brazilie van Brazilianen beleven. Mocht je nog tips willen, stuur me dan een persoonlijk bericht.