Zijn er nog wel echte avonturiers??

Ik ga binnenkort europa rond trekken zonder ene cent, en dan vooral de oostelijke en noordelijke landen.
Wie heeft ook wels zonder geld rondgetrokken en waar ben je geweest of misschien heb je zelf ook plannen, laat het me weten.
grt
Kai

Dat klinkt goed zeg…maarruh, je gaat toch wel langer dan 3 dagen? :stuck_out_tongue:

Zonder geld rondtrekken in Europa heb ik niet gedaan, maar Xander wel. Ik zal eens vragen of ie hier wil reageren :wink:

3 dagen? zal wel min half jaar worden :wink:

Leuk zeg!
Ik ben zelf van plan om in Canada te gaan rondtrekken, maar ja, dan heb je sowieso al een startkapitaal nodig, alleen al voor de vliegreis erheen… :frowning:
in elk geval alvast veel plezier!

Hallo,

Leuk om te doen Oost-Europa. Nou…zonder geld wordt het wel een beetje moeilijk, slaapplaats en vervoer etc. etc. Maar in Oost-Europa heb je wel minder nodig als in het westen, al kan je je daar ook snel op verkijken. Betreft tips…Mijn favoriete stad in Oost-Europa is verreweg Boedapest, echt een stad waar je vanzelf blijft hangen als je aan het rondtrekken bent. Ook zijn hier zeer veel hostels en daar kan het erg gezellig zijn. De hostels in sommige landen kunnen wel erg armoedig zijn en zelfs vies, maar hier betaal je dan ook wel erg weinig (6 euro per nacht voor een eigen kamer). Ik heb een klein stukje over Oost-Europa geschreven op. http://www.wereldwijzer.nl/backpacken.html Succes!

Xander

Hai Xander,

Heb ook besloten om toch maar de rest van de wereld ook mee te nemen.
Wel is van Ramon Stoppelenburg gehoord? Hij ging 2 jaar geleden zonder geld de wereld rond en is toen in 15 landen geweest, het enige voordeel wat hij had is dat ie volop gesponsord werd en door mensen overal werd uitgenodigd om te slapen.
Ik heb die luxe niet maar des al niet te min ga ik het toch doen, 1 februari vertrek voor onbepaalde tijd zonder geld… weet ook wel dat ik het megazwaar ga krijgen mja, vastberadenheid he :slight_smile:
Me site is binnenkort klaar dan geef ik je de link wel als je wil, daar zal ik ook me verslagen opzetten, zodat iedereen op de wereld me kan volgen :slight_smile:

IK ben reuze benieuwd hoe je het gaat doen. Laat je hier op het forum ook weten hoe het allemaal verloopt? Misschien kunnen we je reisverslagen ook in het “online reismagazine” zetten. zie http://www.wereldwijzer.nl/reisinformatie.html
Alvast Succes !

Xander

Zou kunnen, dan moet je zel wel van me site halen anders een beetje veel werk voor me. Maar ik moet eerst zien of ik al 1x in de week ergens het internet op kom, heb geen laptop met internet zoals die vorige nederlander.
Maar als je dan een beetje hier en daar me site promoot hou ik je wel op de hoogte.
Moet alleen nog een goede pakkende engelse naam verzinnen voor me site…
van die gast was het, letmestayforaday.com nu moet ik ook wat pakkends hebben maar iets wat helemaal niet daar op lijkt dus mensen, help is ff :slight_smile:

me site is online www.22borders1year.com

grt

Hoi Xander,

Zou ik kunnen bellen over je Oost Europa backpack ervaringen?! Ik heb je al een mailtje gestuurd via dit forum.
Alvast bedankt! Ik hoop snel van je te horen!

