zo goedkoop mogelijk naar Maleisie

Hallo! Ik ga eind juni voor de eerste keer naar Maleisie. Zelf ben ik nog een student dus ik zou liefst zo goedkoop mogelijk gaan. Ik heb al heel veel gelezen op dit forum. Sommigen onder jullie hadden goedkope reizen gevonden van rond de 500 euro. Ook heb ik gelezen dat sommigen via Londen gaan. Voor mij maakt het niet uit of ik via Brussel of Amsterdam vertrekt.

Wat is het voordeligst, nu al boeken, of nog wachten tot er promoties komen? Zo ja, op welke site? Via welke maatschappij vinden jullie het het goedkoopste of de beste promoties?

Alvast bedankt!
xxxx

Beste Flor,

Wie weet krijgt Malaysia Airlines nog een keer een aanbieding. Zelf boekte ik eind vorig jaar (weliswaar als speciale aanbieding) voor juni een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur (en vervolgens naar Kuching) voor in totaal, inclusief alle kosten, belastingen, etc. zo’n EUR 450. Kon zowel via de site van Malaysia Airlines als www.vliegtarieven.nl etc. Heb geen idee of er nog een keer een dergelijke promotie zal komen, maar goedkoper dan dat zal het niet kunnen worden.

Succes!

Bedankt voor je antwoord!
Dus jij denkt dat de tickets nu niet echt goedkoper gaan worden? (ze liggen nu rond de 750-850, met 1 of 2 overstappen, vanuit Amsterdam)
Ik kan dus best nu boeken en niet hopen op een mirakel zodat er toch eventueel nog een promotie gaat komen?

Nog een vraagje voor de rest. Is Maleisie een beetje gevaarlijk, als 20-jarige toerist, gezien de politieke situatie enzo? Of merk je daar niet zoveel van? Ik zal niet alleen daar rondtrekken, maar met een meisje dat daar woont.

Alvast bedankt!

Hallo,

Je kunt zeer goedkoop vliegen met Airasia. www.airasia.com. Die vliegen wel vanaf londen naar KL. Maleisie is zeer rustig en ook veilig daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken.

Hi Flor,

Ik zei niet dat ik dacht dat de tickets niet meer goedkoper zullen worden, maar juist dat ik het niet weet. Dit soort dingen laat zich moeilijk voorspellen…

als je een goedkoop ticket naar bangkok tegenkomt kan dat ook zeer intresant zijn omdat je vanaf bangkok voor een paar tientjes met airasia naar kuala lumpur kan vliegen

Eind juni is echter het begin van de zomervakantie, vaak zie je dat de prijzen vanaf half juni al omhoog schieten.

Bedankt allemaal voor de snelle en handige reacties!

Ik heb een vlucht gevonden voor 700 euro heen en terug.

heen:
Dusseldorf 21.20 -> Dubai 5.50
Dubai 10.30 -> Kuala Lumpur 21.35

Terug:
Kuala Lumpur 19.30 -> Dubai 22.20
Dubai 08.40 -> Dusseldorf 13.45

Vinden jullie dat er genoeg tijd tussen zit om over te stappen?
Er was ook een andere vlucht waar er ik maar een uur en 3 kwartier had om over te stappen, maar niet lijkt me helemaal niet doenbaar.

De vluchten van Airasia zijn ongeveer even duur, misschien iets duurder, met het ticket naar Londen erbij, maar dan moet ik héél veel tijd doorbrengen op de luchthaven of in de buurt, wat ik niet echt zie zitten in m’n eentje.

Wat vinden jullie?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ken er niet zoveel van!

Via Dubai dus met Emirates zo te zien…

Even voor je nagekeken in het reserveringssysteem en de MCT (Minimum Connecting Time) die voor Dubai wordt aangegeven is 75 minuten. Dus een uur en een kwartier is de minimale overstaptijd die je in Dubai nodig hebt. Bagage wordt in Dusseldorf natuurlijk al direct doorgelabeld naar Kuala Lumpur, dus daar heb je zelf in Dubai geen omkijken naar.

Je hebt een ruime overstaptijd…geen probleem dus.

De terugvlucht die jij volgens mij bedoelt (met kortere overstaptijd) is:

EK 409 / Kuala Lumpur - Dubai / 10:15 - 13:00
EK 57 / Dubai - Dusseldorf / 14:35 - 19:40

Emirates biedt deze verbinding zelf zo aan in het reserveringssysteem. D.w.z. dat het een gegarandeerde overstap is en die kan je dus zonder problemen boeken.

Mocht je nou door wat voor reden dan ook vertraging hebben met de vlucht van Kuala Lumpur naar Dubai en hierdoor de vlucht Dubai-Dusseldorf niet halen, dan is Emirates verplicht om een alternatief te regelen.

Persoonlijk zou ik dus lekker die korte aansluiting boeken, beter dan uren op de luchthaven in Dubai te hangen !

Dat was inderdaad de terugvlucht die ik bedoelde. Wauw zeg, dank je!
Dan hoef ik me ook al geen zorgen meer te maken over een hotel te zoeken in Dubai.
Hartelijk bedankt allemaal!
Super website!