In de zomer 5 weken backpacken door Thailand, Laos en Cambodja

Hoi, ik ben Iris, bijna 20 jaar en tweedejaars studente Algemene Sociale wetenschappen. Ik ben op zoek naar een leuk reisgenootje (liefst iemand van mijn leeftijd), die in de zomer van 2012 samen met mij 4 à 5 weken door Thailand, Laos en Cambodja wil reizen! Ik ben sociaal, reislustig, vrolijk, sportief en houd wel van een feestje. Vier jaar geleden heb ik het mooie Thailand al mogen bezoeken. Ik heb me toen ontzettend op mijn gemak gevoeld in dit mooie en ‘laid-backe’ land. Ook de aziatische cultuur, eten, natuur en mensen zijn me altijd bijgebleven. Graag wil ik wat meer van het Aziatische continent ontdekken en toch ook weer een beetje Thailand erbij pakken. Ik zou dit graag op een backpackende manier willen doen, met slapen in kleine hostels en zoveel mogelijk reizen met het openbaar vervoer. Ook lijkt het me erg leuk om tijdens deze reis veel mede backpackers te leren kennen.
Spreekt mijn verhaaltje je aan? Laat alsjeblieft wat achter, want het lijkt me erg leuk om deze reis met iemand te mogen delen!

Beste Iris,

Tijdens het kijken tussen de gezochte reisgenoten zit ik het meest op een lijn met jouw idee. Mijn verhaal:

Ik ben 22 jaar en derdejaars student Commerciële Economie (Hogeschool Rotterdam) en wil ook in mijn zomervakantie voor een week of 4/5 backpacken. Binnen mijn vrienden-/kennissenkring heb ik niemand die hetzelfde idee heeft dus sta ik op het punt om de reis op mezelf te gaan maken. Een reisgenoot met hetzelfde idee is wel een veel leuker plan. Ik ben niet eerder met rugzak op vakantie geweest, maar het spreekt mij enorm aan als ik alle verhalen aanhoor.

Voor een beginner schijnt Thailand een prima start te zijn, maar ik wil dat best graag combineren met omliggende landen als ik eenmaal aan het backpack-idee gewend ben. Ik wil graag de cultuur, het eten en de mensen meemaken tegen een zo laag mogelijke kosten (back to basic), maar hou ook wel van een biertje en een feestje (maar dat staat niet bovenaan tijdens zo’n reis).

Heb je al iets vastgelegd of naar data gekeken van zomervakantie? Ik heb al veel informatie over Thailand en omgeving. Daarnaast is de ideale periode voor mij tussen 23 juli en 31 augustus.

Ik hoor het wel!
Jordy

Hoi Jordy!
Ik weet niet of het helemaal goed is gegaan met het sturen van een privé bericht… Dus bij deze ook nog even, ik ben nog op zoek naar een leuk reisgenootje! En nu de vraag natuurlijk, jij ook nog?
Groetjes

Beste Iris,

Via een andere weg heb ik al een reisgenoot gevonden en de route is veranderd naar Maleisie/Singapore. Veel succes met het vinden van een reisgenoot en het plannen van een reis!

Grt

Hoi Iris,
Ik ben Yael, 18 jaar (tegen die tijd bijna 19) en heb hetzelfde plan als jou. Ik wil ook graag van het zomer 4 tot 6 weken gaan reizen richting thailand. Ik zal even wat meer over mezelf vertellen: ik studeer in groningen waar ik net ben gestopt met het 2de jaar van SPH. Verder ben ik wel een ondernemend type en wil ik ook graag low-budget reizen. Ik ben ook zeker in voor een feestje. Je verhaaltje sprak me aan omdat ik het zelfde idee heb. Ik hoop van je te horen.
Groetjes Yael Droste

Hoi!

Ik ben Marlou en ben 19 jaar. Ook ik ben op zoek naar een reisgenootje! Wanneer wil je gaan?

Liefs