Waarom ga je niet alleen? ![]()
- Omdat dat saai is.
- Dit de 1e x is dat ik naar japan ga en veel meer tijd kwijt raak met het vinden van mijn weg dan wanneer je met zn 2en zou zijn. Ik ga maar voor 2 weken dus die wil ik optimaal benutten. Daarnaast kun je nieuwe ideeen opdoen met zijn 2en.
- Om foto’s te kunnen nemen van onszelf (anders moet je het steeds een ander onbekend iemand vragen :P)
- op een gegeven moment wil ik ook wel naar afgelegen gebieden (meer dan platteland) en dan is het iets geruststellender om daar met zijn 2en heen te gaan.
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is ![]()
Begrijpelijke redenen. Behalve die laatste dan.
Japan is een zeer veilig land en je kunt er gemakkelijk veilig alleen doorheen reizen. Vergelijk het niet met Europa! Hier lopen ze nog met open tassen met portomonnee en GSM zichtbaar erin rond…
Ik was zelf ook 24 toen ik de eerste kaar alleen naar Japan ging (al is dat inmiddels 30 jaar geleden…) en er is wat dat betreft nog weinig veranderd (was er 3 weken geleden nog).
Hoi!
Ik vertrek begin oktober voor 3 weken naar Japan. Dit is de eerste stop van mijn reis om de wereld. >>>
Ik wil niet teveel plannen en vast hebben liggen, dus alleen de vliegreizen (heen Tokyo en door vanaf Osaka) zijn geboekt. Zo kan ik ter plekke kijken wat ik wil doen. Nu ga ik de eerste nachten nog wel een hostel in Tokyo boeken. Maar… Ik vroeg mij af hoe makkelijk je andere jongeren over het algemeen in Japanse hostels ontmoet, om tripjes mee te ondernemen en evt. een deel mee te reizen? Als dit moeilijk lijkt te zijn, is het voor mij misschien toch zinvol van te voren nog een oproepje te plaatsen, om dit niet een eenzaam avontuur te laten worden… :s
Hebben mensen hier ervaring mee?
Bedankt en groetjes!
Het wordt geen eenzaam avontuur, echt niet. Tenzij je echt FLINK mensenschuw bent, maar lijkt me niet. Vertrouw er maar op, dat het goed komt.
Welk hostel ga je zitten?
Haha… Nou das goed om te horen! ![]()
Ik heb nog geen hostel geboekt, maar wil dat zeker voor de eerste dagen Tokyo nog gaan doen. Ik kwam op internet het Sakura Hostel in de buurt Asakusa tegen, maar weet niet precies wat een leuke buurt is om te zitten. Nog tips?
Verder twijfel ik of ik de Japan Rail Pass voor 14 of 21 dagen zal nemen, aangezien ik 20dagen in Japan ben. Weet iemand of ik hem ook van het vliegveld (Narita) naar Tokyo en in de stad zelf kan gebruiken? Anders is het waarschijnlijk zinvoller om de 14 dagen pas te nemen…
Thanx!
Ik zelf vind Asakusa niet zo’n heel bijzondere buurt. Het is verder reizen naar b.v. Shibuya, Shinjuku, Harajuku, Roppongi dan als je in Shinjuku o.i.d. zelf gaat zitten. Daarnaast ligt het niet aan de JR Yamanote lijn, die bijzonder handig is.
Je kan de rail pass gebruiken voor alles dat Japan Rail doet. Dat is ook Narita - Tokyo. Dat kost zonder JR Pass (geloof ik) ongeveer 20 euro, maar dat weet ik niet zeker. Verder, je moet sowieso een kaartje kopen voor als je in Tokyo in de Metro wil. Alleen de JR Yamanote lijn werkt met de JR Pass.
Het ligt er dus aan of je in de eerste week, als je uit Tokyo weg gaat meteen een heel eind in de trein gaat zitten. Kaartjes voor de Shinkansen zijn zeker niet goedkoop. Maar, als je de eerste week je Rail Pass amper zou gebruiken dan heeft het weinig zin om de 21-dagen optie te kiezen.
Wat ik heb gedaan (heb ik gedaan) is om 5 dagen nadat ik in Japan was (ik ging een maand) de Pass te activeren. Toen ging ik namelijk uit Tokyo weg naar Kyoto, Osaka, Hiroshima, Nagasaki etc… 20 dagen later kwam ik terug in Tokyo om daar nog 5 dagen rond te hangen en had ik de pass dus niet meer nodig. Dus het komt erop neer hoelang je door Japan rond gaat reizen…
Even als voorbeeld: Een shinkansen retourtje Tokyo-Kyoto is al gauw 140 euro, dus voorkom dat je kaartjes moet kopen!
Ik zit van 3 tot op zijn minst 10 oktober ook in Asakusa, maar in het Juyoh Hotel (ben hier vaste klant, inmiddels). Als je een crash cursus overleven-in-Japan nodig hebt stel ik mij beschikbaar, ben je in ieder geval al één dagje niet alleen. ![]()
Voor de rest zou ik GEEN 21-dagen pass kopen enkel om daar dan mee in Tokyo ook te kunnen reizen. Neem in plaats hiervan een pass voor 14 dagen, en koop kaartjes voor het vervoer in Tokyo gewoon ter plekke. Zo zit je niet vast aan de JR lines, maar kun je ook gewoon de metro induiken. Voor de rit van Narita naar Ueno (centraal Tokyo) kun je voor 1000 yen een kaartje kopen. Dan ga je met de lokale trein in 1 uur en 15 mins langs allerlei leuke dorpjes, en krijg je meteen al te maken met de mensen zelf. Erg leuk!
