Eerste keer 6 weken Japan en Zuid-Korea tips route gevraagd

Hallo allemaal,

Bijgevoegd onze voorlopige reisplanning voor Japen en Zuid-Korea. Wat denken jullie. Is dit te doen. We zijn van plan op een rustig tempo te reizen. Op het einde hebben we ook nog wat dagen over momenteel. Tips zijn Welkom. Wij houden ook erg van natuur en dieren. Heeft iemand daar nog tips over?
Alvast bedankt voor de hulp!
[TABLE=“width: 172”]

22/mrt Tokyo
23/mrt

Tokyo

24/mrt

Tokyo

25/mrt

Tokyo

26/mrt

Tokyo (Matsumoto)

27/mrt

Yudanaka

28/mrt

Yudanaka

29/mrt

Takayama

30/mrt

Takayama

31/mrt

Nagoya

1/apr

Kyoto

2/apr

Kyoto

3/apr

Kyoto

4/apr

Kyoto

5/apr

Kyoto

6/apr

Osaka

7/apr

Osaka

8/apr

Osaka

9/apr

Himeij Castle

10/apr

Hiroshima

11/apr

Nagasaki

12/apr

Nagasaki

13/apr

14/apr

Fukuoka

15/apr

South Korea

16/apr

South Korea

17/apr

South Korea

18/apr

South Korea

19/apr

South Korea

20/apr

South Korea

21/apr

South Korea

22/apr

South Korea

23/apr

South Korea

24/apr

South Korea

25/apr

South Korea

26/apr

27/apr

28/apr

Tokyo

29/apr

Tokyo

30/apr

Tokyo

1/mei

Terugvlucht vanuit Tokyo

groetjes,

[/TABLE]

Hallo Sylvia,

het ziet er goed uit. Je hebt lekker de tijd om rond te reizen.
Aangezien dat je toch twee keer in Tokyo komt, is het misschien wel een idee om Matsumoto op te nemen als tussenstop/ overnachting op weg naar Yudanaka. Er staat een mooi (origineel) kasteel.
Hou er wel rekening mee dat Yudanaka een flink eind uit de buurt van de rest van je route ligt; hou naar Takayama rekening met een lage reistijd en meerdere overstappen.
Je kunt de routes gaan uitzoeken op Hyperdia, heb je een beetje een idee.

Takayama zelf is wel echt de moeite waard (Yudanaka weet ik niet, ben ik nog niet geweest). Vooral een ryokan waar de maaltijden zijn inbegrepen zijn erg leuk in Takayama.

Verder breng je veel tijd door in Kyoto en Osaka. Die steden liggen erg dicht bij elkaar, je kunt ervoor kiezen om Osaka te laten schieten en deze als dagtocht vanuit Kyoto te bezoeken. Dit kun je ook doen voor Nara, Himeji en bijv. Kobe.
Gezien je reisschema denk ik dat een railpass van 3 weken weleens gunstig zou kunnen zijn (maar check dat nog even na als je route vast ligt).

Als je de dagen Osaka laat schieten, kun je bijvoorbeeld meer dagen doorbrengen in Hiroshima. Die stad heeft ook genoeg te bieden. Het eiland Miyajimaligt ook vlak bij Hiroshima, daar kun je ook rustig een dag zoetbrengen.

Tipje voor Kyoto, ga hier op tijd beginnen met het vastleggen van je accomodatie! Kyoto is erg in trek bij toeristen, en je zit (als het goed is) ook in het kersenbloesem seizoen. Dan is het nog extra druk in Kyoto.

Vliegen jullie naar Zuid Korea vanaf Fukuoka? En komen jullie terug in Tokyo?

Voor de dagen aan het eind is Nikkomisschien een idee. Die is als dagtocht te bezoeken, maar je kunt er ook verblijven. Dan kun je misschien wandelen daar in de buurt.

Hallo Nemesis4,

Dank je we voor de feedback.
Ik dacht dat we inderdaad een nachtje Matsumoto doen.
Bedankt voor de tip voor Kyoto. We zitten inderdaad in het kersenbloesem seizoen en ik begin inderdaad al wat stress te krijgen over de accomodaties. Vandaar dat we snel aan het boeken zijn.
Ik dacht dat er vanaf Fukuoka een veerboot naar Zuid-Korea ging.We zouden dan terugvliegen op Tokio.
Ben je toevallig al in Zuid-Korea geweest en heb je tips voor daar?
groetjes

Geen stress krijgen hoor, vakantie is ontspanning :slight_smile:
Gewoon regelmatig kijken op boekingsites en meteen vastleggen als je iets ziet, sites als Booking hebben vaak de mogelijkheid om kosteloos te annuleren (let altijd op de voorwaarden!).
Mocht je dan iets tegen komen wat je beter past, dan kun je de eerste optie altijd nog afzeggen.

lukt het je nu echt niet om iets te vinden o.a. in jouw prijsklasse (men weet dat Kyoto in die tijd erg gewild is…), dan zijn er in de omgeving ook nog mogelijkheden om naar uit te wijken. De vorige keer hebben wij ook in Shin-Osaka gezeten in de kersenbloesemtijd omdat we in Kyoto niets konden vinden waar we niet de hoofdprijs voor moesten betalen.

Over Zuid-Korea weet ik helaas niets, een paar anderen op dit forum zijn er wel geweest, al dan niet in combinatie met Japan.

Ja, da’s waar. Maar ik hoor van iedereen dat je snel moet boeken.
Heb jij toevallig nog leuke natuurtips?

groetjes

Mijn eerste vraag bij het lezen van je schema is; waarom ga je terug naar Tokio? Ik heb de route vorig jaar andersom gedaan, beginnen in Seoul. Vanaf daar een redelijk voordelige vlucht geboekt met Peach-air naar Osaka.

Osaka - Seoul is dus ook mogelijk als afsluiter. Scheelt je heel wat reistijd als je vanaf Seoul terug naar Amsterdam vliegt.

Mocht je je tickets al hebben geregeld, kun je ook vanaf 9 april na Osaka naar Seoul vliegen, en na 10 dagen weer terug om je reis in Japan te vervolgen. Dat lijkt mij de snelste en voordeligste optie.

Hallo Zaan,

De vluchten heen en terug zijn vanaf Tokio zijn al geboekt. Dus kunnen we niet meer veranderen. Wij dachten om de ferry te nemen van Fukuoka naar Busan. We zullen eens kijken voor een vlucht. Thanks voor de tip. Nog tips voor Zuid-Korea?
groetjes

Weinig tips. Ik ben alleen 5 dagen in Seoul geweest.