Opzetje reisschema

ik bedacht in 2/3 weken t volgende:

-7 dagen Tokio ( hostel 7 dagen 150 euro)

• 5 dagen Kyoto ( hostel 5 dagen 100 euro)
  • 3/4 osaka ( nog geen slaap plek gezocht)

Van de prijzen word ik heel blij :slight_smile:

nu is mijn vraag: ik hou 4/5 dagen over… Wat moet ik echt erbij doen?

dank je!

Inmiddels heb ik een ticket Shanghai - Tokio

ik slaap 7 nachten in K’s house ( jippie!)
van 9 juni - 16 juni
dan ga ik ( hoe weet ik nog niet) naar Kyoto en blijf daar 5 nachten in Khaoson Kyoto Theater ( ook jippie)

dit is wat ik nu heb bedacht.

Mijn vragen:

ik wil nog 1 plek om daarna weg te vliegen naar maleisie… Weetiemsnd wat ik nog kan toevoegen? en miet ik nu dan een railway pass? Waar koop ik n pas voor reizen in Tokio en n pas voor reizen in Kyoto??

ik heb er zin in!!! Een ware droom die uitkomt!!!

Hoi,
heb je al vaststaan waar je vandaan het land uit vliegt?
Wil je naar nog een stad, of wat kleiner? Dat kunnen dingen zijn die uit kunnen maken of een railpass handig is of niet.
Tenzij je een dag veel gebruik maakt van de metro, zijn de dagpassen vaak niet voordeliger in Tokyo.
In Kyoto is het een ander verhaal; daar koop je voor 500 yen een dagpas voor de bussen. Die heb je er na drie busritjes al uit en is zeer aan te raden!

Hoi, ik zou graag nog ergens heen waar de natuur en cultuur de overhand heeft en hopelijk van daar uit wegvliegen naar Maleisie… En na Tokio en Kyoto ( beide vermoed ik erg groot) wil ik op zich wel wat kleinere plek…Weet jij iets?

ik snap hiet helemaal wat je bedoelt met:
Tenzij je veel gebruik maakt van de metro zijn de dagpassen niet voirdeliger… dat klinkt onlogisch… Juist n dagpass is toch altijd voordeliger??

:slight_smile:

Hoi, wat de metro’s betreft.
Een ritje Asakusabashi - Shinjuku kost je 220 yen. Als je 5 van zulke ritjes op een dag gaat maken, dan ben je met een dagpas goedkoper af.
Hou je het er maar op 3, dan kun je ze beter los kopen.

Het probleem van plekken in de natuur is dat ze vaak niet echt dicht bij internationale vliegvelden liggen :wink:
In een ander draadje noem je Osaka, dat zou ook een prima plek kunnen zijn. Vanuit de steden kun je namelijk ook naar gebieden reizen met meer natuur.
In Osaka is er bijvoorbeeld Minoo Park (op z’n indrukwekkendst in de herfst)
In die regio is ook de berg Koya-san. Iets langer reizen, maar ook mooi met alle tempels en de begraafplaats.

Vanuit Kyoto zou je Narakunnen bezoeken, een voormalige hoofdstad.

Vanuit Tokyo is Kamakuraals een dagtocht te doen, ook een voormalige hoofdstad.
Voor de natuur is de berg Takao-san leuk om te bezoeken. Je kunt door het bos naar boven hiken (of de kabelbaan nemen). Boven op de berg is er ook nog een mooie tempel.

Dan blijf je wel in de steden, maar er zijn vanaf daar genoeg opties om de natuur op te zoeken. Het voordeel is dan dat je dicht bij een vliegveld bent vanwaar je weer verder kunt reizen.

Wow! Dank je. Dan zou t dus tokio- kyoto -osaka zijn. Mis ik dan nog iets op een eerste Japan reis?!

en ik ga dan

8 nachten Tokio
5 nachten Kyoto
…? Osaka … Hoeveel nachten heb ik hiervoor nodig?

heb ik dan railway pas nodig of zal ik los kopen?

Hoi,
hoeveel dagen ga je overhouden? Ik zou aan Osaka iets van 3/4 dagen geven.
Als je dan nog meer dagen hebt om te besteden is misschien Hiroshimahet overwegen waard,
met een dagtocht naar Miyajima.

Wat betreft de railpass; als je het bij Tokyo. Kyoto, Osaka houdt, dan denk ik dat losse kaartjes voordeliger zijn.
Gaat een plaats als Hiroshima er bij komen, dan is de pas waarschijnlijk wel een optie.
Maar geef maar aan wat het plan gaat worden, dan ik ermee rekenen.