Zomertrip Manila en Baguio. Vooraf hotel boeken of ter plaatse regelen?

Mooi, bedankt!! Dat gaat wel goed komen dus.

Ik weet het John je reis is nog ver weg maar heb je al een , Pasalobung, in gedachten ? Kan je niet maken om zonder te arriveren.

Zijn ze helemaal gek van hier, zelf als ik naar de markt ga roepen de kinderen hier nog , bring me pasalobung Sir haha

Dus zeker als er iemand uit buitenland arriveerd, ik weet het, niet iedereen doet het , maar je maakt gelijk geen goeie indruk, en staat gelijk als , Koriput, te boek Haha

pasalobung mag ik vertalen als presentjes? Iemand suggesties wat ik voor haar en haar familie kan meebrengen uit Nederland? Ze heeft twee ouders, twee broers en twee zussen. Iets typisch Nederlands te snoepen misschien? Geen idee wat daar gewaardeerd wordt eigenlijk.

Ja, pasalubung is presentje klopt. En iets te snoepen word wel gewaardeerd, mits het maar geen drop is, tenminste heb ik nog niemand hier blij mee kunnen maken. Cholcolade wel. Bij de Lidl hebben ze van die plakken die smaken best, en niet duur 50 eurocent o.i.d.

Juli / augustus is inderdaad laagseizoen in Baguio. Niet voor niets, er valt daar ongeveer 750 mm neerslag in de maand augustus, soms meer dan 1 m!

O.a. in de Central Visayas is het klimaat veel gunstiger, bijvoorbeeld iets meer dan 100 mm neerslag op Bohol in de maand augustus.

Meer informatie vind je op filipijnen.dp-reizen.nl.

Haha, dat is een natte boel daar! Bedankt voor de tip. Maar mijn meisje wil er graag heen. Dus regenpak aan en genieten maar. Er zijn daar genoeg binnen activiteiten, zegt ze. Winkels, restaurants…we zullen toch wel genieten, denk ik. Bedankt voor jullie reactie!

Laat je regenpak maar thuis, dat werkt niet in de tropen, doordat je veel gaat zweten in een afgesloten regenpak , ben je binnen een uur net zo nat als zonder regenpak. Gewoon grote paraplu kopen is beter.

haha, ja, klinkt logisch!!