Rondreis zomer 2011

Hee!

Ik heb plannen om in de zomer van 2011 (juli en augustus) te gaan reizen (backpacken - hostels - low budget). Een bestemming is nog niet gekozen, maar zat te denken in de richting van Thailand/Laos/Cambodja/Indonesië… het maakt me eigenlijk niet uit zolang ik het maar kan betalen van m’n studentenbudget.

Ik ben zo’n 2,5 jaar geleden zes maanden alleen naar Zuid-Amerika en de Carribean geweest voor vrijwilligerswerk/rondreizen en daarna besmet geraakt met het reisvirus, dus heb de nodige ervaring. Helaas heeft niemand in mijn vriendenkring dezelfde reispassie, dus vandaar deze oproep.

Dan nog iets over mezelf: ben 22 (ten tijde van de reis 23), studeer International Tourism Management in Breda, waar ik tevens op kamers zit en hou ervan nieuwe culturen en mensen te leren kenen als ik op reis ben.

Spreekt dit je aan of heb je dezelfde plannen voor zomer 2011 neem dan contact op! Over de reisbestemming(en) valt te praten

Liefs,
Nina

Hee Nina!
Ik zat zelf ook aan Azie te denken, thailand, maleisie zoiets!
Ik ben Meike, 19 (in de zomer 20) en studeer in Nijmegen. Ik moet het dus ook doen met een studentenbudget. Maar dat heb ik er maar al te graag voor over:)
Misschien kunnen we samen kijken naar een mooi reisje?
Groetjes Meike

Hoi!

Ik ben een 22-jarige studente uit het verre België en ik ben gek op reizen. De voorbije jaren stonden Zuid-Afrika, Noorwegen, Thailand en Sri-lanka op het lijstje. Allemaal stuk voor stuk mooie reizen, maar nu wil ik het graag low budget houden en ga ik dus backpacken. Momenteel vind ik echter moeilijk een reispartner en Belgen lijken niet echt bereid om met onbekenden op vakantie te gaan :slight_smile: Ik heb er echter helemaal geen problemen mee en kijk er zelfs naar uit. Oorspronkelijk was het plan om in juli 3 weken rond te reizen in Vietnam, met een maximum budget van 1500 euro. Als jullie interesse hebben, stuur gerust een mailtje!

Groetjes,
Joyce

Hee Meike & Joyce,

Leuk dat jullie beide zo snel hebben gereageerd!
Hierbij mijn mailadres, dit lijkt me de makkelijkste manier om erachter te komen of onze interesses overeen komen: ninawalter_1988@hotmail.com
Hoop dat ik snel iets hoor!

Groetjes,
Nina

Beste Meike, Joyce & Nina,

Het lijkt mij ook hartstikke leuk om mee te gaan! Ik ben zelf 21 jaar (in de zomer wordt ik 22) en wil heel graag een mooie reis in Azie maken. Wel ben ik gebonden aan maximaal 4 weken reizen maar ik denk dat wel daar wel uit kunnen komen. Hebben jullie al concreter plannen gemaakt?

Het lijkt me leuk om hierover misschien te mailen. ik hoor het graag!

(Meike, ik had ook nog op een ander berichtje gereageerd bij jou)

Hai,

Wij hebben nog geen plannen gemaakt. Ben heel erg benieuwd naar jou plannen. Je hebt 4 weken zeg je. Welke weken zijn dit? Ik ben namelijk vrij vanaf 18 juli t/m 1 september, hopelijk komen die weken overeen.
En had je al een bestemmingen in gedachten?

Hoop iets van je te horen! In onderstaand berichtje staat ook eventueel m’n emailadres vermeld, mocht je liever via email communiceren.

Groetjes,
Nina

Hey,

Ik ben Lisa 22 jaar, wordt ook 23 deze zomer.
Ik heb ook al enige reiservaring en vorig jaar heb ik een half jaar stage gelopen in Thailand en vanuit daar heb ik nog een aantal landen bezocht. Azie is echt mijn top vakantieplaats!!
Ik heb vandaag mijn ticket geboekt naar bangkok (20 juli tot 15 augustus) en vlieg vanuit daar door naar vietnam en cambodja. Als je(jullie) ook nog plannen hebt om daarheen te gaan laat maar een berichtje achter!! Lijkt me gezellig!

