3de week

(origineel bericht op be-more.nl)

3de week

bedankt voor alle lieve reacties op mijn blog. echt super leuk om te lezen.

hier dan mijn 2de bericht en ik zit alweer op 3 weken!
de tijd gaat hier echt super snel niet normaal.
toch verlang je stiekem soms wel aan de luxe. aan de wc(gat) kan ik neit echt wennen en de douche(bak) ook niet echt. maar ik houd het zeker nog 5 weken vol!

ik zal wat vertellen over mijn laatste weekend en de 3de week natuurlijk.
op het zomba plateau was het ontzettend mooi. we kwamen daar aan op zaterdagmorgen. ik zat in een best luxe huisje vergeleken met waar ik zit op het project. we hadden stroom,douche en wc. rond half 12 gingen we aan de wandel met een gids. een hele leuk jongen die goed engels sprak. het was ongeveer een wandeling van 5 uur. die ik op mijn birkenstockjes heb gelopen. dat was niet zo slim had natuurlijk overal blaren. en wonden onsteken hier ontzettend snel dus ga zondag even naar de dokter.
maar terug naar de wandeling die was niet heel zwaar. want we hadden elke keer een stop tussendoor. eerst bij de watervallen en toen helemaal op de top. echt een ontzettend mooi uitzzicht over Zomba. op de terugweg kwamen we langs het hotel met jawel 3 sterren. dus een ongeloflijke luxe voor hier. daar hebben we heerlijk een koud drankje gedronken. toen we terug liepen was het alweer bijna donker. de groep liep wat sneller dan mij en annelies. dus wij liepen een beetje achter. op een gegevent moment hoor ik annelies keihard schreeuwen \RENNEN. ik kijk achterom komen er 2 donkere mannen op ons afgerend althans dat dachten we. wij rennen en schreeuwen naar de anderen wacht op ons!! die gids begon keihard te lachen. wat bleek nou die mannen wilden gewoon voor het donker thuis zijn. daarom rende ze haha schijtbakken zijn wij ook weer.

op zondag zouden we naar beneden lopen. maar ik kon bijna niet meer staan op mijn voeten. dus ik ben lekker met het busje naar beneden gegaan. en in de avond weer richting het project.

op maandag hebben zijn we naar de basis en middelbare school geweest. waar ik mijn spullen gedoneerd die ik thuis had gekregen van mijn familie. ze waren er erg blij mee en maandag ga ik foto’s maken. want dan gaan ze het uitdelen. in de middag zijn we met de youth een oud vrouwtje wezen bezoeken. water voor haar gehaald die meiden zetten gewoon een enorme emmer water op hun hoofd. zonder handen. echt ontzettend knap.
dinsdag hebben we home based care gehad en disabled people bezocht. erg leuk om te doen. ze vinden het hier namelijk echt een eer als je ze komt bezoeken. nog wat spulletjes ook uitgedeeld waar ze heel blij mee waren.
op woensdag hadden we vrijwilligersdag dus toen zijn we alle projecten langs geweest. dat was wel leuk om te zien hoe die andere projecten er uit zagen. en natuurlijk nieuwsgierig naar yodep want daar ga ik volgende maand heen.
donderdag hadden we een soort kijkdagje. in de ochtend gingen we kijken want de keuken werd afgemaakt. en de andere vrijwilligers hadden van het donatiegeld cement gekocht. in de middag gingen we kijken bij een voetbalwedstrijd. want de bal was gesponsoord door donatiegeld.

nu zit ik alweer lekker in packachere en morgen om 7 uur gaan we richting lake malawi. heb er ontzettend veel zin in.
hoop dat jullie weer bijgepraat zijn. en ben benieuwd naar de reacties.

dikke kus uit packachere

(origineel bericht op be-more.nl)