Ik wil van de zomer heel graag max. 4 weken gaan backpacken. Landen die me erg aanspreken zijn: Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand.
Een combi van een aantal van deze landen lijkt me het leukst!
Ik ben een vrouw van 28 jaar met een fulltime baan in de zorg. Ik ben gebonden aan 4 vaste weken vanaf 25 juli.
Ik heb al eens dmv backpacken door Costa Rica en Indonesië gereisd met een vriendin.
Helaas ben ik dit jaar alleen vandaar dat ik hier een berichtje plaats met de vraag wie er graag ook zo’n reis wil gaan maken rond die periode.
Groetjes Gerdie
Ik ben ook op zoek naar een reismaatje voor de zomervakantie. Door mijn werk als leerkracht ben ik ook aan de zomervakantie gebonden.
Thailand ben ik al geweest (maar zou er best nog een keer terug willen) maar andere landen in Azië wil ik ook graag nog eens zien.
Ben trouwens 25 jaar.
Misschien eens contacten en kijken of het iets is om samen te gaan…
Leuk dat je reageert!
Ik ben nog steeds op zoek naar een reismaatje😉
ideaal dat je ook gebonden zit aan de schoolvakanties.
Waar kom je ergens vandaan? Hopelijk hebben we dezelfde periode vakantie…
Ik namelijk vanaf 25 juli. (Middelste 4 weken vd schoolvakantie).
Groetjes Gerdie
Ik kom uit Brabant (Eindhoven). En jij?
Vanaf 18 juli heb ik vakantie. En moet na 5 weken weer beginnen met werken. Perfect dus
Hoi meiden! Ik ben Milou, 27 jaar, en ben ook die periode vrij omdat ik in het onderwijs werk. Ben ook wel geïnteresseerd [emoji4] kom uit den haag.
Hadden jullie al wat ideeën?
Groetjes Milou
Hoi!
Ik heb ook interesse, en meer specifiek ben ik op zoek naar een reismaatje voor Colombia
Ik moet/wil eigenlijk de laatste week van juli en de eerste twee weken van augustus. Ik reis namelijk vanaf 1 maart al naar Mexico en ga dan door naar het zuiden. Naar Colombia durf ik (nog) niet in mijn eentje heen.
Ik ben 26 naar en sinds deze zomer werkzaam als jurist.
Hoi Annika ik heb zelf het zelfde idee om vanuit Mexico over land te gaan reizen naar Brazilië in een half jaartje. niks staat nog echt vast ofzo maar het lijkt mij een geweldige reis. Kan alleen jammerlijk pas weg eind Juli. Ben benieuwd hoe het jou vergaat! Hoe ga jij je bv voorbereiden op deze reis en hoeveel geld denk je dat het gaat kosten de complete reis? voor mij zal Colombia ook wel een struikel blokje zijn mogelijk maar gaat vast goed komen.
Groetjes Robbert
wat denken jullie van midden Amerika misschien leuk om een stukje samen te gaan reizen:)
wat denken jullie van midden Amerika misschien leuk om een stukje samen te gaan reizen:)
wat denken jullie van midden Amerika? misschien leuk om een stukje samen te reizen deze zomer:)
Hoi Robbert,
De reisroute lijkt mij ook heel gaaf, eerst zat ik nog te twijfelen om alleen in midden-amerika rond te reizen, maar een stukje zuid-amerika erbij maakt het helemaal af. Ik heb gekozen voor Colombia omdat ik mijn Spaans wil verbeteren en in Mexico ook een cursus zal volgen.
Ik heb nog niet zo veel voorbereid, maar de planning is nu als volgt:
Ik vlieg naar Mexico City, daar kan ik waarschijnlijk bij bekenden (paar jaar geleden in Canada ontmoet) verblijven in Puebla. Daar neem ik een 4-weekse taalcursus. Vanuit Puebla de wijde omgeving verkenning en daarna zo’n 2 weken verder voor de Chiapas regio. Vanuit Zuid Mexico neem ik de Tica bus door naar Nicaragua met een korte stop in Guatamala. In Nicaragua ga ik 3 maanden een vrouwenrechtenproject doen, vanuit Nicaragua reis ik naar Panama City, vanuit Panama City neem ik de boot naar Cartagena om vervolgens zo’n 3 weken (of langer of korter) door Colombia te reizen. Ik vlieg dan terug vanaf Bogota.
De bus lijkt mij prima te doen in Midden-Amerika. Ik weet nog niet helemaal of ik de Yucatan regio ook wil bezoeken, als ik daarvoor kies zal ik waarschijnlijk van Cancun naar Nicaragua vliegen.
Wat betreft de kosten, ik denk dat ik Mexico redelijk voordelig kan houden doordat ik bij bekenden verblijf en waarschijnlijk het grootste gedeelte met hen zal kunnen reizen. Taalcursus zal iets van 500 euro zijn, dus daar tel ik nog 750 voor verblijf en uitjes op voor in totaal zo’n 6 weken. Ik heb het idee dat dat redelijk ruim is maar tegelijk vind ik het moeilijk inschatten.
Ervan uitgaande dat ik met de bus reis ben ik vanaf zuid mexico tot aan panama slechts 181 dollar kwijt voor de gehele busreis. Voor 3 maanden Nicaragua 1500 (het project zal zo’n 1000 euro kosten incl verblijf en eten). bootticket naar cartagena reken ik 100 euro voor, voor 3 weken colombia in totaal 750 euro. Kleine 4000 in totaal dus, excl. retourticket. Klinkt het redelijk?
Ik denk dat ik voor Colombia een lonely planet koop. Verder plan ik denk ik niet heel veel, tot groot ongenoegen van mijn vader overigens 
hoi mensen…
leuke ideeen allemaal.
ik ben zelf ook opzoek naar een reisgenoot/reisgenoten voor deze zomervakantie.
werk zelf ook in het onderwijs dus gebonden aan de vakantieperiode
exacte landen maakt me niet zo uit, ben zelf al in thailand geweest voor een maand.
wil nog meerdere landen verkennen…
hoor het graag als mensen interesse hebben.
gr jeroen
Beste Annika,
lijkt mij helemaal af om dan door tegaan naar Brazilië.
Wanneer ben je van plan om te starten misschien zal ik ergens in kunnen haken mogelijk maar ben pas klaar in Juli.
ben dan ook van plan om langer weg tegaan misschien door tegaan couchsurfen.
het klinkt heel redelijk als plan 4000euro dan heb je echt een wereld ervaring.
groetjes robbert