Bedankt voor alle tips!
Ik en mijn reisgenoot hebben in juni drie weken een trip gemaakt naar de twee landen.
Als startpunt zijn we begonnen op Jeju-do eiland in de stad Jeju. Best grappig omdat niet veel reizigers dit als startpunt nemen, maar eerder Seoul.
In Jeju echt de geur van een eiland, gekleurde huisjes en palmbomen hier en daar. In de natuur is het net alsof je je op de Canarische Eilanden waant.
Vanuit Jeju naar Busan gevlogen voor een paar dagen. Daarna een retourtje Busan-Osaka en vanuit Osaka hebben we Kyoto bezocht voor een weekje.
In Kyoto heb ik gezien: Kiyomizu-dera, Kinkaku-ju, Fushimi inari, Kyoto imperial palace en Kodai-ji. Natuurlijk is er nog veel meer te zien.
Eerlijk gezegd na een paar tempels wel een beetje uitgekeken, ik vond de tuin rondom de Kinkaku-ju tempel eigenlijk nog wel veel mooier dan de tempel zelf.
Ik vind Kyoto een heerlijke omgeving, proper, schoon en veel natuur, zou er graag weer heen gaan.
Terug in Busan nog een dag gebleven omdat we er ons voorheen best hadden vermaakt. De dag daarna met de KTX trein naar Seoul gegaan als eindbestemming.
Seoul is een gigant, wat kapitalistisch naar mijn mening. Bijna nergens verslechterde auto’s.
In Kyoto heb ik een Koreaanse jongen leren kennen, die heeft ons in Seoul in zijn auto rondgeleid, super leuke ervaring.
WizardOfOss, inderdaad had je gelijk over Peach met de bagage. We hadden dan geen 20kg mee, maar moesten alsnog wel bijbetalen voor onze backpacks.
Volgens mij stond het ook niet op onze ticket dat we bagage mee hadden… misschien mijn fout.
Beide landen zijn erg interessant, aan de ene kant veel overeenkomsten maar soms ook helemaal weer niet.
Ik vind de Koreanen wat meer integer, bijna verlegen in zekere zin wat misschien de buitenkant lijkt, ook wat systematisch, puike kapsels en nette kleren.
De japanners zijn meer gevarieerder in doen en uiterlijk, en er is goed bier! :bier:.
Koreanen en drank is trouwens ook nog een heel verhaal apart…
Kortom, super leuke ervaring. De drie weken waren soms best hectisch, met in totaal acht vluchten, maar geen moment spijt van gehad.
De volgende keer zou ik graag Tokyo bezoeken en nog wat meer willen zien van de Kansai regio en Seoul.