Vietnam- Cambodja sept/nov 2011

Hey!

Ik ben Susanne, bijna 25, en wil eind dit jaar gaan backpacken in Azie.
Vietnam en Cambodja lijken me echt super! Wil in elk geval Halong Bay zien. Verder sta ik voor alles open. Thailand en Laos bijv. lijken me ook leuk!

Zoek een reismaatje die net zoals ik ook enthousiast en ondernemend is.
en graag nieuwe plekken ontdekt.
Heb zelf al best wat reiservaring, maar Azie moet ik nog ontdekken.

Lijkt het je leuk deze uitdaging uit te gaan, stuur me ff een berichtje, laat je plannen weten, en wie weet!

Hoi Suzanne!

Wat leuk dat je zulke mooie reisplannen voor Azië hebt! Ik ben me ook aan het oriënteren op Azië voor de periode van september t/m december. Daarom reageer ik op je oproep, lijkt me leuk om te kijken of we elkaar kunnen helpen!

Je geeft aan in Vietnam, Cambodja maar ook Laos en Thailand te willen reizen. Super gaaf. Ik ben me ook aan het oriënteren op Azië maar heb nog niet iets concreet (hoe lang blijf ik waar?). In grote lijnen komt het hier op neer: in september wil ik een week of drie door Nepal te trekken om vervolgens naar Vietnam te vliegen, begin oktober. Daar langs de kust trekken om vervolgens naar Laos en Thailand te gaan. Deze drie landen, daar wil ik ongeveer 2/3 maanden over doen. Vervolgens doorkruis ik Maleisie en Indonesie om naar Bali te gaan. Maar terugkomend op jouw plannen; dan hebben we dus een overlapping, aangezien jij aangeeft tot november te willen reizen in hetzelfde gebied!

Ik ben me dus nog aan het oriënteren (o.a. met veel filmpjes van bnn, 3 op reis te kijken ;). Halong Bay ziet er fantastisch uit, heb je bekenden die daar zijn geweest? Ik ben niet op zoek naar drukke steden, vooral rustige plekken met veel natuur lijken me geweldig. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?

Als dit je aanspreekt kunnen we zeker eens verder kletsen. Het is altijd een plus om bevindingen te delen en uiteindelijk misschien wel een stuk samen te doen!

Ik ben trouwens 25 jaar en heb eerder vijf maanden in Sydney gewoond voor een stage en zes weken dwars door Australië gereisd:zon02:. Wat heb jij allemaal gezien? Ik woon overigens in Utrecht.

Groetjes Es

.

Hey Susanne,

Heb je al meer plannen gemaakt? Hoelang wil je weg blijven? waar wil je beginnen?

Ik ben nog steeds hopeloos zoekende :wink: en Azie staat toch wel in mijn top 10 om nog te zien. Ik heb de mogelijkheid om ongeveer 5 weken op reis te gaan…misschien iets langer…dat ligt aan mezelf of ik voor de zomer ook nog weg wil!

Nouja mocht je contact willen dan hoor ik het wel, wie weet kunnen we ideeen uit wisselen!!

@ ES

Leuke plannen zeg! Zelf ben ik ook van plan om half september richting azie te vliegen. Mijn plannen zijn om op bangkok te vliegen en dan vervoglens naar het noorden te reizen daar de grens over te gaan naar laos. Vervolgens naar cambodja te reizen en dan vietnam. En vanuit hanoi wil ik weer terugvliegen naar bangkok. Misschien dat ik nog door wil gaan naar maleisie en indonesie.

Ik ben 25jaar en woon in Nijmegen. In september zal het de eerste keer zijn dat ik een verre reis maak.

groetjes channa

@channa85 en iedereen die geïnteresseerd is

Wat tof om te zien dat er meer meiden zijn die hun zinnen hebben gezet op Azië in het najaar. Zou leuk zijn als we hier iets mee kunnen doen! Misschien kunnen we hier tips blijven uitwisselen met elkaar, samen weet je toch meer. Hopelijk kunnen we contact blijven houden en misschien wel met elkaar reizen.

Ik zal vast van start gaan met de wetenswaardigheden die ik inmiddels weet:

> Ik heb net gelezen dat in Thailand het niet word gewaardeerd wanneer je tegen een beeld ‘hangt’ omdat deze allemaal heilig zijn. Misschien logisch maar het is wel handig om even te weten.

> Ook is het niet gewenst om hard te praten tegen een Thai omdat je hem/haar dan beledigd.

> Op locatie je reizen boeken is simpelweg het goedkoopst. Geen zekerheid, wel avontuur :).

