In de zomer van 2010 wil ik graag 3 maanden naar Zuid-Amerika. Ik heb mijn zinnen gezet op Peru, Ecuador & Costa Rico maar weet nog niet precies wanneer ik naar welk land ga aangezien ik nog maar net begonnen ben met het plannen van mijn reis.
Ik zou toch graag een reismaatje hebben om (een deel van) de reis mee te maken dus…
…als jij van plan bent ook rond de zomer van 2010 naar een van deze landen te gaan, en je kunt ook niemand zo ver krijgen (geen geld, geen vrij kunnen krijgen… etc. etc.) met je mee te gaan. Laat het dan eventjes weten! Wie weet kunnen we samen een deel van de reis maken en plannen. Alleen is namelijk ook zo alleen (en ik ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest dus om dat als vrouw zijnde alleen te doen… vind ik eigenlijk best eng).
Wie ben ik?
Heleen, 25 jaar, Noord-Brabant, vorig jaar afgestudeerd en nu werk ik bij een marketing/pr bureau, op reisgebied alleen nog maar groepsreizen gemaakt, ga in december mijn eerste backpack reis’ naar Thailand maken, ben sportfanaat en het lijkt me dus ook wel wat om een leuke klim te maken tijdens de reis, ik heb tijdens het reizen niet veel luxe nodig en wil het lo-budget aanpakken, spreek (nog) geen Spaans maar ben vastberaden het te leren voordat ik vertrek.
jouw reis klinkt me echt super in de oren! ben zelf ook van plan zo’n soort reis te gaan maken, maar heb nog niet echt besloten wanneer ik wil gaan. Mijn probleem is ook dat ik geen medemaatje (kon) kan vinden en ik die kant niet alleen op wil gaan.
ben zelf vorig jaar wel alleen 3 maanden alleen naar australie geweest. en heb daar echt een super tijd gehad. Ben net terug uit Spanje (malaga) waar ik 9 maanden heb gezeten, spreek dus wel een aardig woordje spaans.
Op dit moment ben ik aan het werk in de evenementenbranche en probeer zoveel mogelijk geld opzij te gaan zetten om weer een nieuwe reis te gaan maken.
Ik kom zelf uit utrecht en ben 24 jaar.
veel plezier met backpacken en ik hoop van je te horen
Update: Ik zoek nog steeds iemand die een deel van de reis met me mee wil doen. Heb inmiddels mijn ticket geboekt… vertrek 21 juni naar Bolivia
Dan is dit de verdere globale planning:
Juli: Peru
Augustus: Ecuador en Galapagos
September: Nicarague en Costa Rica
Mocht jij ook nog een reisgenoot zoeken voor dezelfde periode en landen… laat het me maar weten!
Hoe was thailand? Ben daar zelf vorig jaar zomer wezen backpacken en vond dat supergaaf! Maar heb nu zelf ook weer mijn zinnen gezet op zuid-amerika. Drie jaar geleden ben ik naar Guatemala geweest en dat was echt zo gaaf! Trekt me toch meer dan Azië… Ik zou met een vriendin gaan in de zomermaanden, maar die heeft nu misschien toch andere plannen. Vandaar dat het me leuk lijkt een gedeelte samen te reizen.
Ik had mijn zinnen gezet op spaans ophalen (kan het nog een beetje verstaan, maar niet meer spreken), de inca-trail lopen in Peru en verder wist ik het nog niet…
Leuk nog meer Nederlanders die richting Peru gaan! Ik ga waarschijnlijk 17 juli naar Peru om in Cusco voor 4 weken Spaanse les volgen en vrijwilligerswerk te doen… Vanaf 16 augustus ben ik hiermee klaar en wil ik nog 3 weken rondreizen in Peru… Ik ben ook opzoek naar een reismaatje om mee rond te trekken… Misschien dat we elkaar rond die periode nog ergens kunnen treffen?
Dat komt dan net weer niet overeen met de tijd die ik in Peru ben. Ik ben probably tot ongeveer 23 juli in Peru. Maar er zijn vast wel anderen op het forum waarbij dit wel het geval is!
Tot 23 juli ben ik op Bonaire en omdat ik er dan toch ben, ben ik van plan om er nog ongeveer 3-5 weken Zuid-Amerika aan vast te plakken. Ik ben pas net begonnen met oriënteren maar Ecuador en Peru lijken me super.
Ook ik kwam het probleem tegen dat er niemand die kant op gaat. Ik heb dus nog niet echt een plan maar misschien kunnen we dus een stuk samenreizen.
Inderdaad wel leuk om een paar weekjes ZA te doen als je er toch al bijna bent. Ik heb van 24 juli tot 9 augustus met mijn familie afgesproken in Peru, daarna ga ik naar Ecuador. Ik denk dat ik meteen naar Galapagos door ga, wil jij daar ook naartoe toevallig?
