Zoek jij animatie werk?

Heyhey!

Ik wil volgend jaar erg graag naar Turkije! Wel het liefst Bodrum/Gumbet… Help! Heeft iemand per ongeluk een adresje waar ze mensen zoeken voor volgend seizoen (per direct natuurlijk nog liever…)? Mijn engels is goed, ben net weer begonnen met een conversatiecursus, en ben begonnen met een cursus turks! Nou ik hoop snel wat te horen :slight_smile:

xEll

Hallo Turkije-fan,

Mijn naam is Destiny en ik ben 21 jaar.
Ik ben 3x op vakantie geweest in Turkije en dit is me zo bevallen dat ik het hele seizoen 2009 graag als animator in een hotel zou willen werken. Graag zou ik me dan het liefst bezig houden met de kidsclub.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en heb hier ook mijn diploma voor. Ook heb ik mijn kinder EHBO.
Ik hoop dat je me kan helpen met het vinden van een baan voor het aankomende seizoen…?
MVG
destiny

Beste Destiny,

Nederlandse diploma’s hebben geen waarde in Turkije omdat ze geen EU land zijn…maar wens je succes.

Nou kijk weer wat geleerd haha
Jammer dat het allemaal zo moeilijk is… maar hoop dat je me een beetje hulp kan bieden? Kan ik wel gebruiken

groetjes destiny

destiny…nee dus

want?

Ik wil in de zomer van 2009 heeeeel graag gaan werken in een animatie team. Omdat ik Turkije een geweldig land vind doe ik dat het liefst daar, maar in een ander land is ook geen probleem. Ik heb me nu net pas aangemeld, dus weet niet wat een PM is :stuck_out_tongue: haha, maar misschien kan iemand me helpen met websites ofzo ?

Groetjes, Sibel

hallo allemaal
mijn naam is destiny en ik ben 21 jaar
ik ben op zoek naar animatie werk in het seizoen 2009
zelf werk ik hier in nederland op een kinderdagverblijf, maar het lijkt
me erg leuk om ervaring op te doen in het buitenland.
Ik weet dat het heel hard werken is maar voor wat ervaring en een leuke tijd…
daar moet je wat voor over hebben.
Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen… Ben al druk aan het reageren op hotels
en ook al wat reacties gehad, maar ik weet niet zeker of het te vertrouwen is.
Alvast bedankt
groetjes destiny

@Desjuh,

Zo te horen heb je alle papieren en vaardigheden die nodig zijn voor het werken in animatie (als je tenminste bereid bent om lange dagen te maken, weinig vrij te hebben, uiteraard bij een temperatuur van 40+ graden).

Het beste wat je kunt doen is om te solliciteren bij Nederlandse reisorganisaties die hun eigen kinderanimatie hebben. Dit zijn o.a. TUI maar vooral Sunrise/GoBest. Op de site van dit laatste bedrijf staan ook vacatures voor animatie.

Succes!

dank je wel…
ga gelijk even rondkijken
en natuurlijk ben ik bereid lange dagen te werken… weet hoe het werk eruit ziet als animator zijnde heb het goed geobserveerd… en als ik denk dat ik het niet aan zou kunnen begin ik er niet aan :wink:
en heb papieren ja alleen die zijn in het buitenland niet geldig toch?
groetjes

Hoi,
wij zijn op zoek naar animatiewerk in turkije, we hebben afgelopen zomer een aanbieding gehad om er te blijven.We zijn zeer sociaal en kunnen goed met hotelgasten overweg in het Frans, Engels en Nederlands uiteraard.
Mijn vriendin kon blijven als kinderanimatrice en ik als DJ-animator. Vandaar…
Kan je ons helpen?

In zijn algemeenheid zijn Nederlandse diploma’s wel degelijk geldig in Turkije. Het feit dat Turkije geen EU land is doet niet terzake. Diploma’s kunnen worden vertaald en er kan een statusverklaring via de IB-groep worden verkregen. In deze verklaring staat vermeld wat het diploma inhoudt.

Voor sommige beroepen is een Turks diploma noodzakelijk. Voorbeelden hiervan zijn o.a. medisch personeel en advocaten. Dit is logisch aangezien een Nederlandse advocaat opgeleid is in de Nederlandse wetgeving terwijl in Turkije uiteraard de Turkse wetgeving van toepassing is. Bij medisch personeel is de taal van groot belang en daarom moet een buitenlander de papieren in Turkije en dus in de Turkse taal halen.

Maar in jouw geval speelt dat allemaal niet. Als je animator wilt worden heb je uberhaupt geen papieren nodig. Het belangrijkste is een grote dosis energie en uithoudingsvermogen.
Als je bij de genoemde Nederlandse bedrijven solliciteert zul je eerder aangenomen worden omdat je nu eenmaal ervaring en papieren hebt. Via die organisaties zul je ook keurig op tijd betaald krijgen en zul je ook meer verdienen dan als je lokaal aan de slag gaat.

