ZO Azie okt/nov 2011

Hallo allemaal,

mijn naam is Wieke, 25 jaar, en op dit moment zit ik in Siem Reap in Cambodja. Ik ben nog van plan om eind september drie weken door Vietnam te reizen van het zuiden naar het noorden. Dan een paar weken China (Yunnan) en dan Laos. Half november ga ik vrijwilligerswerk doen in Chiang Mai (Thailand).

Als er iemand zin heeft om (een stuk) mee te reizen, gezellig!

Groet,
Wieke

Hi wieke,

Ik zit momenteel in Shihanoukville Cambodja en ben van plan om over een paar dagen naar Siem Reap te gaan. Hierna wilde ik eigelijk eerst Laos en dan Vietnam doen, maar als het klikt en jou reisplannen komen overeen met de mijne kunnen we misschien samen Vietnam doorreizen?
Wat wil je allemaal zien en doen in Vietnam?
Ik ben trouwens 23jr en wil zelf zoveel mogelijk van Vietnam zien in ook 3wkn, misschien 4 als het goed bevalt. Ik wil alles zien, van strand tot jungle tot tempels.
Laat me even weten wat jij in gedachten hebt :slight_smile:

Groetjes Vera

Hey Vera!

Wat leuk om van je te horen.
Ik ben van plan om zo’n 3 weken in Vietnam te blijven,
maar het kunnen er natuurlijk altijd 4 worden.

Mijn plan is globaal gezien: Ho Chi Minh, Mui Ne, Nha Trang,
Hoi An, en van Hanoi uit naar Halong Bay en misschien nog Sapa.
En volgens mij vergeet ik nog Hue.
Ik wil in Ho Chi Minh naar musea, in de kuststadjes wat shoppen
en naar de zee, tempels bekijken. In Halong Bay en Sapa wou ik
graag een trekking/tour doen om de omgeving goed te leren kennen.
En misschien motorrijden.

Maar… dat plan kan en mag aan alle kanten veranderen hoor.

Zaterdag ga ik naar Phnom Penh en ik weet nog niet hoelang ik
daar zal zijn voor ik naar Ho Chi Minh ga, maar dat valt allemaal
af te spreken. Als je trouwens liever jouw plan volgt om eerst
Laos te doen en dan Vietnam, dan kan ik mijn plannen ook wel
aanpassen hoor. De reden dat ik dit rondje maak is omdat iemand
uit mijn favoriete Thaise restaurant in Nederland zei dat dat een
goede volgorde was en vanwege mijn vrijwilligerswerk in Chiang Mai.
Daar kom ik makkelijker vanuit Laos.

Ik hoor wel van je!

Groet, Wieke

Hai hai,

Ik ga zaterdag naar Siem Reap dus we lopen elkaar helaas net mis! Maar opzich kunnen we wel ergens in Vietnam/Laos afspreken?
Ik was van plan om van Siem Reap naar Kratie te gaan en daar overland de oversteek naar Laos te maken; naar 4000 islands. Daarna wilde ik omhoog door Laos gaan reizennvia Pakse, Tha Kaek, Kong Lo Vace, Vientane, Luang Prabang en Huay Xai om daar dan ook meteen de Gibbon Experience van 3dgn te doen (jungle trekking). Daarna was ik van plan om van noord naar zuid door Vietnam te gaan (Hanoi, Hue, Hoi An, Nha Trang, Mui ne, Saigon, Phu Quoc Islands). Maar om het omgekeerd te doen is ook geen probleem voor me, maar als jij zin hebt om ook Laos samen te doen is het misschien handiger om eerst Laos te doen en dan Vietnam? Dan is je oversteek naar China makkelijker denk. Maar voor mij maakt het niet uit.
Het klinkt alsof jij dezelfde plannen als mij ongeveer hebt, alleen hou ik niet heel erg van musea. Maar we hoeven natuurlijk niet alles samen te doen dus zouden we bijv alle 2 een eigen dagje in Saigon bijv hebben. Hoe vind jij onze reisplannen klinken? Komt het overeen denk je? En hoe lang wil jij nog in Cambodja blijven, zelf denk ik eraan om zaterdag naar Siem Reap te gaan, daar 4 of 5 nachten te blijven en dan 2 daagjes naar Kratie (wil graag de dolfijnen zien daar).
Groetjes!

Hey Vera,

mijn e-mailadres heb ik naar je toe gestuurd.
Dan kunnen we op die manier contact houden!

Groet, Wieke