Het is absoluut goed mogelijk om in de badplaatsen werk te vinden, bij een hotel in de miniclub bijvoorbeeld of bij een makelaar met Nederlandse klanten. Ze zijn vaak blij met mensen die Nederlands spreken. Groot voordeel daarbij is wel als je ook Turks kan en dat ontbreekt er vaak aan. Verder moet je rekenen op lange werkdagen, vaak 6 in de week, zeer laag salaris, etc. En als je het zonder werkvergunning doet is het illegaal en kun je opgepakt worden en het land uitgezet worden waarna je 5 jaar niet Turkije in mag.
Hi Eylem,
Ik ben het met bovenstaande eens! Men heeft niet in de gaten wat de haken en ogen zijn van het werken (vast of vakantiewerk) in turkije. Men denkt dat het niet uitmaakt want je gaat er toch niet permanent wonen. Goed dat dit soort fora bestaan want straks raakt men in moeilijkheden op het moment dat men daar aan het werk is.
Beter voorkomen dan genezen toch?!
Hallo,
Ik woon in kemer samen met mijn vriend.
Ik ben zelf verpleegkundige maar voor dit seizoen zou ik graag in een animatie team in kemer willen werken.
Kunt u mij daar mee helpen?
Groetjes Floortje
Hallo Hans,
Ik heb een vraag aan je , ik ben net terug van Turkije en het is buitengewoon goed bevallen zo goed dat ik graag een seisoen in Manavgat zou willen werken .
Alleen weet ik niet hoe ik dit het beste aan kan pakken in Nederland ben ik klantenadviseur bij CZ zorgverzekeringen geweest en in het dagelijks leven ben ik veel bezig met Salsa , batchata en merenque dansen wat echt mijn passie is .
Zou je mij wat meer informatie kunnen geven over welke paden ik het beste kan bewandelen .
Alvast heel erg bedankt .
Groetjes Anneke
Beste Anneke,
Een gat in de markt in Manavgat,er zijn geen dansscholen die Zuid-Amerikaanse dansen begeleiden.
Je valt dan onder de basisregel:je beoefend een functie die niet door een Turkse ingezetene uitgevoerd kan worden;dit is belangrijk voor een aanvraag voor een werkvergunning.
Daarnaast zul je je verblijfsvergunning zelf moeten regelen(zie de onderwerpen op de zoek-machine)
Voor die tijd ben je illegaal,je zou het prive kunnen opstarten in kleine kring onder de noemer"stage lopen",zorg wel dat deelnemers je contant betalen zodat het door de vreemdelingen-politie niet te traceren is.
Hoop je genoeg info gegeven,je kunt altijd voor overige vragen bij mij terecht.
Groetjes,
Hans.
Beste Floor,
Hier is al veel over gescgreven…
Zie:
Hoop dat je er wat aan hebt,
Succes,
Hans.
hallo
ik ben op zoek naar vakantie werk voor volgend jaar zomer(2012)
het liefst in spanje in de horeca of aniematie.
gr rianne
hallo,
ik wil graag komend jaar beginnen om te werken in een animatieteam in turkije.
als iemand me hierbij verder zou kunnen helpen!
heb zelf al vanalles geprobeerd!