Hallo! Rond januari wil ik graag voor ongeveer 6 maanden gaan reizen door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisië, Singapore en Indonesië.
Nu heb ik wat vraagjes waar ik nu hopelijk alvast iets verder mee kom qua plannen, wellicht heb ik tegen die tijd wat concretere vragen:
-
Is dat goed te doen en een leuke reis? Niet teveel van hetzelfde bijvoorbeeld?
-
Als ik denk voor elk land één maand, voor Cambodja en Singapore ong. 2 weken en Thailand en Indonesie evt. wat langer, denk ik dan in de juiste richting? Thailand wat langer omdat ik daar ook op projecten vrijwilligerswerk wil doen en mijn duikbrevet wil halen en Indonesië omdat het groot is.
-
Qua backpack, heb ik aan 55 L voldoende of raden jullie wat anders aan? Ik ben 1.78 m. Ik weet wel dat ik daar veel kleding kan kopen, maar wil toch ook wel voldoende meenemen (voor verschillende weersomstandigheden bijvoorbeeld).
-
Lonely Planets. Ik zou er nogal wat nodig hebben (vier) als ik voor elk land wat wil. Is het slim om er in NL al een voor Thailand en Cambodja-Laos-Vietnam te kopen en de rest onderweg? Ik kan dan alleen in NL niets inlezen… Ik weet dat je ook neppe te koop hebt, maar zijn de echte in de landen zelf ook te koop? En is het mogelijk om bijv. nadat ik Thailand verlaten heb de Lonely Planet op te sturen naar NL of is dat erg duur? Toch een aandenken :p.
-
Visums. Je kunt volgens mij op het vliegveld e.d. steeds visums kopen, maar kan ik dit tegen dezelfde prijs ook al in Nederland regelen? Kan me voorstellen dat dat soms voor wat meer rust/minder gedoe onderweg kan zorgen namelijk.
-
Simkaarten. Ik heb al het topic gelezen met simkaarten voor Thailand, maar omdat ik meerdere landen aandoe lijkt het me makkelijk er ééntje te hebben die goedkoop belt. Ik heb al wel zo’n een gezien voor alle landen maar ik vond 40 euro wel weer best duur, of is dat wel waar ik op moet rekenen?
-
Muskietennet, kan ik die op de meeste plaatsen ophangen? Als dat niet het geval is kan ik er misschien net zo goed geen kopen anders sjouw je het ook maar rond…
-
The full moon party leek me altijd best leuk, maar toevallig kwam er afgelopen week BNN op reis op televisie en Filemon was er. En echt iedereen zat aan de drugs en deed raar etc, is dat ook hoe het is? Want dan kan ik het misschien beter mijden (ben best in voor een feestje en wat alcohol, maar als iedereen er stoned e.d. bijloopt en ik niet, lijkt me dat minder leuk).
-
Geld… Wat is realistisch? Ik moet vooraf al een hoop uitgeven (backpack, inentingen, goede camera etc). Wat kan ik daar nog verwachten? 6000 genoeg? Zonder of met ticket?
-
Laatste vraag. Ik zie veel vluchten die bijv. stoppen in Cairo of Dubai en rechtstreekse vluchten zijn zo’n 200 euro duurder. Mij lijkt zo’n stop toch best vervelend als de reis toch al zolang duurt, hoe denken jullie hierover?
Oke super veel vragen, hopelijk heeft er iemand zin om er wat kennis op los te laten voor ik me straks helemaal in de verkeerde dingen ga verdiepen of zo.
Op voorhand alvast enorm bedankt! Ook voor alle info in andere topics al.
Groetjes Laura.