Hallo,
Na een aantal jaar Schotland nu besloten om naar Noorwegen te gaan. We zijn een gezin met 3 kinderen (4-9 jaar) en ik ben nu druk bezig met plannen. We gaan op de bonnefooi met de tent, dus de route is flexibel.
Het idee tot nu toe:
Overnachting in de buurt van Hamburg (hotel) om wat relaxter naar de boot te kunnen rijden
De boot naar NewCastle beviel ons met de kinderen zo goed, dat we zowel heen als terug gekozen hebben voor de ferry Kiel-Oslo
In Noorwegen wordt het (na het lezen van van alles hier) waarschijnlijk een rondje Hardangervidda, Geiranger / Trollstiegen, Lillehammer. Dit is een hele grove opzet maar het hoeft ook niet helemaal gedetailleerd. Ik denk toch dat we ter plekke kijken hoe eea loopt.
Wat we gaan doen:
We gaan in ieder geval wandelen (korte wandelingen ivm de kids), vissen (is oudste helemaal gek van) en bij Lillehammer gaan we ‘iets’ voor de kinderen doen (attractiepark oid, er is daar genoeg zag ik). Verder eens kijken of we ergens naar een gletscher kunnen, hoewel jongste nog te jong is voor een gletcherwandeling. Ook hebben we al 2e hands verrekijkers aangeschaft voor de kidneren, zodat we vogels kunnen kijken zonder dat de verrekijker continue uit onze handen wordt getrokken. Verder kijken we ter plekke wat de mogelijkheden zijn, meestal weten ze bij campings wel wat leuk is om te doen. Mocht iemand nog tips hebben, dan houden we ons natuurlijk ook aanbevolen.
Ik heb al eea gelezen hier op het forum, dus we zullen de tol vooraf regelen en de drankvoorraad van huis meenemen