Rondreis Peru zomer 2010!

Hallo avonturiers! Ik heb het ambitieuze plan opgevat om rond juli/aug 2010 een rondreis te gaan maken door Peru. Het ‘plan’ is om de backpack te pakken en de horizon te gemoet te gaan, dus niets staat nog vast en alles is open voor veranderingen en suggesties.

Voor de gezelligheid (en veiligheid) ben ik opzoek naar een spontaan en avontuurlijk reisgenootje (m/v) die er met mij een mooie reis van wil gaan maken. Zonder verdere verplichtingen, dus mochten onze wegen halverwege de reis scheiden dan is dat ook prima. Ik ben zelf studente Taal & Cultuurstudies, woon in utrecht en ben 21 jaar oud. Het liefst reis ik met iemand rond de zelfde leeftijd en het hebben van een gezellig klik met elkaar zou ook wel prettig zijn.

Dus… mocht je rond juli/aug 2010 richting Peru (of omstreken) willen reizen: let me know! Tips en suggesties zijn overigens ook meer dan welkom!

Groetjes, Naline :wereld:

Hee Naline!

Klinkt interessant! Hoelang wil je ongeveer gaan?

Ik heb afgelopen zomer in Kenya gewerkt, heb erge heimwee, maar ik wil ook nog zoveel meer zien. Peru, onder andere! Het enige nadeel is, dat ik geen spaans kan. Hoe zit dat bij jou? Heb je al wat plannen gemaakt?

Hoop wat van je te horen!

Groetjes,
Simone

Hoi Naline,

Ik ben Stefan en ben 23 jaar, je plan spreekt me heel erg aan, ik heb er nu al een aantal reizen opzitten richting Afrika, Midden Amerika en India. Ik ben in totaal 3 x georganiseerd geweest met shoestring en 1 x ben ik ook gaan backpacken in Ghana na een stage van 3 maanden in dat land. Voor dit jaar wil ik weer eens heel graag gaan backpacken. Op deze manier maak je toch veel meer van een land mee en je hoeft niet de hele dag achter een gids aan te lopen.
Peru heb ik ook altijd al eens willen bezoeken, vooral Machu Pichu lijkt me natuurlijk schitterend.
Ik studeer momenteel bouwkunde en zit in mijn laatste jaar. Mijn manier van reizen is om veel van een land, cultuur en natuur te zien, om 's avonds een lekkere cerveza in een lokaal barretje te nemen. Teveel plannen van tevoren is meestal niet goed aangezien het meestal dan net niet uitkomt in het land zelf door het openbaar vervoer e.d. :wink:
Lijkt het je wat stuur gerust een mail of voeg me toe op msn, dan kunnen we kijken of het klikt.

Groeten Stefan

Hallo!

Ik was al twee maal in Peru en het land heeft mijn hart gestolen! Het is er zoooooooooo prachtig: de kustvlakte, de altiplano, de bergen, de rijke cultuur… 1 maal deed ik een groepsreis en vorige zomer deed ik in Cusco vrijwilligerwerk en een cursus Spaans terwijl ik eerst in een gastgezin verbleef en nadien in een gedeeld appartement. Het waren 6 zalige weken…
Indien je graag meer info wil, mag je altijd contact met me opnemen.

Groetjes,
Shlien

Hallo Naline,

In de zomer van volgend jaar ben ik van in zuid-amerika te gaan reizen. Ik ga naar Peru, Ecuador en Costa Rica en ben van plan ongeveer een maand in elk van deze landen te verblijven. Wellicht kunnen we samen richting Peru gaan?

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Heleen, ben 25 jaar, en kom uit Noord-Brabant. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en nu een jaartje aan het werk. Ik heb al vaker georganiseerde rondreizen gemaakt maar ga in december voor het eerst ‘op de bonnefooi’ met mijn backpack (en mijn vriendje) naar Thailand. Mijn plannen voor de ZAmerika trip staan nog helemaal in de kinderschoenen en ik zocht hier op het forum naar iemand (of iemanden) die een tijdje met me mee wil(len) reizen.

Ik hoor graag of je nog op zoek bent naar een reismaatje en wat je plannen tot nu toe zijn!

Groetjes,

Heleen

Hoi Naline,

Klinkt super! Ik wil zelf in juli/augustus ook die kant op, het liefst naar Peru en Chili, maar ik heb nog geen vaste plannen. Wat nog mist is een reisgenootje… Of misschien wel meerdere, want ik zag dat Heleen ook zulke plannen heeft. Ik ben Marjolein, 20 en ik studeer in Utrecht. Ik spreek al een mondje Spaans maar wil het graag verbeteren. Als je nog steeds het plan hebt te gaan reizen en nog een reisgenootje zoekt, hoor ik het graag!

Groetjes, Marjolein

Hallo Naline,

Je plan klinkt goed! Ik wil eind september gaan, maar misschien heb je
nog niet vaststaan dat je echt in augustus weggaat? Of wel?
Ik wil namelijk graag in de zomer nog in nederland zijn :slight_smile:
De zomer is hier ook best lekker!
Laat maar weten of je echt aug. weg wil of dat het ook anders mag zijn.

Groetjes Evi

Oh misschien wil je me mailen naar:

Magicfeelings@hotmail.com

Lijkt me leuk om iets van je te horen! Ook al heb je al iemand anders
of andere plannen.

Groetjes Evi

Hoi Naline,

Wow! Wat willen er veel mensen naar zuid-amerika :). Aangezien mijn reisgenootje waarschijnlijk toch ergens anders heengaat ben ik nu op zoek naar een ‘nieuwe’. Ik weet niet of je al iemand hebt gevonden, maar anders hoor ik graag van je!

