Rondreis zonder cent

Hoi,

Mijn naam is Belinda en ik ben 49 jaar.

Voor mijn 50e wil ik nog een rondreis maken, maar liever met iemand samen. Ik heb geen cent te besteden en wil onderweg dan ook het 1 en ander verdienen en dan weer verder trekken.

Wie heeft hier verstand van of wil mee?

Groetjes,

Belinda.

Wat een superidee Belinda! Niet veel mensen van jouw leeftijd hebben dit lef! Met ditzelfde idee ben ik samen met een vriendin vertrokken in april. We hebben net een half jaar gewerkt in italie via selectcamp en zijn nu in portugal aangeland waar we nu op een quinta beheren en hier mogelijk een bed and breakfast gaan beheren voor een tijd. Wij zijn voor onbepaalde tijd weggegaan.

Als ik het nu opnieuw zou doen zou ik bijna echt als zigeuner weg willen. Te voet of te paard, contact maken met mensen onderweg en vragen om een slaapplek of iets te eten. Misschien iets als de route naar santiago de compostela gaan lopen of juist gewoon gaan liften. Er zijn op het internet wel lifterscommunities en fora te vinden.

Ook een goede tip voor de reiziger zonder geld: www.hospitalityclub.org of www.couchsurfing.org Je kunt op die websites een profiel aanmaken en andere reizigers een slaapplek aanbieden bij jou thuis en andere mensen vinden die slaapplekken aanbieden. Ideaal om bij lokale mensen te logeren.
Mocht je in de buurt van portugal komen laat het maar weten. Er is vast wel een plekje voor je.