reisroute 2 weken in oktober

Hoi allemaal,
Onze vliegtickets zijn geboekt voor onze 1e keer Japan, erg veel zin in! We vliegen heen op Tokyo en terug vanuit Osaka.
Ik ben nu met de reisroute bezig (zie onderaan), waarbij ik een mix van stad & natuur probeer te krijgen. Willen jullie even meekijken of het haalbaar is en of jullie nog tips hebben?

Ik heb specifiek de volgende vragen:

• 3 of 4 nachten in Tokyo? We komen zondagochtend vroeg aan (nachtvlucht vanuit A’dam) dus als we 3 nachten boeken hebben we dan in principe 3 hele dagen om de stad te bekijken. We houden van metropools, maar ervaring leert ook dat je op een gegeven moment ook weer de rust op wilt zoeken.
  • we willen naar Yudanaka om de snow monkeys te bezoeken (we houden erg van fotograferen), is dat de moeite in oktober, als er nog geen sneeuw is?
  • als 3 nachten Tokyo genoeg zijn, is het dan beter om 4 nachten in Kyoto te boeken? Hier komen we sowieso laat aan, dus hebben we anders maar 2 hele dagen aldaar. Is dat te weinig?
  • In Koyasan wil ik dan een overnachting in een tempel boeken. Via booking.com is dit schrikbarend duur (€216 incl ontbijt/diner). Hebben jullie nog goede alternatieven?
  • Klopt het dat je voor het traject Kyoto - Nara - Koyasan - Osaka niet de JR rail pass kan gebruiken? In dat geval is voor ons de railpass voor een week een beter idee? Of toch losse kaartjes?

za 14/10 Amsterdam-Tokyo
zo 15/10 's ochtends aankomst Tokyo
ma 16/10 Tokyo
di 17/10 Tokyo
wo 18/10 Tokyo
do 19/10 Tokyo-Yudanaka (reistijd 2,5 uur)
vr 20/10 Yudanaka
za 21/10 Yudanaka-Kyoto (reistijd 5 uur)
zo 22/10 Kyoto
ma 23/10 Kyoto
di 24/10 Kyoto-Nara (reistijd 1 uur)
wo 25/10 Nara
do 26/10 Nara-Koyasan (reistijd 2,5 uur)
vr 27/10 Koyasan-Osaka (reistijd 2,25 uur)
za 28/10 Osaka
29/10 Osaka-Amsterdam

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
gr. Chantal

Wie wil mijn vragen beantwoorden? Ik zou het zeer op prijs stellen! :nadenken:

Ondanks 12 reizen naar Japan kan ik eigenlijk alleen iets zeggen over Tokyo en Kyoto. Persoonlijk ben ik meer een liefhebber van Tokyo, zowel in de stad als met dagtrips in de omgeving zijn daar zoveel uiteenlopende dingen te zien. Kyoto is toeristischer, maar ook eenzijdiger: tempels, tempels en nog eens tempels. Oké, een beetje gechargeerd, maar daar komt het in grote lijnen wel op neer. Desondanks zal je ook daar echt geen moeite hebben 3 dagen te vullen. Al denk ik dat je na ook Nara en koyasan even geen tempels meer kan zien :wink:
(maar gelukkig biedt Osaka dan weer de welkome afwisseling)

Wat betreft de railpass, een pas voor een week is denk ik al op het randje. Naar Yudanaka kan je die tot aan Nagano gebruiken, dat is een prijzige rit, en dan uiteraard van daar naar Kyoto. Daarmee alleen heb je de kosten er echter nog niet uit, en het ritje naar Nara zet ook geen zoden aan de dijk. En je reisschema leent zich ook niet echt voor nog extra sidetrips. Een railpass geeft uiteraard wel een stuk flexibiliteit, maar ik denk dat je met losse kaartjes altijd voordeliger uit zou zijn.