Ik ben al een keer wezen backpacken in Guatemala en thailand. Maar ik wil nu graag de inca-trail lopen en mijn spaans weer ophalen en dus terug naar zuid-amerika. Een beetje rondreizen en zien waar je uitkomt vind ik een goed plan. Lijkt me gezellig een stuk samen te reizen dan met iemand. Ik ben ook student (nu nog psychologie :), 22, woon in Nijmegen, nouja, mailen is handiger. Misschien heb je ondertussen ook al een reisgenootje!

Groetjes Lianne

Hey Lianne,

Ik heb nog geen reisgenoot nee. Jouw plan om de inca-trail te gaan lopen lijkt me helemaal geweldig! Wil je peru nog gaan combineren met andere landen? Zelf heb ik eigenlijk besloten om deze reis nu een combi te gaan maken van nepal, tibet, mongolie en bali. Hoelang ik precies ga zal ongeveer 3 maanden zijn. En of ik naar tibet zal gaan hangt af van de mogelijkheden om daar de grens over te komen en of ik meerdere mensen vind die met me mee willen. Dan schijnt het namelijk makkelijker te zijn.
Nouja, wie weet sta je ervoor open om je plannen te wijzigen en kunnen we alsnog kijken wat de mogelijkheden samen zijn?
Ik hoor snel weer van je!

Groetjes Evi

Pfff, nu kijk ik naar die inca trail en wordt ik weer verliefd op peru!!
Ik weet het echt niet! Er zijn nu die landen die ik eerder noemde en los daarvan peru waar ik de kriebels van krijg!
(sorry moest ik even kwijt!) Weet jij het zeker dat je dat wil gaan doen?
En hoe ben je eruit gekomen dat je dat wilde doen?

Hee Naline,

Mijn naam is Roos, ik ben ook 21 en studeer Pedagogische Wetenschappen in Utrecht. Ik wil in juli en augustus 2 maanden gaan rondreizen door Peru. Het liefst ga ik dan vanuit Lima naar het zuiden, richting Chili en Bolivia, om na 2 maanden weer uit te komen in Lima. Ik ga daar namelijk vanaf september 3 maanden lang onderzoek doen. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar zou ook heel graag een reisgenootje hebben, in ieder geval om mee te starten! Als je het leuk vindt om een keer elkaar te ontmoeten in Utrecht om plannen uit te wisselen, lijkt me dat een prima plan.

Groetjes van Roos ([EMAIL=“rooskurstjens@gmail.com”]rooskurstjens@gmail.com)

Hallo meiden!

Hoe staat t ondertussen met jullie reisplannen en ticketboekingen?
Ik wil ook erg graag deze zomer (juli + augustus) 2 maanden naar Latijns-Amerika. Eerst wilde ik graag naar Guatemala toe, maar aangezien ik daar volgend jaar al heen ga, heb ik toch besloten om naar Bolivie en Peru te gaan. Mij lijkt het leuk om dit in combinatie te doen met vrijwilligerswerk.
Nog even over mijzelf; ben 22 jaar en 4e jaars studente Sociale Geografie in Utrecht.

Hopelijk kunnen we een mooie trip maken!

Groetjes Garahnce

Hallo Garahnce,

In Juli ben ik in ieder geval in Peru, dus dan hebben we vast wel iets van overlap (mits je eerst Perud en dan Bolivia doet tenminste)… Heb je al bedacht wat je allemaal wilt gaan zien daar?

Groetjes!

Heleen

Dag allemaal,

ik heb mijn ticket geboekt: 30 juni 2010 land ik in Lima, Peru!! Vanuit daar wil ik 2 maanden rondreizen…Richting Chili en Bolivia.
Hopelijk tref ik op dit forum iemand die ook rond die tijd in de buurt is?
Zoals ik hierboven al kort vermeldde: mijn naam is Roos, ik ben 21 jaar en studeer Pedagogische Wetenschappen in Utrecht.
Neem gerust contact met me op :slight_smile: Ik zoek een gezellig iemand om een poosje mee te reizen of een goede start mee te maken!

Groetjes van Roos

Voor wie vrijwilligerswerk wil doen in Peru, ga zeker eens een kijkje nemen bij www.hetanderereizen.nl Zij bieden heel wat mogelijkheden om vrijwilligerswerk te combineren met verblijf in een gastgezin, gedeeld appartement, Spaanse lessen te nemen zo lang als je wil en individueel of in groep. Voor excursies en info kan je ook kijken bij www.peru-planet.net. Hun kantoor is in Cusco en is van een Belg en een Peruaanse.

Groetjes, een prachtige reis en doe Peru de groeten van mij!:dag:

He echt super vet idee,

ik heb alles nog open staan en eigenlijk zoek ik gewoon een leuk maatje om ergens naar een vet land naar toe te gaan en vooral veel lol en gezelligheid mee te beleven en mensen uit de cultuur te leren kennen:D
So let me know als je het leuk lijkt om samen iets te doen

Hallo allemaal!

In augustus zit ik in Arequipa (Peru). Ik ben daar een paar weken, omdat ik daar onder andere vrijwilligerswerk ga doen. Ik zou het erg leuk vinden wat mensen te ontmoeten als ik daar zit. Leeftijd vind ik niet zo belangrijk.

Mijn naam is Tessa, ik ben 29 en ga in juli naar Ecuador en augustus dus naar Peru. Ik ben er in 2006 ook geweest en ga terug om wat activiteiten op te pakken met weeskinderen. Mocht je nu al weten dat je in augustus in Arequipa komt en het leuk vinden een dagje de stad met iemand te gaan bekijken of op stap te gaan (of meerdere dagen daar of in de omgeving: Colca Cañon is echt prachtig! door te willen brengen) laat me dat dan weten!

Groeten,

Tessa