zonder cash de wereld rond, wie durft???

Hai, ik ben Kai een jonge gozer van 25, aangezien het in nederland tot nu toe alleen maar ellende is geweest en je toch maar 1x leeft, pak ik binnenkort me spullen en ga al liftend richting het oosten, beetje richting azië, dan kijken of ik op 1 of andere manier de zee over kan, ik zie het wel.
Het enige wat ik meeneem is een beetje kleding, tent, reiszak, wat survival dingetjes om water en vuur te maken en een hengel :)…
Nu zijn er helaas weinig mensen die het lef hebben want het zal waarschijnlijk meer bikkelen en zwaar zijn dan lol maar het beetje lol is natuurlijk niet te vergelijken met het leven hier, alles is beter…
Ik wacht tot december voorbij is en dan vertrek ik, het maakt mij niet uit waar ik terecht komt of eindig, zal iig lang wegblijven.
Maar goed, zoals ik al zei, er zijn maar weinig mensen die het aandurven, maar mocht jij het nu wel durven m of v op en om mijn lft, laat hier even een bericht achter.

grt
Kai

he kai

liften, ik kan nooit iemand vinden die dat ook wil en nu lees ik jou berichtje. low budget reizen is leuk. ik wil graag naar afrika of azie (transsiberia express), daar heb ik wel veel geld voor nodig. ben dan ook hard aan het werk. ik wil het liefst buiten europa reizen omdat ik in de zomer 6 weken door europa gereisd heb met de trein en bus was dat dan. soms ook een stuk liften. je zegt dat je naar het oosten wilt… ik heb het niet zo op de mentaliteit daar, maar misschien kan ik daar te weinig over zeggen omdat ik alleen praag gezien heb… wel interessant maar niet hartelijk of gastvrij ze probeerde me af te zetten. echt naar het zuiden marokko is ook gaaf…

naja goed plan heb je!

renate

Jaja, :slight_smile: ik doe het zonder geld he, me site is bijna klaar en zet ik denk ik maandag online, me vertrekdatum is 1 feb. Dus als je me wilt volgen zal ik over paar dagen de link geven, zit nog aan een naam te denken.

he kai,

heb je echt helemaal geen geld? het is natuurlijk ook leuk om onderweg te werken. maar europa is best duur om te reizen… maar dat is natuurlijk een uitdaging! ja houdt me maar op de hoogte. ik had gehoord van een man die date alles ook gratis en dan zocht hij publictiteit dus dan vonden mensen het leuk om mee te werken zodat ze ook in de krant kwamen en op z’n weblog. ook een mooie reis was van een fietser die letterlijk de hele wereld heeft rondgefietst, ook door hele ruige stukken zoals de woestijn. heb je al eens gelift?

Hai renaat,

Ja, helemaal zonder geld :slight_smile:
Ja helaas is er al een andere nederlander die dat gedaan had, kwam ik net achter toen ik van plan was om weg te gaan.
letmestayforaday.com van Ramon Stoppelenburg, en hij heeft het makkelijk gehad, ja hij had geen geld maar hij werd van alle kanten gesponsord, laptop, telefoon, digitale camera ze spullen alles heeft ie gekregen, en idd mensen nodigden em in de hele wereld uit, maar zo kan iedereen het.
Vind niet erg als mensen me willen sponseren maar ik begin met niks iig :slight_smile:
Ja heb wels gelifd, een paar x ofzo :stuck_out_tongue:
Maar desalniettemin ga ik gewoon door met me plannen en ik post uiteraard me link.
Probleem is, dat ik maar niet op een naam kan komen voor een website.

grt

een engelstalige of nederlandstalige naam voor je website? .com of .nl ?

kaiplatzak.nl

kaihardup.com

Zou wel wat kleine delftsblauwe klompjes meenemen op reis, misschien dat die helpen bij het ruilen voor een slaapplaats of wat eten :slight_smile:

Ben benieuwd wat je site is, vind het wel heel stoer dat je gewoon zo zonder geld gaat. Succes!!

Het lijtk me een geweldige uitdaging Kai. Ik sou het zelf ook enorm graag willen. het prbleem momenteel is dat ik weer terug ga in dienst, maar voor hoelang weet ik nog niet. Op het moment dat ik daar uit kom weet ik gewoon zeker dat ik uit (ver)Nederland vertrek, waarheen boeit mij weinig… Ik wens je in elk geval super veel succes en hou mij AUB op de hoogte.

Afz: Martijn

ik vindt het een zeer goed en gedurft plan, zal het zelf ook wel graag willen maar eerst maar eens m’n opleiding af maken

Hey,

Als het goed is heb je een prive berichtje van me ontvangen :slight_smile:

Ik ben zelf 23 en ben ook regelmatig alleen zonder geld op zak door Europa heen gereisd (meerdere maanden achter elkaar). Ik had geen sponsors ofzo alleen aardige mensen ter plekke! En zelf, alleen dus, kom je ook een heel eind.

Als je t leuk vind om ff verder te kletsen dan kan je me een mailtje sturen, is altijd leuk. Zelf ga ik in febr ook weer weg, dit keer met een busje en nog een paar mensen, dus wat mij betreft heb je je eerste lift alweer binnen :slight_smile:

Succes in elk geval met je plannen! Super te gek dat je dit gaat doen!!

Groetjes,
Jessica.

Kai,

Moest je zonder geld in azie geraken, trakteer ik je een frisse pils. Je heb t nog een dikke maand de tijd…

succes!

J

Hey Kai,
ik denk dat je ook meer reisgenoten krijgt als je je reis een beetje uitsteld in februari hebben de meeste mensen nog examens of tentamens…
Ik zelf ook…zou ook wel met je mee willen.

dag kai ben je al vertrokken? ik vertrek 25 feb met cash naar afrika. voor 3,5 maand, kenia, tanzania, malawi, zambia, zimbabwe en zuid-afrika :slight_smile: wauw ben benieuwd naar je avonturen, renate

das echt cool!
alleen moet ik examen doen dit jaar en zouden mn ouders dat ook nooit goedvinden :stuck_out_tongue:

Hey!

Heb hetzelfde idee eigenlijk, alleen vertrek ik in augustus!
Planning is Afrika, Azie en Australie!

Hoe staat het bij jouw?!