reizen zonder geld

hallo ik zou graag wat meer meningen hebben met reizen zonder geld ??
ik ben 21 jaar en zou gewoon vertrekken met rugzak en tent met een minimum aan geld naar Compostella en vandaaruit zou ik verder gaan
denk je dat dit mogelijk is ? vind je gemakkelijk werk onder de route … wat zijn de gevaren??

Er zijn meer draadjes geweest over dit onderwerp. Ik raad je aan de zoekfunctie even te gebruiken.

Je hoort dus wel eens dat mensen het plan hebben, maar je hoort zeer zelden een succesverhaal. Liftend kun je in Europa wel een eindje komen, buiten Europa is het vaak gebruikelijk dat je mensen geld aan biedt als ze je meenemen.

Eten is lastiger. Diefstal is verboden :wink:

Wild kamperen is niet overal toegestaan. Daar moet je dus echt in verdiepen.

En werk vinden langs de route, tja, het is niet alleen in Nederland crisis. Soms kun je ergens vrijwilligerswerk doen tegen kost en inwoning. Betaald werk kan echter erg lastig zijn, mensen geven vaak toch de voorkeur aan bekenden/locals.

Hallo benoitt !

In de nazomer , over het algemeen in de maand september, zou helpen bij de druiven-oogst een goede optie kunnen zijn om te beginnen . Touraine , Bordeaux of Rioja en dan verder trekken naar Santiago . Per dag levert het ongeveer 40 - 50 Euro op en gratis eten en slapen . Een Chateau op Internet zoeken en ff mailen . De organisatie Appellation Contrôlée , Nederland kan je ook helpen info@apcon.nl .

In Spanje zou je na Santiago eventueel in het Zuiden ( Costa del Sol ) in de Horeca als barman of afwasser een plek kunnen vinden of als je Spaans spreekt als kelner , maar het wordt er niet gemakkelijker op de laatste jaren .

Gevaren zie ik eigenlijk weinig zo lang je niet zo maar in je tentje ergens aan de kant van de weg gaat overnachten .

Good Luck !

Henk .

@benoitt, een docent vroeger bij mij op de middelbare school heeft dit, al lopend gedaan. Die heeft tijdens zijn reis ook hele rare onverklaarbare dingen meegemaakt, dat hij iets kwijt raakte maar dat nog niet wist op het moment en later terugvond op een plek waar hij nog niet langs was geweest. Ik denk dat het meer tussen zijn oren zat, maar hij vertelde er zat verhalen over. Hij is volgens mij wel 4/5 maanden op reis geweest, volgens mij niet lopend terug gegaan.

De website van een stel dat voor 5 dollar per dag liftte en reisde:
http://www.autostopemwswiat.pl/
En deze ken je vast ook al: www.couchsurfing.org

bedank voor de reacties ik heb er veel aan . Druiven gaan plukken in frankrijk en dan dooreizen naar compostella ja ik zie at helemaal zitten!!
Iemand al enige ervaring met druiven plukken in frankrijk . Ik denk dat ik nog een zomer werk in belgie en dan doorreis naar compostella …
waarom kan je niet zomaar kamperen in de natuur ik weet dat het niet mag maar wie kan het wat schelen :stuck_out_tongue: gevaren van anere mensen of dieren mss ??

Gevaar van andere mensen, maar ook dat sommige landen bang zijn voor vervuiling (toiletbehoeften).