Groetjes Lisa

Hoi Nina,

Ik weet niet of je inmiddels al leuke reismaatjes gevonden hebt :wink:
maar ik wil ook graag naar Indonesie/Thailand. Inmiddels ben ik geen student meer, maar low budget is geen probleem hoor!

Het liefst wil ik rond mei/juni, maar ik heb het zelfde probleem. Al mijn vrienden hebben andere plannen of verplichtingen. Ik ben 24 en heb nog geen ervaring met reizen. Ik kan in verband met mijn werk 3 a 4 weken.

Groetjes wendy

Hey

Ik ben Kim, 21 jaar, Student in Rotterdam en in dezelfde periode beschikbaar! Ik wilde eigenlijk dit jaar naar Zuid-Amerika, maar het blijkt nog lastig daar een reisgenoot voor te vinden. Azie staat echter ook nog op lijstje, en het lijkt me super om daar heen te gaan! Heb je al definitieve reisgenoten gevonden?

Ik hoor graag van je!

Groetjes Kim

@ Wendy: Ik heb inmiddels contact met een meisje over de bestemmingen Thailand/Cambodja/Laos, maar niks staat nog vast, alles nog bespreekbaar!
Echter, ik ben door mn studie helaas verbonden aan de zomervakantie, dus gaan de maanden mei/juni niet lukken.

@ Kim: Ik heb rondgereisd in Zuid-Amerika, zo’n 2 jaar geleden. Zeker een aanrader! Zoals hierboven ook gemeld heb ik inmiddels met 1 meisje goed contact en met nog 1 ander meisje half/half. Dus nog niks staat vast, alles bespreekbaar. Welke landen trekken jou aan in Azië? Ik wil wel heel graag richting Cambodja/Laos namelijk :slight_smile: Heb al een aantal gave excursies/dagtochten enzo gevonden. Welke periode ben je vrij? En voor hoelang wil je van de zomer weg?

@ Lisa: Wat gaaf dat je al een ticket geboekt hebt! Zoals je hierboven kunt lezen ben ik nog druk-druk-druk met contacten leggen en ik denk wel dat daar iets uit gaat komen. Mocht er meer duidelijkheid zijn hoor je meer van me!

Liefs, Nina

Hey!

Alle landen haha ben nog nergens geweest dus ja… Ik ben beschikbaar van 20 juli tot 20 augustus (eventueel tot begin september als het niet anders kan). Ik zou zo’n 3 a 4 weken weg willen, en ik houd wel van een actieve vakantie!

Ik heb nog geen data vastgesteld en twijfel nog hoelang ik wil gaan. M’n portemonnee zegt niet te lang, m’n hart zegt; de hele zomer.
Ik heb inmiddels wel besloten dat ik naar Bangkok (Thailand) vlieg en hoogstwaarschijnlijk Laos/Cambodja meepak. Maar ik ben ook iemand die ter plekke dingen beslist dus, wie weet is het daar ter plekke wel weer anders.

I love the Lonely Planet! Dat is echt m’n bijbel tijdens m’n reis.

Dingen die mij leuk lijken te doen/bezoeken is:

• bezoek aan mooiste/ belangrijkste tempels (thailand)
  • Luang Prabang (laos)
  • Angkow Wat (cambodja)
  • Chiang Mai (thailand)
  • Olifantjenritje (thailand)
  • Tha Keak/the loop (laos)
  • The Killing Fields of Choeung Ek (cambodja)
  • Bamboe trein (cambodja)
  • Sihanoukville (strand cambodja)

Veel dingen zullen je niks zeggen, maar als je Googled vind je info.

En natuurlijk een overheerlijke Thaise Massage en lekker af en toe een dagje niks doen en genieten van de zon en een boek vind ik ook niet verkeerd, het blijft tenslotte wel vakantie!

Laat maar weten als het je aanspreekt :slight_smile:

Groetjes,
Nina

Hey!

Ik zag nu de reactie pas! Ik voelde me er zeker door aangesproken! Zullen we een keer mailen?

Groetjes Kim

Hallo,

Ik ga eind April richting indonesia, ik spreek de taal en zou het ook leuk vinden om samen eventueel door indonesia te trekken.