Rondreis Japan zomer 2016; advies?

Volgend jaar zomer hebben wij onze eerste vakantie naar Japan op het programma staan. De tickets zijn inmiddels binnen en dus kan gestart worden met het reisschema. Wij willen het land graag in twee vakanties verkennen en voor deze eerste trip dacht ik mij te richten op de regio’s Kanto, Chubu en Kansai. Volle dagen en veel verplaatsingen qua accommodatie zijn geen probleem en ik tracht altijd een goede mix van stedelijk en landelijk gebied te maken.

Wat vinden jullie van onderstaande eerste (globale) planning?
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Tokio
Dag 2: Tokio
Dag 3: Tokio
Dag 4: Vroeg in ochtend trein Tokio > Nara (stad bekijken) > Osaka
Dag 5: Osaka
Dag 6: Osaka
Dag 7: Dagtrip Himeji
Dag 8: Dagrip Koya-san, daarna trein naar Kyoto
Dag 9: Kyoto
Dag 10: Kyoto
Dag 11: Kyoto, 's avonds trein naar Matsumoto
Dag 12: Matsumoto
Dag 13: 's Ochtends auto huren (9 dagen), hiken bij Kamikochi, daarna naar Takayama
Dag 14: Takayama
Dag 15: Takayama > Kanazawa (onderweg Shirakawago, Ogimachi, Suganuma, Ainokura)
Dag 16: Kanazawa
Dag 17: Kanazawa > Nagano (onderweg Tateyama Kurobe Alpen route)
Dag 18: Nagano, Obuse
Dag 19: Nagano > Numate (Jigokudani, Kusatsu Onsen)
Dag 20: Numate > Nikko (hiken in Nikko National Park & diverse watervallen bekijken)
Dag 21: Nikko, 's avonds naar Tokio rijden
Dag 22: Auto inleveren, Tokio
Dag 23: Kamakura
Dag 24: Hakone, Mt Fuji
Dag 25: Tokio
Dag 26: Vlucht Tokio - Amsterdam

Alvast bedankt voor de feedback!

Hoi,

Dat ziet er uit als een leuke planning. In Koyo-san zou je ook kunnen overwegen om een tempelovernachting te nemen. Veel tempels serveren ook (vegetarisch) eten en bieden de mogelijkheid een ochtenddienst bijwonen. Dan zou je de dag erna na het ontbijt naar Kyoto af kunnen reizen.

1 like

Dank voor de tip Rebecca, hier ga ik mij eens in verdiepen. Is naar jouw mening twee dagen voor Osaka nodig, of kan ik die dag beter elders gebruiken?

Of je twee dagen nodig hebt voor Osaka hangt af van wat je allemaal wilt zien daar. Is je wensenlijstje groot, dan is het natuurlijk handig om er twee dagen te blijven.
Maar vanuit Osaka kun je ook makkelijk een dagtrip maken naar Kobe.

Hoi Boonens

Afgelopen december 2015 en januari 2016 heb ik snowboardles gegeven in Niseko, Hokkaido. Mijn salaris is uitbetaald in Japanse yen.

Ik heb 200.000 yen over die je zou kunnen overnemen of een deel hiervan. Dat zou ons allebei kosten besparen voor het inwisselen. Uit ervaring weet ik dat het handig is om wat contant geld bij je te hebben.

Hoor het wel!

Anders heb ik wel intresse

Hoi Ad Seip,

Hoeveel zou je willen overnemen?

Alles!! ik ga 7 juni voor een maand weg dus dat komt wel op.:wereld:

Ik heb je een privébericht gestuurd.