3e week

(origineel bericht op be-more.nl)

3e week

Hoihoi,

Afgelopen zaterdag zijn we met een hele groep naar Zomba plateau geweest. Dit is een berg bij Zomba. Je kunt er voor kiezen deze op te lopen, maar wij hebben er voor gekozen om met een taxi naar boven te gaan. Vanaf boven zijn we dan naar de watervallen gewandeld… Mooie tocht. Al de andere zijn vervolgens naar beneden gelopen maar Annerie, Michelle en ik zijn gaan eten in een super de luxe restaurant. Heb enorm genoten van mijn biefstukje… En ook enorm genoten van het uitzicht… Iets minder vonden we de aapjes die daar rond huppelde… Als je niet uitkeek pikte ze zo je biefstuk van je bord. Vervolgens hebben we ons kostelijk geamuseerd met de vele souvenirmarktjes :slight_smile: Toch nog een beetje shoppen hier :stuck_out_tongue: Wij zijn daarna weer met een taxi naar beneden gegaan!

Zondag weer lekker gechild bij Pakachere. Zondag avond weer terug naar het project. Het project voelt echt als thuis komen. De weekendjes zijn heerlijk, maar op zondagavond terug naar mijn eigen kamertje met al mijn spulletjes is iedere keer ook heel fijn!

Maandagochtend hebben Annerie en ik computerles gegeven aan iemand van het project. Hij wilde graag leren hoe je een tabel in Word zette. We hebben het uitgelegd en het hem vervolgens een stuk of 7 keer zelf laten doen. Herhaling is de beste methode hier! Maar uiteindelijk… Hij heeft zijn tabel zelf kunnen maken.
Maandag middag gaf de youthclub een voetbalwedstrijd waar wij allen voor uitgenodigd waren. Om 3 uur zou deze starten. Maar afrika zou afrika niet zijn… Om half 5 konden we dan eindelijk de wedstrijd bekijken. De jeugd had er blijkbaar eerder nog geen zin in. Ook hebben we maandag weer onze heerlijke spaghetti gemaakt.

Dinsdagochtend zijn we weer naar de nursery gegaan in een ander dorpje. We staan iedere keer weer te kijken van de orde en structuur die daar heerst. De nursery in ons dorpje is daarintegen heel erg chaotisch en het gezag van de leerkrachten is ver te zoeken. De kinderen slaan elkaar als het ze niet aantstaat en als 1 tik niet helpt gaan ze op de vuist (kinderen van een jaar of 4 he) Ook wij hebben af en toe al een tik gekregen van de kinderen omdat we blijkbaar iets deden waar ze het niet helemaal mee eens waren. Michelle en ik willen vanaf volgende week onze pedagogische kennis in de strijd gaan gooien en gaan proberen om te leerkrachten te trainen. Een stukje basiskennis ‘‘ontwikkelingspsychologie’’. We willen in ieder geval gaan proberen om een stukje structuur in de klas aan te brengen. Ben ben benieuwd hoe ver we komen…
Dinsdagmiddag zijn we weer op home based care geweest. Om 2u zouden we vertrekken maar dat is uiteindelijk 3u geworden. Daarom zijn we maar langs 2 mensen gegaan.

Woensdag hadden we geen project. Het was vrijwilligersdag. Die dag zijn we met alle vrijwilligers van be-more bij alle projecten van be-more in Malawi geweest. Het is wel leuk om te zien hoe de andere projecten er uit zien en lopen.

Donderochtend heb ik ziek in mijn bed gelegen (lig er nu nog steeds in). Mijn maag is wat van slag en de hoofdpijn wil maar niet zakken. Aangezien we morgen vertrekken naar cape Mclear (lake Malawi) heb ik besloten even wat uit te rusten op de hoop dan weer fit te zijn.

Straks vertrekken we dus al naar Pakachere. Morgenvroeg om 7u vertrekken we naar het strand!! Daar kunnen we vervolgens tot zondag lekker chillen, boekje lezen, beetje bruinen (of verbranden) en evt snorkelen (alleen loop je dan de kans om bulharzia op te lopen) Dus ik moet nog even kijken wat ik daar mee ga doen. Er zijn hier gewoon pilletjes te halen die je dan daarna moet nemen en dan krijg je het niet, maar aan die pillen zitten ook weer flink wat bijwerkingen.

Nou ik ga nog eventjes een beetje uitzieken, mijn tas inpakken, en vervolgens een heel weekend van de zon en het meer genieten! Foto’s duurt mij iets te lang om deze te uploaden. Volgende week zal ik er weer wat foto’s opzetten.

Tuanana (doeiii)
Leonie

(origineel bericht op be-more.nl)