Hoi Lianne,
ik lees net dat je in guatamala bent geweest . Ik wil daar deze zomer heen, in mn eentje, vrouw, 54 jaar. WIl twee weken cursus spaans doen en daarna nog 3 weken rondhangen daar. Is het te doen? Krijg je makkelijk contact met mensen? Is het spaans daar verstaanbaar? Reizen daar met OV? Veilig genoeg? Ik hoor graag van je
Jammer dat je pas in september naar costa rica gaat. Ik wil zelf graag naar Costa Rica en Nicaragua en misschien nog Argentinie, maar heb alleen 5/6 weken in de zomer tijd. Langer mag ik niet weg van mijn baas
Wil ook alleen gaan reizen en dus eventueel stukken met anderen afspreken. Helemaal georganiseerd vind ik veel te veel structuur.
Ik denk dat ik op dit forum wel op m`n plekkie ben, ga namelijk van 15 juni tot 2 dec door zuid en midden amerika reizen. Ik begin in peru en vandaar wil ik zoiezo naar ecuador, panama en costa rica en waarschijnlijk ook de galapagos eilanden.
Nou vind ik alleen reizen helemaal geen probleem maar het lijkt me leuker om ook een tijdje samen te kunnen reizen.
Heleen onze reis komt wel een beetje overeen volgens mij, ik heb nog geen uitgestippeld reisplan maar heb ong 5 weken per land.
Jij bent volgens mij de eerste die ik hier tegenkom die ook echt dezelfde periode op reis gaat! Het je al wat concrete plannen (wat je wilt gaan zien en doen) of niet?
Ik heb een deel van mijn reis al wel vastgelegd aangezien ik op Galapagos een cruise wil doen en deze vast wil boeken en er ook wat familie mee komt reizen.
Wil jij ook naar Bolivia? Daar begin ik in juni. Ik denk dat ik daar zo’n vier weken blijf. Peru doe ik in twee weken met een rondreis omdat mijn vader dan toevallig ook in Zuid-Amerika is, en ik zie hem niet zomaar met een backpack op stap gaan…
Goeiedag heleen, ben zelf van plan om een 5 a 6 tal weekjes richting costa rica, panama en msschn nicaragua te trekken. Maar ben ook te weten gekomen dat je dan vol in het regenseizoen zit… En men reisdatum ligt niet vast maar moet in september en oktober plaatsvinden. Ben daarom aan t twijfelen om te zakken richting boliviie og argentinie. Gezien ikzelf ook sportief ben is er daar naar tschijnt veel meer te doen. Maar in costa rica is het dan weer beter om te duiken… Grtjs Hans
Het klopt wel dat het dan regenseizoen is. Maar dit hoeft niet perse een nadeel te zijn… Ik heb vernomen dat het de perfecte tijd is om vogels te spotten bijvoorbeeld. Ze komen dan na een hevige regenval op de open plekken in het woud om hun veren te laten drogen, en dan kun je ze dus mooi bekijken. Maar als je echt niet van regen houdt dan lijkt het me inderdaad beter om daar op dat moment niet naartoe te gaan.
Maar volgens mij is er qua sportiviteit in al deze landen genoeg te doen. Ik weet van Costa Rica dat ze veel mogelijkheden hebben voor hiking, surfen, duiken, raften, canopying, etc. Maar hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor Bolivia en Argentinië.
Groetjes,
Heleen
PS voor alle ZA gangers: ik zoek nog een reisgenootje voor Bolivia en een klein stukje van Peru (van 21 juni tot en met ongeveer 24 juli). Laat me maar weten als je toevallig ook daar bent!
Je vraagt naar iemand die in die periode in Peru of Bolivia is? Ik land 30 juni op Lima (Peru) en wil vanuit daar 2 maanden rondreizen door Peru en Bolivia. Eind augustus moet ik dan weer in Lima uitkomen. Laat maar weten als je denkt dat dit overlappend is en het je leuk lijkt een stuk samen te reizen. Ik ben voor!
Hallo ,
ik ben ook op zoek naar reisgenoten voor kortere of langere tijd.
Ik wil graag naar Peru, Ecuador en Galapagos eilanden. Of iets anders in Zuid Amerika. Vooral de Andes lijkt me helemaal gewelding.
Lekker relaxed, rustig aan, genieten van alles en iedereen die je onderweg ontmoet
Ook ik werk in het onderwijs en ik wil graag de hele vakantie benutten, van 11 juli tot 27 augustus.
Backpacken en low-budget is voor mij een levensstijl geworden.
Ik ben in India, Indonesie, Thailand, Laos , Singapore geweest, buiten Europa dan.