Februari 2010; Thailand, Cambodja, Laos, Myanamar

Hallo,

Ik ben een meid van 24 jaar en woon nu in Rotterdam, maar kom oorspronkelijk uit Brabant (buurt van Breda). In december dit jaar hoop ik af te studeren voor mijn master van de opleiding bedrijfskunde. Om nog even lekker van het leven te genieten en aangezien de banenmarkt er ook niet zo geweldig uit ziet, wil ik graag naar Azie. Mijn idee is om in februari 2010 voor 6 maanden vertrekken! Mijn plannen zijn nog niet concreet, maar zou graag Cambodja,(Vietnam), Loas en Myanamar bezoeken. Op aanraden van anderen wil ik dan wel starten in Thailand, om een beetje te aarden! Ik wil ongeveer 3,5 maand tot 4 maanden in Azie verblijven en dan door reizen naar Australie. Mijn zus gaat in maart naar Australie emigreren, dus ik wil haar dan opzoeken en natuurlijk ook het land zien. Omdat ik toch een vrouw alleen ben en er niemand in mijn directe omgeving tijd/geld heeft, hoop ik op deze manier een medereisgenoot te vinden. In ieder geval voor de eerste tijd! Heb je ook plannen in die richting en lijkt het je leuk om het samen te ontdekken? Laat maar weten! Ik heb al eerdere reiservaring, maar dit was in Midden-Amerika (Guatemala). Ik heb hier toen een taalcursus Spaans gevolgd en vrijwilligerswerk gedaan in een kinderdagverblijf. Omdat dit wel erg leuk is; je zit in een gastgezin en krijgt dus veel mee van de echte cultuur, zit ik nog een beetje te twijfelen dit ook te gaan doen in bijvoorbeeld Cambodja.

groeten Birgit

Hi Birgit!

Zie dat je inmiddels net als mij ook al op het andere topic hebt gereageerd maar wilde toch nog hier evenr eageren! jij bent van plan een stuk eerder te gaan als mij maar mochtenw e rond dezelfde tijd in hetzelfde land belanden dan lijkt het me leuk om te meeten!
Ik kom trouwens ook uit een stad vlakbij breda, bergen op zoom, waar kom jij vandaan?

groetjes Esther

Hey Dames

Zit van 24 feb tot 24 maart in Thailand.

Misschien leuk om ideeen uit te wisselen via MSN?
Voeg me maar toe!
[EMAIL=“susan_sondermeijer@hotmail.com”]susan_sondermeijer@hotmail.com

Groetjes!!

Hey,

Ik kom ook uit de omgeving van Breda,
mijn planning is ook om azie aan te doen, en zoveel mogelijk landen sightseeing etc.
echter wil ik pas rond mei gaan zodat ik genoeg budget heb.

staat jou datum van februari vast?

groeten
Mark, 23 jaar, Oosterhout

Heyy

ik ga voorlopig ook nog niet. Moet eerst afstuderen en ook geld verdienen! Waarschijnlijk wordt het voor mij ook rond mei.
Welke landen wil je allemaal naar toe en voor hoe lang ga je?
groetjes Esther

Hey fish,/Esther

ja dat probleem heb ik ook met geld, ben nu aan het werk,
welke landen nog geen idee, alles staat open als het maar richting azie is,
thailand, maleisie, singapore en indonesie ben ik al geweest maar ga er graag nog een keer heen. en voor hoelang heb ik ook geen idee, ik denk totdat mijn geld op is/bijna op is. ik ga er geen datum aan vastzetten anders ga je weer tijdgericht reizen dat wil ik totaal niet, want het is vantevoren exact nooit duidelijk hoelang je op 1 plek wilt/kan blijven.

heb jij al wel ideeen van landen waar je zeker naartoe wilt? thailand, cambodja laos en vietnam staan mij wel aan.
en voor hoelang wil je gaan?

gr, Mark

hi,
Ik begin in Amerika om een vriendinnetje op te zoeken. Daarna wil ik naar thailand laos en cambodja. Dit staat nog niet helemaal vast, hoorde van een vriendinnetje dat je vanaf Signapore kan vliegen naar Borneo voor 20 euro, dat lijkt me ook niet verkeerd!
Wil na Azie doorreizen naar Australie. Denk in totaal ongeveer 6 maanden maar is ook een schatting. Het ligt in ieder geval erg aan het geld, op het moment studeer ik nog en heb ik dus echt een bijbaantje, sparen gaat dus niet zo hard!
gr. Esther

Hey Esther,

klinkt goed en australie is ook nog een plek die ik ook wel een x wil zien.
ja klopt, ik heb zelf 5 vluchten in azie gehad voor 300 euro totaal waarvan 1 vlucht 150 was maar die moest ik toen perse hebben. vliegen kost daar egt niks.
www.airasia.com daar heb ik mee gevlogen alles is via internet te boeken wat helemaal makkelijk is.
mijn mail/msn is: [EMAIL=“mark.reniers.1986@gmail.com”]mark.reniers.1986@gmail.com
dan kunnen we miss makkelijker ideeen en plannen wisselen.
maar singapore is een land waar ik 1x ben geweest en dan was genoeg. ik vind dat totaal geen aziatisch land, maar een westers land op het verkeerde locatie.

gr, Mark
nog wat info over mij,
ik wil low budget reizen, sightseeing, maar ook avontuurlijke dingen ondernemen. lekker cultuur snuiven, maar op zijn tijd ook het nachtleven in duiken om dat mee te maken, dus vanalles wat

Hi Mark,

Misschien is Signapore inderdaad wel wat westerser maar daardoor hoeft het naar mijn mening niet minder leuk te zijn om er naartoe te gaan. Ik heb er in ieder geval veel goede verhalen over gehoord!
Heb inderdaad gehoord dat de vluchten heel goedkoop zijn daar, echt heel relaxed allemaal. Voor mij is het mijn eerste ‘‘backpack’’ ervaring. Wil dus ook nog niet dingen/landen uitsluiten en geen idee nog waar ik zin in heb als ik daar ben. Denk in ieder geval ook wel van alles wat:)
Ik zal je mijn email wel in een priveberichtje sturen.
groetjes Esther

Hey Esther,

ja dat klopt het is wel leuk om een x mee te maken Singapore,
de vliegtickets daar kosten egt niks, makkelijk te reizen, maar ik ga zelf het liefst met de bus/taksi etc omdat je dan veel meer ziet van het land. ik wacht op je berichtje af, of voeg me toe op msn.

Ik heb zelf 1 maand gebackpacked, borneo, singapore, maleisie en thailand, maar daarvoor heb ik een half jaar in indonesie gewoond voor stage, was ook een super ervaring, hierdoor trekt azie mij helemaal en is het een mooie omgeving om te ontdekken.

groeten Mark,