> Op E-bookers heb ik de meest goedkope tickets naar azie kunnen vinden, zelfs met een andere opstapplek (denk aan 800 euro).

Heeft iemand misschien tips voor het vervoer op locatie? Hier boeken (via asianair bijv.), daar boeken?

Groetjes Es

Heb gisteren nog vanalles uit zitten zoeken over de reis en visums:

  • Als je korter dan 30 dagen in Thailand verblijft, kun je op het vliegveld een visum krijgen. Voor langer dan 30 dagen moet je naar de ambassade in Den Haag.
    -Kom je via een ander land binnen, is het maar 15 dagen geldig. wil je langer als die 15 dagen blijven, moet je een visum kopen bij de thaise ambassade.

In Thailand en Vietnam kun je aan de grens voor 20 dollar een visum kopen voor Cambodja.

Weet iemand hoe het zit met een het visum voor Vietnam?
Wat zijn jullie plannen? visa van te voren te voren regelen of in het land zelf?

groetjes Susanne

hey,

Visa thailand klopt inderdaad wat je gelezen hebt. Ik heb geen idee hoelang ik daar blijf dus denk wel dat ik hem voor de zekerheid hier alvast haal voor 60 dagen.
Volgens mij kan je ook nog als je in thailand bent je visum verlengen.
Vietnam kan je aanvragen bij de ambassade in den haag of brussel. ik neem eigenlijk aan dat je de visum ook wel in thailand kan regelen of andere langen in zuid oost azie. Weet dus niet zeker! Heb nog niet gelezen of je de visum aan de grens kan halen.
Bij reisbureaus in de grote steden zoals ho chi minh stad en hanoi kan je de visum verlengen met maximaal een maand. Althans dat is wat ik gelezen heb.

De visa moeten wel binnen drie maanden afgestempeld worden in het land.
Ik heb nog geen idee wat ik doe wat betreft de visum. Denk dat ik het eerste land wat ik ga bezoeken wel alvast van te voren regel en de rest ter plekke.

Verder heb ik goede verhalen gehoord over 333travel! Dus daar kijk ik zo af en toe voor de tickets. Je krijgt daarbij vervoer vanaf het vliegveld en je hebt een hotelovernachting erbij. Wanneer denken jullie te gaan?
oh ja wat ik gister las is dat je mensen in thailand geen hand mag geven maar de mensen groeten met de ‘wai’. De ‘wai’ is de Thaise manier van begroeten en respect tonen.

groetjes channa

Hallo,

Ik ben Daisy 21 jaar. Ik las jullie verhalen en dat komt precies overeen met mijn reis die ik wil gaan maken. Ik ben zelf ook van plan om half sept te gaan backpacken in Azie. Op bangkok landen en dan door te reizen naar Laos, Cambodja, Vietnam en weer terug naar Bangkok om zo misschien door te gaan naar Maleisie, Singapore en Indonesie(Bali, Lombok, Gili eilanden)

Het is natuurlijk veel gezelliger om met meerderen te reizen dan alleen! Heb jullie interesse stuur dan ff een berichtje!

Groetjes Daisy

Hoi Daisy,

Wat leuk dat jij ook ongeveer dezelfde plannen hebt, we krijgen zo een heel team van meiden die die kant op willen, gaaf! Zou leuk zijn als we wat dingen met elkaar kunnen combineren.

Voor iedereen: ik kwam net nog een paar leuke feitjes tegen op het Vietnam gedeelte van deze site, zie hier.

Tenminste, ik vind ze best handig want het merendeel wist ik nog niet!

Groetjes Es

Hee,

Het is zeker leuk dat jullie ook die kant op willen, kunnen we stukken samen reizen! Hebben jullie al een idee welke route jullie willen afleggen en voor hoelang?

Ik ben heel flexibel en wil me ook niet teveel binden aan tijd en datums. Ik sta voor veel opties open. Ik wil lekker gaan genieten en veel zien en doen!

Zou leuk zijn als we onze reizen kunne combineren. Samen ideeën opdoen.
Leuke feitjes! behalve die verkeersdoden dan.

Groetjes daisy

Heb zelf meerdere reizen gemaakt in de zuid oost Aziatische omgeving.
Kan je echt aanraden dit te doen.
Prachtige streken in Vietnam zijn bij Hanoi het zogenaamde Ha Long Bay
on Land, Sapa.
Verder kan ik je aanraden indien mogelijk Zuid-West China Vanaf Kumning
(,Stenen Woud ),Lliang (staat op wereld erfgoed ) Tijgerkloof Zongdhian.
Gemakkelijk bereikbaar vanaf Schiphol met KLM naar Chengdu (panda;s)
Vlucht naar Lliang of Kumning .
Succes Tonny