Reis naar Japan in combinatie met bezoek aan Korea

We zijn ons aan het oriënteren om een reis naar Japan te plannen en dan tussendoor nog een weekje familie opzoeken in Seoul. Goedkoopst lijkt me dat te doen door een vliegticket naar Tokyo (vanuit NL) en dan vanaf Fukuoka met de boot naar Busan. Alleen jammer dat het reizen per trein nogal aan de prijs lijkt te zijn. We zouden een 2weken JRP-pas kunnen nemen en dan op 1 van de laatste dagen terugkeren in Fukuoka en dan weer terug naar Tokyo. Alleen zo’n treinrit is ook weer nagenoeg net zo duur als een weekpas als ik goed heb gerekend (of weinig voordeliger).
Zijn er nog gunstigere mogelijkheden? Wellicht bus?
Ons reisgezelschap bestaat uit 2 volw en 2 kinderen van dan 6 en 8 jaar oud.

Alvast bedankt.

Het hangt van je schema af,maar ik zou waarschijnlijk een Rail Pass van 1 week nemen en daarmee naar Fukuoka reizen.

En dan terugvliegen van Fukuoka naar Tokyo. Als je op tijd boekt kun je voor rond 100euro vliegen. Dit zijn opties voor discount vliegtickets: Discount Air Tickets for Japan
Let wel op dat Tokyo twee vliegvelden heeft.

Bus is inderdaad goedkoper, maar ik zou dat niet overwegen voor die laatste trip terug naar Tokyo tenzij je tussenstops maakt. Een ander voordeel is dat er nachtbussen zijn en je zo hotelovernachtingen kunt besparen.

1 like

Bedankt voor deze info. Had nog niet gedacht aan interne vluchten. De passen hebben wel blackoutperiodes en natuurlijk net in de tijd dat wij er zullen zijn, of we moeten eerst van Tokyo naar Fukuoka vliegen, dan naar Korea voor een weekje en dan weer terug en vervolgens de bezichtigingen in Japan doen. Vermoed wel dat we een pas voor 2 weken nodig hebben. Als de planning 3 weken hele vakantie is waarvan 1 week Korea blijft er bijna 2 weken over, tenzij we in 1 week naar Tokyo reizen met tussenstops en dan de laatste dagen bv. daar door brengen.

Bus zag mijn vrouw niet zo zitten, of zijn lange(re) afstandsbussen voorzien van toiletten en dergelijke?
En of 's nachts reizen met de kids per bus nou een goed idee is. Als ze niet kunnen slapen worden ze alleen maar drukker en da’s ook niet handig voor de medepassagiers. :wink:

De meeste bussen hebben wc’s, maar zeker als je in de zomer reist lijkt me een hotel beter om te kunnen douchen enzo.
De kosten van de twee-weekse rail pass kun je met ongeveer 5/6 ritten al uit halen en reizen met de bullet train is zeer comfortabel.