Goedenavond,
Er valt voor mij nog een hoop te ontdekken, maar ik denk dat er genoeg mensen met reiservaring in Japan en Zuid-Korea op dit forum zitten. Daarom wil ik een aantal vragen stellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Aankomende zomer wil ik graag met een vriend naar Zuid-Korea. Wij willen in ieder geval 3 weken en maximaal 4 weken op reis in juli/augustus. Onlangs sprak ik iemand die in Seoul heeft gereisd en gewerkt. Hij zei dat het land gemakkelijk te bereizen is en dat je niet zo lang nodig hebt om het land goed te ervaren. Uiteraard kun je overal langer blijven, want ‘klaar’ ben je nooit met een land… denk ik.
Nu overwegen wij verschillende opties om tóch Zuid-Korea goed te ervaren, en daarnaast een aantal dagen Japan mee te pakken. Aangezien wij in de toekomst nog eens een rondreis Japan willen maken, willen wij slechts twee a drie dagen in Tokio en/of Kyoto blijven. Wij hebben een relatief goede reis zonder stopover gezien, waarbij heen (Amsterdam-Tokio) en terug (Seoul-Amsterdam) wordt geboden. Dit lijkt ons interessant om te combineren met een ritje over het water van Japan naar Zuid-Korea in plaats van een korte vlucht.
Zijn er mensen die met de boot van Japan naar Korea zijn gereisd?
Zo ja, hoe zijn de prijs, het gemak en de ervaring?
Ik hoop wat van jullie te leren. Bij voorbaat dank!