Voor de eerste keer naar Japan

Hoi . Wij gaan als gezin naar Japan.(2 Volwassen en 2 pubers 14- 17) Wij komen op 13 Juli aan in Osaka.
Het is de eerste keer naar Japan.
Ik heb veel vragen vandaar dat ik op dit Forum ga.
Ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een schema gemaakt , willen jullie even met mij mee kijken.

13-15 Juli Osaka
16 Juli Nara
17-18 Juli Kyote
19 -21 Juli Tokio (in ieder geval een dag Disney)
22-23 Kamakura (ook een dag strand mee pikken)
24-27 Juli Osaka
27 Juli vertrek naar huis

Wij willen graag railpass aanschaffen . Maar wat is handig. Voor de volle twee weken of kunnen we ons reis schema aanpassen dat we die pas maar 1 week nodig hebben.

Graag tips over de invulling, route en wat we misschien beter kunnen doen.
Verder tips over slaap gelegen heden tijdens onze route met kamers voor 4 personen.

Alvast bedankt. Nelleke

Als ik dat allemaal geïnventariseerd heb

Hoi, ik denk niet dat je een Railpass van twee weken nodig hebt. 1 week is voldoende, maar dan zou ik wel nog een verre besteming toevoegen. Bijvoorbeeld een dagtrip naar Miyajima en/of Hiroshima. Himeji Castle is ook een must-see. Deze bestemmingen zijn allemaal te doen als dagtrip vanuit Osaka/Kyoto

Voor reizen binnen het gebied Osaka/Kyoto/Nara is de Railpass niet nodig. Hou er ook rekening mee dat de Railpass alleen voor JR geldt. Lokale lijnen in bv Tokyo en Kamakura zijn niet allemaal JR.

Een goede deal is ook de Icoca&Haruka combinatie. Een kaartje voor de trein van Kansai Airport naar Osaka/Kyoto gecombineerd met een OV-chipkaart met tegoed.

Wat is het budget voor hotels pers nacht? Er zijn niet veel hotels met kamers voor 4 personen. Is twee kamers ook een optie?

Hoi Nelleke,

om met je laatste vraag te beginnen, volgens mij hebben een aantal hotels ook wel vier persoons kamers. Via een site als Booking.com kan dat verder uitgezocht worden.
In de regel is het handig om in Japan een accommodatie te zoeken die dicht bij een station ligt, aangezien je in de regel veel gebruik maakt van de trein (of metro).

Zo te zien vliegen jullie op Kansai International Airport (KIX), klopt dat?
Jullie kunnen dan het Haruka & Icoca pakket overwegen van het vliegveld naar Osaka te komen. Dit is een soort aanbieding waarbij je voor gereduceerd tarief een kaartje voor de trein naar Osaka kunt aanschaffen. Je krijgt hierbij ook meteen een opgeladen chipkaart die je kunt gebruiken voor ritten die buiten de JRP vallen.
Volgens Japan-guide moet hij ook geldig zijn voor de metro van Tokyo.

Nara is een plaats die goed te doen is als dagtrip vanuit Kyoto of Osaka (plm 800 yen enkele reis).
Zijn jullie van plan om twee keer een paar dagen in Osaka te blijven? Dat is misschien wat veel van het goede. Je kunt overwegen om een of twee van die dagen extra in bijvoorbeeld Tokyo te blijven, dan kun je ook een dagtocht naar Nikkooverwegen.

Ik heb geen ervaring met Disney in Japan, maar volgens mij is de vuistregel wel dat je moet proberen om de weekends en feestdagen en vakanties te vermijden. Dat zou moeten schelen in de drukte. Hierkun je wellicht wat meer informatie hierover vinden.

Wat betreft de railpas denk ik dat als je er een neemt, je het beste uit bent met die van 7 dagen. De grote ritten moeten dan in die 7 dagen vallen om er het meeste voordeel uit te halen. Zoals je schema nu is, hangt het er zelfs om of een railpas goedkoper is dan de losse ritten.
Dit is te berekenen door bijvoorbeeld de ritten in te voeren op hyperdia(railpass voor 7 dagen kost 29.110 yen).
Maar stel dat je besluit om Nikko te bezoeken vanuit Tokyo, dan ben je wel goedkoper uit met de railpas (als je de shinkansen naar Utsunomiya neemt, en ook weer terug met de shinkansen).

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaaltje hebt gehad, en laat het vooral horen als je meer vragen hebt!

Rebecca

Edit, Nigo was me net voor :slight_smile:

Geweldig al die tips.
Ik ga kijken hoe ik mijn schema aanpas. Dank je wel.
We reizen met wat oudere kinderen dus 2 2 persoons kamers is ook prima.
Ik vind het wel een gepuzzel om een schema in elkaar te zetten.
Maar het komt goed .
Wij komen aan op Osaka Itami. En wij vertrekken van Osaka Kansai.

Groetjes Nelleke

Wat ik weet is dat heel veel Japanners die in Tokyo wonen na het werk vaak nog even naar Disney gaan. Op de dagen dat het park tot 22 uur open is nemen ze dan een “after 6 pass” die entreeprijs is nl goedkoper als een gewone dagpas.

Ik had het gezien, maar mijn kids willen graag een hele dag.

Natuurlijk willen kids een hele dag, als ik nu naar Tokyo zou gaan met mijn dochtertje zou ik ook zeker een hele dag gaan en zeker ook naar Disney Sea want alleen in Tokyo hebben ze een Disney Sea en nergens anders. Maar het is misschien handig als je een hele dag al andere dingen hebt gedaan en jullie en de kids zijn nog niet moe dan kan je ook nóg een keer 's avonds gaan.