Zomer 2011

Hoihoi,

Ik ga toch eens hier een berichtje opzetten, wie weet :slight_smile: Ik heb deze zomer 2 maanden vrij (eindelijk eens), waarvan ik het liefst toch weer het grootste deel wil gaan rondreizen. Ik ben twee keer eerder gaan backpacken, eerst alleen Thailand en Laos, de tweede keer voor 10 maanden op wereldreis. En ik heb echt de tijd van mn leven gehad en ik vond het ook super om in mn eentje te gaan. Maar deels de reden dat het zo super was, was omdat ik altijd op reis mensen tegenkwam waar ik een tijdje mee samen reisde. Allemaal mensen waar ik nu nog steeds contact mee heb, maar die over de hele wereld verspreid wonen. Super natuurlijk, maar ik dacht ik ga deze keer eens iets anders proberen… Binnen mn vriendenking, tja, heb de liefste vrienden van de wereld, maar de passie voor reizen zoals ik die heb, zo kom ik maar weinig anderen tegen (alleen op reis dus…) Ik ben wel iemand die het hele jaar zoveel mogelijk opzij zet om als ik dan weer eens vrij heb zo lang mogelijk weg te kunnen.

Dus mijn vraag is eigenlijk: zijn er hier mensen die net als ik héél erg graag op reis gaan en die ook deze zomer weg willen. Ik ben al blij als er één iemand reageert, maar het zou helemaal super zijn als er een groepje van mensen ontstaat ofzoiets?
Om iets over mezelf te vertellen: meisje, 23 jaar, bezig met m’n master bestuurskunde, ik ben op reis wel iemand die echt overal bij wil zijn altijd, geen feestje wil missen, al het lokale eten en gebruiken moeten worden uitgeprobeerd, met iedereen wil praten en kennis maken, cultuur proeven, vind alles wat met activiteit (zwemmen, klimmen, bungeejumpen, het kan niet gek genoeg zijn) te maken heeft geweldig. Ben altijd erg geinteresseerd in de verhalen van mensen in een land, maar ook de politieke achtergrond en de geschiedenis. Maar kan iets minder enthousiast worden van architectuur en de meeste musea. (Maar kan goed compromissen sluiten en/of ook heel goed alleen zijn, soms zelfs wel nodig ook.)
Uhh ohja en ik slaap graag in hostels. Zelfs al had ik al het geld van de wereld, zou ik nog in hostels slapen, omdat ik het gewoon echt leuk vind. Ik hou van die gezelligheid :wink:

Ben benieuwd of er mensen zijn die zich hierin herkennen en misschien willen reageren! Ik hoop het!

Groetjes, Nicole

Hoi Nicole, Heb je al enige idee waar je heen zou willen?

Groetjes Marleen

Hoi Marleen!

Eerlijk gezegd weet ik het nog niet zo goed… Ik zat te denken aan Mexico, of India, maar zou ook best nog wel eens terug naar Zuidoost Azie willen of meer van Brazilie willen zien. Heb ook geen onbeperkt budget, dus zou dan denk ik iets korter naar Brazilie gaan dan naar Azie. Heb voor zowel Bangkok als Sao Paulo een ticket van rond de 600 euro gevonden, Mexico is dan weer 800 euro retour en India 450 dacht ik. Dat telt ook wel weer mee… Het kan dus nog alle kanten op. Ik dacht ook, als ik een reisgenootje ga zoeken, dan kan ik niet al alles meteen in mn eentje gaan bepalen natuurlijk…

Zit jij er ook over te denken om in de zomer weg te gaan, en waarheen dan bijvoorbeeld?

Groetjes, Nicole

Hoi Nicole,

Thailand ben ik al geweest, Bangkok valt sowieso af. India zou ik graag willen.
Hoelang zou je willen gaan? Ikzelf zit aan 3 a 4 weken te denken, langer laat mijn budget helaas ook niet toe.

Groetjes Marleen