In beide gevallen zul je echter geen werkvergunning krijgen. De Nederlandse bedrijven regelen deze niet en de lokale bedrijven sowieso niet. Dus…je loopt een risico. Hoe groot dat risico is en of je bereid bent dat te nemen, ligt volledig aan jou. Mijns inziens is het risico m.b.t. animatiewerk uiterst klein. Je werkt nl in een hotel (in de miniclub, bij het zwembad, noem maar op). Als er controle mocht komen wordt dat meteen door de beveiliging gemeld en tegen de tijd dat die personen daadwerkelijk bij het zwembad staan ben jij daar heus niet meer. Het hotel heeft er geen baat bij dat jij gesnapt wordt en want dat kost ze handen met geld dus doen ze er alles aan omdat te voorkomen.

Als je in het ergste geval daadwerkelijk gesnapt wordt, bestaat er in Turkije altijd nog de mogelijkheid tot het verstrekken van smeergeld. Lang leve de corruptie :slight_smile:

Om een lang verhaal kort te maken…Ja, officieel heb je een werkvergunning nodig maar in de praktijk kun je prima zonder. Denk niet dat ik illegaal werken aan het promoten ben want dat is nu ook weer niet het geval. Ik wil alleen een reeeler beeld van de werkelijkheid schetsen dan dat tot nu toe gedaan wordt.

Er werken hier honderden mensen in de animatie en ik heb van geen één gehoord dat ze het land zijn uitgezet. Buitenlanders die zonder vergunning op openbare plekken werken (restaurants, discotheken, eigenlijk overal waarvan je van buitenaf zichtbaar bent) die worden wel het land uitgezet maar zolang je niet in de spotlights staat is het geen probleem.

Ik raad je wel aan om het via een Nederlands bedrijf te proberen omdat je geen poot hebt om op te staan als je lokaal werkt (en er dus regelmatig niet uitbetaald wordt). Succes met het vinden van een baan!

Hey,
Ik wil later heel graag in een animatieteam werke maar ik heb een probleem ?ik heb er zoveel vragen over?
Wat moet je gaan studeren (ik zit nu op de havo)?
vanaf hoe oud kan je er werken?
ALs je te oud bent geworde om in een animatie team te werken wat kan je dan gaan doen?
vanaf hoe oud kan je er werken?
please help iemand me met al die vragen ik word er gewoon misselijk van

Groetjes Chantal

ik zou erg graag wat meer informatie van u ontvangen!
Met vriendelijke Groeten
Sanne

ik zou heel erg graag meer informatie willen hierover
Kunt u mij en berichtje sturen naar [EMAIL=“sannegrootveld@hotmail.com”]sannegrootveld@hotmail.com

Met vriendelijke groeten Sanne.

@turkije-fan,

Alles wat informatie betreft met betrekking tot animatie in Turkije is welkom!!
Ben bijzonder geinteresseerd. :biggrin:

Groetjes,
Mandy

sorrie lieve mensen,
maar turkije-fan heeft dat berichtje zeker anderhalf jaar geleden geplaatst, en zo te zien komt er geen informatie meer vrij wat betreffende dit onderwerp,
proberen kan natuurlijk altijd,
groetjesss

Hallo,

Mijn naam is Daphne, ik word 10 april 19 en ik ben op zoek naar vakantiewerk als animator voor de zomer 2009. Ik zit momenteel op de Hogere Hotelschool in Maastricht en heb vakantie van 1 juli tot 23 augustus.
Ik heb vele jaren musicalervaring en sinds een jaar ben ik ook choreografe van een musicalvereniging. Daarnaast ben ik ook sportief aangelegd (tennis, fitness en dans).
Ik hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen!

Vriendelijke groeten,
Daphne

Hoi ,

Ik en een vriendin van mij zouden graag willen werken als animator in kusadasi :slight_smile:
Weet jij hoe wij ons kunnen laten inschrijven en waar ?
Alle hulp en informatie is welkom :slight_smile: Mijn mail : [EMAIL=“meurissofie@hotmail.com”]meurissofie@hotmail.com
Alvast bedankt :wink:

Hoi everyone!

Mijn naam is Jasmijn.
Ik wil volgend jaar, het zomer seizoen 2010 in Turkije gaan werken.
Ik heb ruim 4 jaar horeca ervaring, en mijn diploma behaald; Gastvrouw niveau².
Vorig jaar ben ik werkzaam geweest in een hotel op Mallorca, en voor volgend jaar
heb ik mijn keuze laten vallen op Turkije en graag Side. Dit omdat mijn zus permanent in
turkije gaat wonen vanwege haar baan.

Kunt iemand mij verder helpen?

Veel liefs.