zomer 2013 naar Noorwegen

We hebben vrij laat bedacht om toch nog naar Noorwegen te gaan. Als het allemaal lukt.
Graag zou ik een tip krijgen hoe ik het beste erheen kan reizen:

  • camper in Nl huren en dan rijden? Welke overtocht?
  • camper in Duitsland huren en dan rijden en welke overtocht?
  • vliegtuig naar oslo en dan een camper huren?

De laatste optie lijkt me het snelst; ik heb al een goedkoop ticket gezien. Maar ja, een camper in Noorwegen schijnt erg duur te zijn? Ik ben benieuwd naar ervaringen.

hartelijke groet,
Riëtte

Hoi Riëtte

Wat leuk dat je richting Noorwegen wilt! Het is echt een geweldig land om een keertje heen te gaan. Ik heb zelf geen ervaring met camperhuur in Noorwegen (of Nederland). Ik heb wel twee mogelijke adresjes voor je via VisitNorway: Zoek - De officiële reisgids voor Noorwegen - visitnorway.nl

Als je houdt van een basic camper heb ik nog wel een leuke tip voor je: www.crazycampers.nl (Maar dat is niet echt een camper, ligt er aan wat je zoekt).

Qua overtochten en routes heb ik nog wel veel leuke tips maar dan is het handig als ik ongeveer weet wat je wilt. Anders zit ik zo in het wilde weg te typen…

Groetjes Thijs

Hallo Riette, Wij zijn vorig jaar juni naar de noordkaap geweest met een camper. Prachtig maar prijzig door de huur van de camper en de diesel prijzen. Wij hebben elke nacht op een camping gestaan, je kan natuurlijk ook op mooie plekken gaan staan. Op alle campings zijn ook de hutten die je kunt huren en dan met je eigen auto rond trekken is goedkoper met diesel,benzine en de boot,
Een fijne vakantie in het mooie Noorwegen. Gr Menny

Nou, de camper is toch nog gelukt. Maar dat betekent wel nu nog een overtocht boeken voor deze zomer.
Ik dacht om vanaf Hirtshals te vertrekken naar Bergen en terug vanaf Kristiansand naar Hirtshals.
Is dat een goed idee? of missen we dan van alles? We hebben een kleine drie weken en we vertrekken 30 juli a.s.