Zomer 2012, een maand reizen

Hallo!

Ik ben Berber, ben 21 jaar oud en zou deze zomer graag een maand willen reizen.
Landen die bovenaan mijn lijstje staan zijn India, Sri Lanka, Australië, Rusland en China, maar sta ook open voor andere landen :slight_smile: het liefst ergens in Azië. Zuidoost-Azië (Cambodja, Laos, Vietnam, Thailand en Kuala lumpur) heb ik vorig jaar bezocht.

Ik vind het leuk om dingen te ondernemen en te zien, maar vind relaxen, uitgaan en shoppen op zijn tijd ook erg leuk! Zowel natuur als cultuur en steden trekken me. Aangezien ik nog studeer zou ik een reis wel graag low budget willen houden.
Het lijkt me leuk om met iemand van mijn leeftijd (liefst vrouw) een maand rond te reizen. Ik ben sociaal, gemakkelijk in omgang en vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Lijkt het je wat, laat het me dan weten! :slight_smile:

Groetjes Berber

Hey Berber,

Hoe denk je over Indonesie? Ik heb de laatste week van juni en 4 weken in juli vrij gevraagd op mijn werk. Ik werk als verpleegkundige.
Ik vind het ook leuk en een uitdaging om low budget te reizen. Ik vond laatst al een vliegticket voor maar 700 euro retour naar Indonesie. Ik wil graag cultuur opsnuiven maar vind winkelen, uitgaan en strand ook geweldig! Een goede afwisseling toch? :wink:

Graag hoor ik van je als je geinteresseerd bent!

Groetjes,
Joyce

Bedankt voor je reactie! Indonesië lijkt me leuk, maar is niet waar ik als eerst heen zou willen gaan… Misschien in combinatie met een ander land wel.
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?

Hey!

Ik heb zo ongeveer dezelfde plannen als jij!
Wil graag een maandje backpacken deze zomer, maar de bestemming heb ik nog niet beslist. Ik denk o.a. aan Indonesië, Sri Lanka en Vietnam/Cambodja maar staat nog helemaal niet vast.
Vorig jaar ben ik alleen naar ZO-Azië getrokken. Maar daar afgesproken met iemand die ik had leren kennen via dit forum en uiteindelijk een superleuke tijd gehad met die persoon. Dus zou dat dit jaar graag opnieuw beleven :slight_smile:

Ik ben 23, zou in juni moeten afstuderen als alles goed gaat, en afkomstig uit Brugge (België).

Hou me misschien op de hoogte van je plannen?

Hoi Berber,

Ik ben Deniece en ik zou ook graag naar Azie gaan, China lijkt me erg mooi… ZO-Azie spreekt me ook aan, maar daar ben jij al geweest las ik. Ik heb zelf nog nooit een verre reis gemaakt en ga daarom liever samen met iemand.

Ik ben tegen die tijd 22 jaar, werk in het onderwijs en ook wel ‘easy-going’. :wink: Als je nog interesse hebt hoor ik het wel.

Groetjes

Hee Berber,

Ik zit zelf ook al een tijdje te denken om te gaan backpacken, maar had nog niet echt een bestemming in mijn hoofd.
Aangezien ik nog nooit in Azië ben geweest, leek dit wel een mooie manier om het te ontdekken.
Ik ben 19 (in februari 20) en studeer momenteel Technische Geneeskunde.

Groetjes, Iris

Beginnen in Moskou, met de Transmongolië naar Ulaanbataar, dan door naar Beijing, dwars door China naar Tibet… Nepal en dan nog een stukje Noord-India aandoen.
Kan dat in een maand:p? Zo zou mijn ideale reis er op het moment i.i.g. uitzien!

Ik heb zelf al een jaar door Oceanië gereisd, dus daar zou ik in principe niet meer naartoe hoeven. Heb nog nooit gereisd in Azië, heb alleen een paar lange tussenstops gehad in Taipei (Taiwan) en Bangkok. Maar de backpack is me wel bekend.

Was dit jaar begonnen aan een studie maar helaas weer gestopt. Heb wel gewoon een studentenbudget…:stuck_out_tongue:
Ik ben trouwens 20.

Welke data had je precies in je hoofd?

groetjes,
Laura

hoi Berber,
Ik ben Yael (18 jaar) en wil ook graag richting Thailand. Ik studeerde in het 2 de jaar van sph en ben net gestopt. Ik wil in de zomer graag een maand of meer reizen en het lijkt me erg leuk om dat met een reisgenootje te doen. Ik wil ook graag low-budget. Verder ben ik ondernemend en hou ik ook zeker van uitgaan. Nou heb je ook even wat informatie over mij.
Ik hoor het wel
Groetjes Yael Droste

Hallo!
Ik ben Hanna 20 jaar en wil deze zomer graag naar China en dan het liefst met iemand. Ik kan vanaf 6 juli tot ongeveer 10 augustus. Ben ook een student dus voor mij ook een low budget reis en ik hou eigenlijk ook van alles! Ben ontzettend benieuwd hoe China is, maar het lijkt me moeilijk om in mijn eentje te doen. Vooral na wat onderzoek ben ik er wel achtergekomen dat je alles wel goed moet plannen en dat er een behoorlijke taalbarrière is. Toch lijkt het me ontzettend leuk. Ik zit ook nog te denken om met een groepsreis van shoestring te gaan maar heb ookal een aantal verhalen gehoord dat die je echt afzetten.

Groetjes, Hanna