beste mensen,
Het is al heel lang een droom van mij om eens een lange reis te maken… Nu heb ik een aantal maanden geleden m’n baan opgezegd omdat ik bezig was met het opstarten van een bedrijf… alleen weet ik nu sinds een paar dagen dat dit niet meer haalbaar is… jammer genoeg. Daarom heb ik op het moment ff geen werk dus lijkt het me nu het beste moment om die lange reis eens te gaan maken.
Ik zit een beetje aan deze landen te denken: indonesie, singapore, maleisie, thailand, cambodja, laos, vietnam, myanmar en china. En dan trekke met name thailand, laos, vietnam en indonesie mij heel erg. China en myanmar trekken mij eerlijk gezegd wat minder… maar ik denk dat ik in china veel inspiratie kan opdoen voor het starten van een nieuw bedrijf en myanmar heb ik m’n eigen nog niet zo heel erg in verdiept moet ik zeggen… Is dat een mooi land? veel te doen? veel backpackers?! Ik wil wel alleen naar landen waar veel backpackers zijn omdat ik alleen ga en het toch wel prettiger vind met andere rond te reizen.
Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk nieuwe ervaringen / inspiratie opdoen. ook voor het starten van een nieuw bedrijf. Een aantal kernwoorden van mijn reis: duikcursus, skydiven, quat rijden, olifantentocht, dieren en planten kijken, kookcursus, flink opstap af en toe!!, ook lekker uitrusten, full moon party, veel mensen ontmoeten, inspiratie opdoen voor een nieuwe onderneming, aan veel dingen meedoen. Wil me eigenlijk zo’n beetje instellen als jim carrey in “yes man” dus als jullie nog dingen weten die echt heel gaaf zijn om te doen… laat maar weten!!
Er is wel één probleem, ik heb echt mega veel schrik om te vliegen!! dus ik wil het liefst hier in het vliegtuig stappen naar daar, en van daar weer naar huis… maar geen binnenlandse vluchten of wat dan ook… heb echt een week voordat ik ga vliegen alleen maar nachtmerries over neerstortende vliegtuigen etc… echt heel k*t!
Voor welke landen zouden jullie zelf kiezen en waarom? Allemaal is waarschijnlijk niet haalbaar… aangezien ik nu zit te denken om zo’n 6 maanden weg te zijn ( misschien wat korter / misschien wat langer )
Wat moet ik hier kopen en wat daar? (kleren, reisgids, fototoestel, backpackrugzak, etc)
Welke reisvolgorde zouden jullie kiezen en waarom?
Welke reisgids is het beste? (lonely planet, marco polo, trotter… )
Full moon party is maar 1 x per maand… dus daar moet ik rekening mee houden… zijn er nog meer dingen die ik gedaan / gezien moet hebben die in bepaalde periodes zijn?
Zijn de cultuurverschillen erg groot? zoals ik al zei wil ik zoveel mogelijk inspiratie opdoen en dat gaat het beste als je zoveel mogelijk nieuwe dingen ziet… dus als het eigenlijk allemaal wel een beetje op elkaar lijkt tussen buurlanden is het misschien slimmer om bijvoorbeeld telkens een land over te slaan of wat dan ook…
en… ??
en… ??
en… ??
Zoals jullie kunnen lezen heb ik veel vragen… zou hij fijn vinden als jullie mij verder kunnen helpen! suggesties zijn ook altijd welkom!! ook als je denkt dat ik misschien naar een compleet andere regio moet reizen bijvoorbeeld. Zit zelf ook nog te denken aan midden en zuid amerika. Maar azie is denk ik stukken goedkoper en veiligger… en denk ik ook makkelijker voor de beginnend backpacker
groetjes,