Komende zomer is het eindelijk zo ver. Na lang sparen en plannen ga ik eindelijk naar Zuid Korea en Japan. Ik ben met een globale planning bezig en vroeg me aan jullie of jullie misschien tips hebben en wat van mijn vragen, die verderop staan, kunnen beantwoorden. Alle hulp is welkom.
1-8-2016/6-8-2016 vlucht naar Seoul (daar overnacht ik 4 nachten)
6-8-2016 naar Busan met de trein om daar op de ferry naar Fukuoka te stappen
6-8-2016/9-8-2016 ik wil 3 nachten in Fukuoka blijven
9-8-2016/11-8-2016 ik ga met de trein van Fukuoka naar Hiroshima om daar 2 nachten te blijven
11-8-2016/15-8-2016 ik ga met de trein verder van Hiroshima naar Osaka of Kyoto om daar 4 nachten te blijven
15-8-2016/22-8-2016 met de trein naar Tokyo waar ik 7 nachten wil blijven om op de 22e weer het vliegtuig terug naar Nederland te pakken
Wat ik in Zuid Korea zeker wil doen is naar de DMZ gaan. Verder heb ik nog niet echt iets op mijn lijstje staan hiervoor. Ook in de Japanse steden heb ik niet echt veel staan buiten Tokyo. Daar heb ik wel wat dingen staan en een week in Tokyo komt dan volgens mij het beste uit.
Als jullie zo mijn planning zien hebben jullie dan tips voor de volgende zaken:
zijn er zaken op mijn reis die ik echt moet zien/doen in de verschillende steden?
welke wijken zijn het beste/handigste qua hotel/guesthouse
is met deze reis en railpass handig is Japan?
als ik zou moeten kiezen tussen Osaka en Kyoto welk van de twee zouden jullie dan aanraden?
Ik hoop op jullie hulp zodat ik er alles uit kan halen wat er uit te halen valt. Bij voorbaat dank!
Leuk vooruitzicht.
Ik zou vanuit Hiroshima een excursie naar Miyajima maken. Handig bereikbaar en leuk uitstapje. Verder natuurlijk het peace memorial park en een okonomijaki eten in het okonomijakistraatje is daar geweldig.
Na Hiroshima zou ik voor 2 nachten naar Osaka gaan. Dan naar Kyoto voor vier nachten en dan 5 nachten in Tokio.
Osaka en Kyoto zijn niet te vergelijken. Osaka vonden wij boven verwachting spectaculair maar heb je na 2 nachten wel gezien. Het leukste is daar de verwondering over alles wat zo groot is en de vele winkelcentra. In Kyoto is zoveel te zien en is het ook leuk om lekker rond te slenteren, daar kom je je tijd wel door. Inara, de gouden tempel, gion, de winkels. Exotische maaltjes op de overdekte winkelstraat.
Handige wijken, alles is goed met openbaar vervoer bereikbaar. In Hiroshima zaten wij in Crowne Plaze. Beetje onpersoonlijk maar wel centraal.
In Osaka in een superleuk guesthouse U-en. Dichtbij de trein en de metro dus alles goed bereikbaar.
In Kyoto in het K’s house. Goed gelegen maar wel onze minste accomodatie.
In Tokio zaten wij in het Asakusa View hotel. Ook vlakbij de metro. In de Asakusawijk met prachtig uitzicht op de Senso-ji tempel en de Skytree. Maar in Tokio is alles goed bereikbaar.
Leuk in Tokio is een rondje met de groene lijn, dan kom je door de hele stad. Elk station is anders en elke wijk daaromheen is anders. Ga naar Harajuku, Shibuja, Shinjuku (gratis naar boven in het gemeentehuis), Ueno. Allemaal leuk.
Wij hadden inderdaad een railpass voor 3 weken. Zo konden we van de eerste dag tot de laatste dag gebruik maken van de pas. In Nederland koop je een voucher, die kun je op het vliegveld omruilen voor een railpass. De rest van de duur van je pas loop je langs het loketje, even zwaaien met je pas en je mag doorlopen. Ideaal.
Ik heb het prijsverschil niet uitgerekend, maar ik denk dat we iets goedkoper uit zijn geweest met pas. Maar het was vooral heel handig.