Groeten,
Gertjan

Hoi kai1980

ik wens je alvast veel succes :slight_smile:

greetz
korneel

dankjewel :smiley:

hey, heeft er nog iemand wat van hem gehoord???
want zijn site doet het niet (meer) en ben toch wel benieuwd hoe dit allemaal gat bij hem…

Jep over avonturiers gesproken he ik wil Wereldreis maken lopend zonder enige cent!

dat is een mooi plan dat vele avonturiers wel zal aanspreken. Toch wat lastig in deze tijd; hoe ga je bijvoorbeeld je visa betalen zonder enige cent? en wat doe je als je in het ziekenhuis belandt maar je hebt je reisverzekering niet betaald?

en zonder geld leun je voor voedsel en onderdak op de gastvrijheid van anderen. Nou zul je deze gastvrijheid bijna altijd wel tegenkomen, vooral in armere landen. een arm gezin zal met liefde het brood uit eigen mond sparen om een gast te voeden; kun jij dit naar jezelf toe verantwoorden, dat je mensen zo belast omdat jij als rijke westerling graag op avontuur wilt?

Niet om je aan te vallen hoor; dit zijn slechts enkele gedachten die bij mij opkomen.

Naar mijn mening ben je niet een echte avonturier als je zonder geld europa gaat verkennen. Zoals ook al is gezegd is dit vooral een kwestie van gebruik maken van sponsors en volgens mij kom je niet ver.

Wat is dan wel een avonturier?
Naar mijn mening is dat reizen naar een land waar je nog nooit geweest bent, in de cultuur duiken en daar ter plekke dingen uitzoeken. Nieuwe dingen leren, nieuwe dingen eten, een nieuwe taal leren.
Dingen meemaken waar je iets van leert. Dingen meemaken waarvan je gedacht had dat je dat nooit had gedaan.

Zonder geld op reis gaan in europa vindt ik geen uitdaging. Liften kan iedereen, maar dat is mijn mening.

*Wat is dan wel een avonturier?
Naar mijn mening is dat reizen naar een land waar je nog nooit geweest bent, in de cultuur duiken en daar ter plekke dingen uitzoeken. Nieuwe dingen leren, nieuwe dingen eten, een nieuwe taal leren.
Dingen meemaken waar je iets van leert. Dingen meemaken waarvan je gedacht had dat je dat nooit had gedaan.
*
Dit klinkt als een gewone vakantie; een paar weekjes backpacken in Thailand en dan voldoe je aan deze ‘voorwaarden’. Dan vind ik liften door wit-rusland toch echt als meer avontuur klinken.

Maar goed dit lijkt mij een oeverloze discussie die er op uit zal komen dat je pas avonturier bent als je zonder enige bezitting 5 jaar lang door de centraal afrikaanse republiek hebt gereisd en daar geïntegreerd bent in een lokale stam.

Avonturier zijn zit, denk ik, in je kop en in je hart. Ik geloof zo dat er avonturiers rondlopen hier die nog nooit NL zijn uitgeweest.

“Avontuur” betekent voor veel mensen iets anders. Het is ook een persoonlijk ding, denk ik. Voor mij kan het de ene dag ook wat anders inhouden, dan een andere dag.

Maar over het algemeen denk ik dat een avonturier iemand is die zijn/haar zekerheden durft los te laten. Iemand die het aandurft een weg in te slaan waarvan hij de bestemming niet kent. Iemand die uit de veilige zone durft te springen en open staat voor vernieuwing. Mensen met daadkracht en lef.

Dus het hoeft niet perse alléén te maken te hebben met reizen. Het kan ook iemand zijn die als enige een keertje niet met de bekende groep naar dezelfde kroeg gaat, maar het aandurft om als enige een keer alleen naar een nieuwe kroeg te gaan om vernieuwing op te zoeken, zonder te weten wat 'm daar te wachten staat.

Zoals de Tommmm in de vorige reply ook al een beetje zei, een avontuurlijk persoon heeft een specifieke ‘state of mind’. Grensverleggend.

Dat is inderdaad helemaal waar:chin:

Maar omdat dit een reisforum is, bedoel ik maar één soort avonturier :slight_smile: