(origineel bericht op be-more.nl)
Zomba Plateau 2e keer.
Vrijdag:
Na aangekomen gaan Hanna, Anne en ik al snel met de taxi naar boven naar het Zomba Plateau. Het weer is prachtig. Boven eten we in een hotel genaamd Sunbird. Dit is een prachtig gebouw met echte luxe. Het eten is er heerlijk. We vragen de ober of we een berg kunnen zien die andere mensen dit weekend beklimmen. De ober neemt ons mee naar boven waar een groot balkon is. Het uitzicht is er prachtig.
Na het eten lopen we over een marktje en gaan dan naar beneden lopen. De wandeltocht duurt 2 en een half uur. We zien onderweg een kleine slang waar een auto over zijn kop is gereden. De hele kop is verbrijzelt maar toch leeft de slang nog. Hij heeft een gele buik.
Bijna beneden stoppen we even om te zitten. Een auto stopt met blanken er in die komen vragen of het wel goed met ons gaat.
Na we weer verder lopen stopt er een pickup voor ons. Hanna en Anne gaan achterin de laadbak en ik mag er voorin bij komen zitten. De auto brengt ons zo’n 100 meter verder. Het blijkt dat we dichterbij de eindstreep waren dan we dachten.
We rusten wat uit bij Pakachere en gaan daarna in TastyBites eten. Savonds kijken we nog een film.
Zaterdag:
Ik ga er om half 8 uit en loop gelijk naar Zomba om naar het postkantoor te gaan. Hier is een pakketje van Johanna voor Mawa gekomen. Het is er een chaos en het duurt erg lang. Het pakketje is opengemaakt en helemaal kapot. Met elastiek word het bij elkaar gehouden. Naast de medicijnen voor Mawa zitten er ook 2 zakken drop in en een pak stroopwafels! Hartelijk bedankt Johanna!
Vandaag gaan Hanna, Anne en ik inkopen doen voor het project en het schoolbord wat we moeten gaan maken voor Mawa. We kopen verf en kwasten wat hier niet zo makkelijk is. We zoeken bijna de hele dag ervoor.
Eind van de middag ga ik nog even wandelen en kom weer een grote hoeveelheid apen tegen. Het blijft leuk om die zien.