Bolivia - Peru (periode: juli - aug. 2013)

Hola!!

Vorig jaar deed ik een buitenlandse eindstage in Ecuador. Ecuador is me zo goed bevallen (écht een prachtig land), dat dit smaakt naar meer! Ik zou heel graag Zuid-Amerika verder willen verkennen, meer bepaald: Peru en Bolivia. Reizen met een organisatie wil ik niet doen: véél te duur. Maar alleen rondtrekken schrikt me ook wat af. De eenzaamheid, het onbekende, de (on)veiligheid, … Daarom zoek ik een leuke reisgenoot/reisgenoten die ook een trip in dezelfde periode naar Peru en Bolvia willen maken.
Ik heb nog niet echt iets uitgestippeld, maar op mijn to-do-lijstje staan Cuzco en Uyuni alleszins al aangevinkt.

Als jij ook rond dezelfde periode naar dezelfde landen wil reizen, laat me dan zeker wat weten! Als je een ander reisplan hebt, maar toch ook een deel gezamenlijk wil doen, lijkt dit me ook leuk!

Vele groetjes
Heleen

Hoi Heleen,
Ik ben nu bezig met mijn wereldreis van 1 jaar. Op dit moment zit ik in Vietnam en reis tot april nog in Azie. Daarna ga ik door naar Australie en Nieuw Zeeland om vanuit daar naar Chili te vliegen en dan naar Peru, Bolivia en Argentinie. Ik kom 17 juli aan in Chili en vlieg 20 september vanuit Buenos aires weer terug naar NL. Begin augustus ben ik in Peru. Ik veel graag veel zien in combinatie met relax dagen en reis low budget (een backpacker dus)
Zit jij vast aan een datum? Misschien kunnen we samen reizen of een gedeelte?

Groetjes Nicole

Dag Heleen,

Ecuador staat eigenlijk allang op het verlanglijstje, alsook Peru, Brazilië (ik wil doodgraag een stukje de Orinocco of Amazone stroomopwaarts varen), een stukje jungle en ‘altoplano’, watervallen… Op een andere reis zal ik allicht Rio de Janeiro doen en kust, tot tegen Patagonië.

Wegens reglementen op mijn werk (in Brussel) kan ik me helaas max. 23 dagen vrijmaken…

Van Bolivië heb ik ook al goede dingen gehoord, maar het is (vlg wat me werd verteld door een geneeskundestudent die er meermaals ging) geen lolletje om een bus te nemen van pakweg La Paz naar Cochabamba :slight_smile: Nuja, dat is avontuur uiteraard.

Mocht je het zien zitten om Peru alsnog te combineren met een stukje jungle en rivierafvaart, geef gerust een seintje (ook als je vragen hebt). Ik zou ideaal vanaf medio juli tot medi augustus (of ev. later in augustus) deze reis willen laten doorgaan.

Groetjes
Nico

Dag Heleen,

ik ben afkomstig van Antwerpen, Berchem. Ik zoek eveneens net als jou een reisgenootje voor de maanden juli, augustus. Vermits ik in het onderwijs sta komt dit goed uit. Graag zou ik in Peru de machu pichiu en nog andere welbekende plaatsen bezichtigen en zoveel mogelijk low budget reizen. Je kan mij emaillen op

Contact graag via PB, email gegevens posten is niet toegestaan

. groetjes

Hey Heleen!

Ik heb vorig jaar 5 weken in Australië gezeten en de reismicrobe heeft me te pakken gekregen. Ik zou heel graag opnieuw reizen dit jaar in de zomer. Jouw reis spreekt me wel aan. Sta je hier al verder mee ?

grtjs
Emmelie

Contact graag via PB, email gegevens posten is niet toegestaan.

Hoi allemaal,
al veel reacties…
Ik weet niet of iedereen al voorzien is maar ik ben afgelopen zomer voor het eerst wezen backpacken in Thailand…in mn uppie.
En hoewel het wellicht beter zou zijn om deze zomer iets kleins te doen zodat ik kan doorsparen voor Australie over een jaar…Ik móet weer weg deze zomer…heb het ook helemaal te pakken.
Zuid Amerika staat heeuuuuul hoog op mijn lijstje maar heb t nooit gedaan omdat t daar echt winter is en ik dacht dat toch niemand dan zou gaan. Maar als ik dit zo lees?! Ik zou graag Peru, Chili en Argentinie doen maar eigenlijk sta ik ook open voor van alles en nog wat…
Inderdaad ook backpackersmentaliteit; low budget, veel zien en beleven maar ook relaxen tussendoor…

Oja,
Ik ben Dieuwertje, 28 en zit helaas ook vast aan de schoolvakanties aangezien ik in t onderwijs werk…dus juli/augustus…

groetjes!

Ik kom oorspronkelijk uit India, de reissmaak heb ik jongs aan geleerd, zo was ik ook ooit naar Europa gekomen Heb veel gereisd, en vorig jaar heb ik een halfjaar backpacked, eerst in zuid oost azie, dan Cuba en op het eind chillen in Spanje.

Nu ben ik aan het orienteren voor een vakantie in Peru, denk aan de Machu-picchu, Colca Canyon, Arequipa, Lake Titica, Cuzco en wat er nog past in 3 weken! Liefste voor de rainy season, daarom juli/aug of uiterlijk september. Zou leuk zijn met andere reisgenoten!

Ga bij vrienden nog verder informeren naar de kosten, begreep dat men de Inca trail vooraf moet boeken. Aguas calientes schijnt ook een leuke alternatief te zijn en is lokaal te regelen. Vluchten gecheckt, met een overstap kost circa 900 euro.

Dag iedereen

Bedankt voor de vele reacties en de interesse. Ondertussen heb ik enkele reisgenootjes gevonden met wie ik naar Peru/Bolivia zal gaan.

Heel veel reisplezier en misschien tot in Peru?!
Groetjes
Heleen