Hallo Japan-forummers
Ik ben Mirjam en ik ben op zoek naar een reismaatje (liefst van mijn leeftijd) om een gedeelte van Azië mee te verkennen. Ben zelf een student van 22 jaar, die inmiddels bijna klaar is met studeren.
Het lijkt me fantastisch om voordat ik echt ga werken er nog een aantal maanden tussenuit te gaan!:wereld:
Ik ben nog op zoek naar een reisgenootje, die in elk geval ook graag naar Japan wil. Dit is tot nu toe wat moeilijk geweest, omdat veel reizigers het een te duur land vinden. China, Maleisië en Indonesië lijken me ook erg mooi, maar andere landen kunnen wat mij betreft ook nog wel.
Trefwoorden: natuur, cultuur, winkelen, af en toe stappen etc.
Spreek dit plan jou een beetje aan, dan hoor ik graag van je!
:dag: Groetjes, Mirjam
Hoi,
Ik vertrek 18 augustus voor een maandje naar Japan om daar rond te gaan trekken. Ik ben op dit moment bezig met de voorbereidingen, oftewel welke route ik wil gaan doen en welke gebruiken toch wel handig zijn om te weten.
Ondanks dat ik er geen problemen mee heb om alleen te reizen, zou ik het toch wel gezellig vinden om (een deel van) mijn route samen met iemand af te leggen. Zijn er misschien mensen die toevallig rond die tijd ook in Japan aan het rondreizen zijn?
Groetjes,
Eline (24 jaar)
Hoi,
Ik ben doof
Ik ga alleen toch naar Japan en heb hostel + vlucht (2 juli) geboekt…
1: Saai? je kunt zeer makkelijk nieuwe mensen bij elke hostel in Japan ontmoeten… dat is leuker!
2: download je app store op je iphone: Tokyo mtrip (er zijn veel bezienswaardigheden en GPS enzz dus ik hoef niet meer om mensen te vragen waar dat ligt)
3: dat is goed toch… als iemand mij vraagt dan doe ik dat…
jij moet gewoon vertrouwen zonder nadenken…
Hallo daar!
Ik ben van plan om deze zomer in juli of augustus voor 2 of 3 weken naar Japan of Zuid-Korea te gaan (of een combinatie hiervan), en omdat het gezelliger is om samen te reizen en veel vrienden het te duur vinden zoek ik een reisgenootje!
Ik ben zelf heel flexibel qua wat te doen en waar heen te gaan, en zoek iemand die dat ook is. Ik ben zelf 20 en zoek een reisgenote van tussen de 19-25 die avontuurlijk is ingesteld om lekker de sfeer te snuiven, mooie dingen te zien, af en toe lekker te shoppen en 's avonds een keer het nachtleven te verkennen.
Lijkt het je interessant of ben je van plan rond de zomer naar Japan of Zuid-Korea te gaan, laat dan wat van je horen! : )
Groetjes Laura
zijn er nog meer runners die de marathon van Tokyo gaan lopen en er daarna een vakantie aan vastplakken?
Hallo,
Ik wil van 11 tot 19 juni naar Japan en ik ben op zoek naar een reisgenoot. Ik ben al eens in Tokyo geweest en nu wil ik een Osaka en Kyoto bezoeken.
Ik ben 27, vrouwelijk, zelfstandig ondernemer en altijd geinteresseerd geweest in Japanse cultuur. Ik houd ervan om eropuit te gaan met een globaal plan en me verder te laten verrassen.
Overige kernwoorden zijn: lowbudget, tuinen, cultuur in de steden zelf, shoppen en bijzonder (lekker) uit eten gaan.
Ik ben op zoek naar een vrouwelijke reisgenoot tussen de 24 en 30 jaar die met mij de vele verborgen geheimen van Japan wil ontdekken.
Lijkt het je leuk, laat dan van je horen! ![]()
Ik ben veeeel te oud en man.
Maar ik weet zeker dat je een geweldige tijd in Kyoto zult hebben (vind Kyoto veel mooier dan Osaka). Wandel dan ook eens het Path of Phylosopy in Kyoto.
Prettige reis!
Ga ik zeker doen! Bedankt!
Ha!
Ik wil in het voorjaar van 2014 naar Japan om oud Japans reisgenoot op te zoeken en uiteraard ook om het prachtige Japan te ontdekken.
Hoewel ik ook wel alleen durf te reizen, lijkt het me ook gezellig om dit avontuur samen te doen.
Kei (zo heet mijn Japanse buddy) heeft mij het volgende geschreven:
"Wow, good news! I recommend you to visit Tokyo, Kyoto, and Hiroshima.
I live in Nagoya, which locates the central of Japan. Kenta too. You can visit Japanese castle and famous hot spring by my car.
Shinkansen, Japanese rapid train, connects all cities I mentioned above. So it’s easy to go."
Kei is al 3 keer naar Nederland geweest en zou ons kunnen helpen om de lastige cultuurbarrières te doorbreken. Ik zou minimaal 1 dag gebruik willen maken van Kei’s gastvrijheid (in het verleden ben ik nl ook gastvrij naar hem geweest) en de rest van de dagen gebruiken om het land rond te trekken. Mijn idee is om ongeveer 14 dagen vrij te nemen en ik dacht aan de maand april maar alles is onderhandelbaar.
Lijkt het je wat om samen dit avontuur aan te gaan stuur mij dan een PM. Via die weg spreek ik vooraf graag een keer af.
Met vriendelijke groet,
Rik
Breda