Zomercursus

Hallo allemaal,

Komende zomer wil ik in juli en augustus 6 weken een taalcursus in Spanje doen. Ik wil namelijk volgend jaar op stage in Spanje en dan moet je al een aardig woordje van de taal kunnen spreken. Ik heb dan al 1,5 jaar spaans op school (HBO toerisme) gehad, dus ik heb een redelijke basiskennis. Ik weet alleen niet welke taalschool en organisatie het beste bij mij passen.

Ik heb de volgende eisen:

• Veel jongeren van rond mijn leeftijd (ik wordt in juli 20)
  • Een inbegrepen activiteitenprogramma (ik wil graag wat van de omgeving zien, wat van de cultuur leren en toch ook een beetje vakantie vieren, maar ik ben geen feestbeest)
  • Een goede, betrouwbare organisatie
  • Minimaal 20 lesuren per week
  • Gemotiveerde leerlingen (ik wil de taal graag goed leren, dus als er veel ongemotiveerde leerlingen in de klas zitten dan wordt ik ook minder gemotiveerd)
  • Het zou gezellig zijn als er wat Nederlanders dezelfde taalcursus doen, omdat ik me dan waarschijnlijk eerder op me gemak voel
  • Gedeeld appartement

Op dit moment zit ik te denken aan een zomercursus van Adelante in Malaga (Malaga voordelig) Heeft hier iemand ervaring mee?

Er zijn maar weinig organisaties met een activiteitenprogramma voor mijn leeftijd, dus ik heb denk ik weinig keus. Heeft iemand ervaring met een inbegrepen activiteitenprogramma? En raden jullie mij zo’n programma aan of af, gezien mijn wensen?

Malaga spreekt mij aan omdat het aan zee ligt en wat minder warm is dan plaatsen in het binnenland. Daarnaast is het denk ik ook een goede uitvalsbasis voor excursies naar andere steden, zoals Granada en Sevilla.

Dus bij deze vraag ik jullie advies:)

Alvast bedankt!

Lisa:zon02:

Hoi Lisa,

In Barcelona kan ik Version Original echt aanbevelen! Ze hebben niet echt een activiteitenprogramma (zoals elke dag), maar organiseren wel elke week leuke dingen te doen waar je vrijblijvend aan mee kan doen.

Ook voor onderdak kun je bij hen terecht (ook heel goedkoop!).

Zomers hebben ze meer jongeren maar daar kun je natuurlijk ook naar vragen: dat je met meer leeftijdsgenoten wordt ingedeeld. Mocht je dus nog denken aan Barcelona… dan is dit echt de talenschool voor je! En bovendien is Version Original heel erg betaalbaar!

In ieder geval succes met je keuze en mocht je meer informatie over Barcelona willen, dan kun je altijd een kijkje op mijn weblog nemen:

Groetjes,

Mabel

Hoi Mabel,

Bedankt voor je reactie!:slight_smile:
Ik wil alleen niet naar Barcelona, omdat ze daar Catelaans spreken en niet het zuivere Spaans. Maar de school lijkt me wel wat! Jammer dat ze die school niet in Malaga hebben.

Groetjes Lisa

Sorry, ze spreken Catalaans en dus niet zuiver Spaans?

Catalaans is gewoon een andere taal… de meeste Catalanen spreken bij mijn weten verder ook gewoon “zuiver” Spaans hoor! Ze worden tweetalig opgevoed en ik heb nooit gemerkt dat een Catalaan hier daarddor minder goed Spaans zou spreken.

In ieder geval succes!

Bovendien spreken ze in Malaga Andaluz een dialect waar de rest van Spanje behoorlijk moeite mee kan hebben. De kans dat je daar een accent hoort van je leraar is m.i. groter dan in Barcelona…

Als dit je criterium is voor de plaats waar je je spaans wilt verbeteren dan kan je beter naar Salamanca.

Maw: Nosotro’ lo Andaluce’ hablamo’ como dio’ manda: er andalu’ y lo dema’ son cuento’ para po’ la noshe. ¿vale pisha? :wink:

Hahaha, inderdaad nog niet eens gedacht ja. Dat accent is behoorlijk zwaar ja, al vind ik ´m persoonlijk geweldig! En inderdaad, als je echt ABN Spaans wilt leren, zul je naar Salamanca moeten gaan!

Dan blijf ik toch bij Malaga, want uiteindelijk wil ik ook in Andalusie stage lopen, dus dan is het misschien juist wel een voordeel als ik dat accent versta!:slight_smile:

Hallo,

Komende zomer wil ik ook graag een taalcursus gaan volgen, alleen dan niet in Malaga maar in Salamanca (andere steden zijn overigens geen optie). Ik heb al contact gehad met verscheidene scholen uit Salamanca, maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Colegio Delibes, Linguaschools en DILE spraken mij aan en ik heb ook gekeken bij Mester(=studytravel) en Enforex, maar deze scholen leken mij wat massaal/onpersoonlijk (is dat ook zo?). DonQuijote zal vast ook goed zijn, maar dat ga ik niet redden met mijn budget :wink:
Heeft er iemand ervaring met deze -of andere- scholen in Salamanca?

Het zou overigens gaan om een cursus van 2 weken (met ongeveer 20 lessen/week) en met een inbegrepen activiteitenprogramma (filmavonden/stadswandelingen/museabezoek/etc.). In eerste instantie wil ik naar Salamanca om de taal te leren en niet zozeer om te feesten; daarom hoop in een klas te komen met gemotiveerde studenten (uit welke landen de studenten komen maakt mij niets, zolang het maar geen ‘Nederlands onderonsje’ wordt). Het lijkt mij leuk als er meerdere jongeren zijn, maar volgens mij komt dat wel goed, aangezien de meeste cursisten tussen de 18-25 jaar zijn :slight_smile:

Alle tips (Do’s/Dont’s) zijn welkom. Alvast bedankt!

Hey Lisa,

Ik ben afgelopen zomer 4 weken naar Malaga geweest met de organisatie plustaalreizen. Het was geweldig! Alles goed georganiseerd en er was een activiteitenprogramma waar bij jezelf kon bepalen of je mee ging naar bepaalde dingen of niet. Dit hielden stedentrips in, een 3daagse reis naar Marokko, het Alhambra zien, de stad Malaga zelf ontdekken, de bergen op beklimmen, en nog veel meer.
Studenten waren er van verschillende leeftijden maar grotendeels tussen de 19/20 en 25 jaar. Ik heb daar in een appartement gezeten dat ik deelde met 3 andere cursisten. Deze kwamen uit verschillende landen. Verder waren er redelijk wat nederlanders, wat prettig én leuk was!
Ik raad deze organisatie heel erg aan!!

Succes met je keuze:)

Groet

Hey Baboes,

Plus taalreizen spreekt mij ook wel aan. Is de kwaliteit van de lessen goed? Want daar hoor ik wisselende berichten over. En in welk appartement zat jij? Type 1,2 of 3? Was het appartement goed en dicht bij school?

Ik hoor het wel!

Groetjes

Hoi Lisa,

Kwaliteit van de lessen was prima, voor mij. Ik had nog geen spaans gehad en heb door de 4 weken daar aardig wat geleerd. Het is natuurlijk niet te vergelijken met spaanse les op een hogeschool /universiteit en het is wel echt op zn spaans, vooral niet te snel;) Ik had appartement 3, was ook prima! Heb meerdere appartementen gezien toen en die zagen er allemaal wel goed uit. Ik zat ongeveer 5 minuten lopen bij school vandaan, ik vond dat perfect.
Succes met je keuze!

Groet