Reisgenootje gezocht Azie februari 2012

Hoi Iedereen,

Ik ben op zoek naar een reisgenootje. Ik zou in februari 2012 naar Azië willen gaan. Ik wil minimaal 3 maanden gaan backpacken maar kan ook langer. :slight_smile:
Ik ben namelijk in februari afgestudeerd dus heb daarna alle tijd die ik wil.
De landen die ik zeker wil bezoeken zijn Vietnam, Laos en Cambodja.
Verder zou ik graag naar Thailand, Tibet, Nepal, India, Bangladesh, China, Japan willen gaan. Maar sta ook open voor andere landen.

Ik ben een vrouw van 22 jaar. Zou het liefst met een vrouw willen reizen.
Alleen reizen is niet echt iets voor mij. Met zijn tweeën vind ik het net wat veiliger en wat gezelliger.
Ik heb al ervaring met backpacken. Ben in de Filipijnen en in Indonesië geweest. Maakt niet uit of jij wel of geen ervaring met backpacken heb.

Als je interesse hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes Iris

Hoi Iris,

Ik zag je oproep staan op wereldreiziger.nl en dit bericht sprak me aan! (Zelf zou ik het liefst begin januari al gaan reizen in Azië. Dit omdat reizen het meest gunstig is in Azië van november tot maart. En ik als ik het geld bijeen heb graag weg wil, maar ik begrijp uit jou oproep dat je pas in februari gaat. ) Ik wil zelf namelijk ook graag met iemand samen naar Azië gaan en daar rondtrekken. Zelf ben ik nog niet helemaal zeker van de landen waar ik naartoe wil gaan, maar toevallig ben ik in dezelfde landen als jij geïnteresseerd namelijk Cambodja, Laos en Vietnam spreken me erg aan. Het Boeddhisme de mooie gebouwen en dat het niet al te toeristisch is spreekt me namelijk erg aan! Zo lijkt Thailand mij iets minder, omdat dit vrij toeristisch is. Ik lees verder dat je al ervaring hebt met reizen. Dat is fijn om te lezen, zelf ben ik namelijk nog onervaren hierin. En verder lees ik dat je iemand tot 25 jaar zoekt. Ik ben zelf 32 maar voel me 24 en zie er ook zo uit. Anders zou je me moeten googelen op facebook (als je mij een privé berichtje stuurt zal ik je anders wel even mijn mail-adres geven)Wat verwacht je zelf van samen reizen?

Tot horens/mails

Vriendelijke groet, Linda

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik kan pas in februari gaan omdat ik dan pas ben afgestudeerd. Leuk dat je ook dezelfde interesses hebt.
Opzich qua leeftijd maakt het me niet zo veel uit. Leeftijd wil inderdaad niet altijd iets zeggen. Je kan 32 zijn maar je bijvoorbeeld ouder of jonger gedragen/voelen.
Thailand zelf lijkt me ook wat minder. Veel te toeristisch. Met name laos, cambodja en vietnam wil ik heel graag zien. Daarna lijken we india, nepal en tibet het mooiste.
Ik stuur je zo even een prive berichtje.

Groetjes Iris

Zijn er nog meer mensen die in februari naar azie gaan?

Hoi hoi,

Ook ik ben van plan door Azië te gaan reizen in 2012. Mijn plan is om in de eerste week van januari 2012 vanaf Amsterdam naar Moskou te vertrekken (per trein) en dan met de Transsiberie Express naar Beijing te gaan (met tussenstop in Mongolië) . Vanaf daar wil ik dan door reizen naar Vietnam, Laos en Thailand en vervolgens door naar India (in India wil ik een maand of 3 blijven)
Evt. wil ik na India doorvliegen naar Brazilië (hangt een beetje af van tijd en geld)
Ik ben 23 jaar en heb nog geen reisgenoot, wellicht kunnen wij op deze manier contact houden en wie weet een stukje samen reizen of elkaar tegen die tijd een keer ontmoeten! (of gewoon tips en ervaringen uitwisselen natuurlijk :))

Groetjes Anouk!

Hoi Anouk,

Wat een leuke plannen! Ik wil ook graag nog een keer met de transsiberie express gaan.
Ga je alleen reizen? En hoelang ga je?
Ja wie weet kunnen we ergens elkaar ontmoeten. Waarom sla je cambodja over? Ben je daar al ooit geweest?

Groetjes

Ik ben wel opzoek naar een reisgenoot maar ben nog niet echt druk bezig geweest met zoeken. Ik wil ongeveer 7 maanden gaan reizen. (waarschijnlijk ga ik in sept 2012 weer studeren dus voor die tijd moet ik terug zijn :stuck_out_tongue: )
Ik ben nog nooit eerder buiten Europa geweest dus ook niet in Cambodja, ik heb nog niet echt een vast reisplan dus waarschijnlijk zal ik Cambodja ook wel mee pakken hoor! (ik wil ook naar Macau, Nepal en Tibet maar ik heb ook wel een beetje zoiets van ik zie daar wel wat haalbaar is)
Heb jij al een iedee waar je naartoe gaat vliegen?? Jij gaat in februari na je afstuderen weg toch?? Groetjes!

Oh wat leuk 7 maanden. Ik zou graag naar Laos, Cambodja en Vietnam willen en misschien naar Nepal, Tibet en India. Wil minimaal 3 maanden gaan tot langer. Maakt eigenlijk niet zo veel uit. Wil inderdaad in februari gaan na mijn afstuderen.
Wanneer wil jij gaan?

Hey

Zag je berichtje staan ik vertrek 19 februari naar Bangkok en ga gelijk door naar Laos.
Weet je al wanneer jij vertrekt…

Greez

Ey

Wat ga jij een gave reis maken zeg…helemaal te gek
Ik ben feb / mrt in laos cambodja jij die periode toevallig ook daar?

Greez

Nee weet nog niet wanneer ik vertrek. Maar leuk dat jou reis al wel vast staat

Hoi Iris en Anouk!

Jullie ideeën spreken me erg aan.
Het laatste bericht op dit topic is al een tijdje geleden, maar toch probeer ik het nog even.
Ik wil ook gaan reizen naar Azië dit jaar, het liefst voor meerdere maanden.
Veel landen spreken mij aan en de periode maakt me ook niet veel uit.
Alleen toeristische plekken wil ik liever een beetje vermijden.
Graag zie ik veel van de lokale bevolking, culturen en natuur.
De manier van reizen moet een beetje low-budget zijn en het liefst backpacken.

In de zomer van 2012 ga ik naar India met 2 vrienden.
Het zou mooi zijn als ik een andere reis daarmee kan combineren.
Volgend jaar september ga ik studeren, dus dan moet ik terug zijn.

Hebben jullie al plannen gemaakt voor een reis en al een reisgenoot gevonden?

Groetjes, Esther

Hoi Esther,

Ik heb inmiddels al een reisgenootje gevonden via dit forum.
Ik vertrek 10 februari naar Vietnam. Ik wil je veel succes en plezier wensen met het organiseren van jou reis.

Groetjes Iris