Goedendag allemaal!
Het laatste jaar is mijn interesse in reizen toegenomen en raak ik enthousiast bij iedereen die heeft gereisd, momenteel reist of gaat reizen. Ik heb het idee om aankomende zomer zelf ook op avontuur te gaan.
Ik ben student en ben op dit moment stage aan het lopen in Curaçao voor vier maanden, maar aangezien reizen en het organiseren ervan veel tijd in beslag neemt, plaats ik alvast mijn bericht voor een reis in de zomervakantie van 2012.
Als student heb ik het aankomende jaar een zomervakantie van zo’n zes weken, waardoor ik de tijd heb om te reizen. Ik wil graag naar Azië en qua kosten/toegankelijkheid schijnt Thailand een goede opstap te zijn. Ik wil dit graag combineren met een of meerdere landen zoals Laos, Vietnam, Cambodja. Na wat research op internet las ik dat het teveel van het goede is om door deze vier landen in zo’n tijd te reizen. Welk land of welke landen zou ik voor zo’n tijdsbestek kunnen combineren met Thailand? Of is een andere opstap überhaupt beter dan Thailand?
Aangezien het mijn eerste keer backpacken zal worden, vraag ik mij af of ik klein en rustig moet beginnen om aan het idee te wennen. Is 4 tot 6 weken te lang? Het punt is dat ik daarentegen nog nooit iemand gesproken heb die is gaan backpacken en het vond tegenvallen. Dat motiveert mij om van de volle vakantie gebruik te gaan maken.
Het lijkt mij een geweldige uitdaging om zo min mogelijk te organiseren en zo veel mogelijk te beleven. Ook houd je daarmee de kosten laag. Ik hoor van velen dat het aanschaffen van Lonely Planet een verstandig begin is. Wanneer komen deze nieuwe versies uit? Ik wil graag de meest recente versie aanschaffen dus kan ik tot januari wachten met de aanschaf hiervan.
Voor een eerste reis zou ik graag een reisgenoot hebben, maar tot op heden sta ik er alleen voor. Als ik niemand vind, wil ik alsnog op mezelf gaan reizen. Raden jullie het aan om in dat geval de eerste dagen vooraf te (laten) organiseren?
Een mogelijk bijkomend probleem. Ik heb jarenlang lenzen gehad, maar ben sinds 4 jaar overgestapt op nachtlenzen. Dit betekent dat ik 's nachts mijn ogen ‘oplaad’ dmv de lenzen in te doen en als ik wakker word doe ik deze uit. Is het lastig om met backpacken hier rekening mee te houden? Ik neem aan dat er meer mensen met lenzen zijn die reizen en ik ben benieuwd of dit voor problemen zorgt.
Zoals jullie zien, zit ik met veel vragen omdat ik nog helemaal geen ervaring heb op dit vlak. Ik hoop dat jullie mij wat tips en antwoorden kunnen geven.
Alvast bedankt!