Eerste keer japan!

Hallo allen,

Ik en mijn man gaan in maart- april voor 10 dagen naar Japan. We komen aan op 26 mrt en vertrekken op 5 april. Helaas konden we niet langer gaan :crybaby:
Nou is de vraag wat we het beste kunnen doen kwa indeling van onze dagen. We komen aan op Osaka, Kansai airport en vertrekken vanaf Tokyo Narita airport. Kyoto en Tokyo willen we sowieso zeker meerdere dagen blijven, Osaka lijkt ons ook leuk om eventueel mee te nemen aangezien we daar landen. Ik zit zelf aan deze indeling te denken:
26/3 aankomst osaka
27/3 Osaka
28/3 Osaka - Kyoto
29/3 Kyoto
30/3 Kyoto
31/3 Kyoto - Tokyo
1/4 tot 5/4 Tokyo

Is het in dit geval voordeliger om een Railpass te nemen of gewoon losse kaartjes kopen? We willen wel uitstapjes naar Nara en Nikko doen.

Alvast bedankt voor jullie tips en advies!

Een JRP voor 7 dagen kost 29.110 yen, een enkele reis Kyoto - Tokyo minder dan de helft. Ook met die trips naar Nara of Nikko ga je dat er zeker niet uithalen. De trein naar Nara kost maar een paar euro, Nikko is wel wat verder (en dus duurder), maar een 2-daagse pas van Tobu daarvoor kost altijd nog maar 2.670 yen.

10 dagen is uiteraard wat kort, maar als het even meezit pikken jullie wel mooi de kersenbloesems mee.