Tips voor reis naar Argentinië/Zuid-Amerika zomer 2016

Hoi!

Ik heb al een tijdje aan het rondkijken voor onze zomervakantie (eind juli & augustus - 5 weken) .
We willen graag naar Zuid Amerika, maar we weten nog niet zo goed welke route handig is…

We vinden het vooral heel leuk als we een goede en afwisselende combinatie hebben tussen natuur, stad (cultuur) en strand.
Gezien het seizoen is strand natuurlijk niet overal mogelijk. We willen sowieso zelf reizen, niet georganiseerd, misschien tussendoor een goedkope vlucht of een auto huren?

We hebben een aantal bezienswaardigheden waar we graag naartoe zouden willen:

• Buenos Aires
  • Iguazu
  • Salta (en omgeving)
  • Bolivia - zoutvlakten
  • Rio de Janeiro (olympische spelen?)
  • Ilha Grande / Fernanado do Noronha
  • Amazone / Pantanal
  • (Montevideo)

Ik begrijp dat het grote afstanden zijn en wij willen ook niet dat onze vakantie alleen in het teken van reizen staat.
Voor nu kan ik nog niet goed een keuze/route maken uit bovenstaande punten.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie mening/tips en adviezen! (eventueel over andere plaatsen, of ook over vluchten, heen en terug zelfde plaats of juist niet).

Alvast bedankt!
Groetjes, Linda

Mooie plannen. Persoonlijk zou ik het rondje als volgt plannen (ook ivm veel lagere ticketkosten voor de intercontinentale vlucht):
Amsterdam - Buenos Aires
Buenos Aires - Salta
Salta - San Pedro de Atacama (staat niet in de lijst, maar je bent toch in de buurt en mag het dan niet overslaan)
San Pedro de Atacama - Uyuni
Uyuni - terug naar Salta
Salta - Iguazú (rechtstreekse vlucht)
Foz do Iguacu (Braziliaanse kant) - Pantanal (met nachtbus)
Pantanal - Rio / Ilha Grande
Terugvliegen vanuit Rio. Enjoy!

1 like

Super! Bedankt!

Hoeveel dagen zou je overal (ongeveer) blijven?

Hangt uiteraard van jullie voorkeuren en interesses af, maar overal minimaal 3 nachten, voor Salta en omgeving zeker een week (waarbij je ook kan overnachten in bijvoorbeeld Cafayate, Cachi, Tilcara/Purmamarca).

1 like

Thanks! Ik ga eens planning maken :slight_smile:

Ziet er leuk uit!
Ik ben persoonlijk niet zo’n grote fan van de Atacama woestijn maar dat is ieder zijn mening natuurlijk :slight_smile:

Als je nog wat inspiratie zoekt, op mijn blog schreef ik tal van verhalen over onze reis naar Zuid-Amerika (www.reisjemee.com)

Groeten, Silke