Zien jullie ook eerst allemaal Intranet-topics?

Waarom staan de Intranet-forums bovenaan?

Bij mij hoort dat ook zo… :slight_smile:
Maar normaal zag jij ze niet toch? En kun je ook topics lezen, of zie je alleen dat er een forum is?

Bij bezoekers was het voorheen niet te zien, maar na de switch naar het onderste en erna weer naar het bovenste deel is het zichtbaar voor iedereen. Alleen ziet men overal “Privé” staan. Moet volgens mij onzichtbaar gemaakt kunnen worden.

Als je niet meteen op ‘actieve berichten’ zoekt maar naar een landenforum wilt, is dit erg onoverzichtelijk. Verwarrend ook voor nieuwe leden. En weinig uitnodigend dat je er niet in kan.

Precies, dat vind ik dus ook.

In Belgie hebben we een gezegde Cecilia; “curieuzeneuzemosterdpot” !lol2

Bovenaan heeft zin voor diegenen die het kunnen gebruiken, maar moet m.i. onzichtbaar zijn voor de rest. Zo was het voorheen ook. Heb dit in het intranet ook al een keer gevraagd.

Heu… en dat betekent???

typisch een vrouwelijk probleem,nieuwsgierigheid!:smiley:

1 like

Of iets uitnodigend is of niks heeft niks met nieuwsgierigheid te maken. Uitnodigend wil voor mij zeggen of je welkom bent of niet.

Nou ik reageer maar op de quote van Cecilia,vond het grappig,voor de rest moet je er niet teveel achter zoeken Jenny!:smiley:

Er zijn wel meer dingen niet zo uitnodigend aan deze forums… bijvoorbeeld ook dat er een tijdslimiet zit op hoe lang je je post kunt aanpassen… typefoutjes corrigeren, of vergeten opmerkingen toevoegen, of in je enthousiasme is je verhaal wat warrig geworden en wil je het even herschrijven… telkens krijg ik die vervelende foutmelding dat de tijd verstreken is.

En dat je per land moet openklikken (soms wel met 3 kliks) om te zien of er nieuwe vragen zijn gesteld. Of misschien heb ik nog niet ontdekt hoe dat sneller kan (zonder vragen over andere landen te zien waar ik niks mee heb). Ik zie nu wel bij het overzicht van Landenforums als de 1e vraag nieuw is, maar om de 2e en 3e vraag enzovoorts te zien, moet ik dat land (soms dus met 3 kliks) openklikken.

1 like

Gelukkig heb ik geen tijdsgrens voor de forums waar ik rechten op heb Cecilia,maar ik begrijp je volkomen.
Ik zal het eens aankaarten bij de redactie om de tijdsgrens van 10 minuten op te krikken naar 20 minuten,kan je niets beloven.
groetjes,georges.

Vind het ook niet echt handig, volgens mij hebben de meeste mensen er niets aan. Het zou beter zijn als ze alleen getoond worden aan mensen die toegang tot die topics hebben…

Klopt, lijkt me erg vervelend voor gewone leden: ik vind het ook geen enkel probleem om als admin die typefouten eruit te halen voor mensen - ik stoor er me ook altijd aan in mijn eigen posts (maar nou niet allemaal tegelijk komen hè, hahaha). Fijn dat je dat even aan wilt kaarten George.

Ja, ook herkenbaar. Ik weet me soms ook nog steeds geen weg terug met alle subfora die sommige landen of groepen hebben en ik hang hier toch ook al 8 jaar rond. :wink:
Wat ik meestal aanraad is naar je controlepaneel te gaan, ken je die? Klik hiervoor op “instellingen” in je grijze balk bovenin en dan zie je een overzicht van alle (sub)forums waarop je geabonneerd bent - je kunt je namelijk ook abonneren zonder mailnotificatie. Daar staan al jouw forums dan in overzicht, zonder dat je alle fora door moet lopen. Wel alleen het nieuwste bericht nog steeds, maar wel gelijk ook de subfora.

Een andere optie, die ik meestal zelf gebruik, is de recente berichten doorlopen. Rechtsboven, onder het Google vakje, staat een linkje naar de “actieve onderwerpen”. Meestal staat daar voor een dag in overzicht welke onderwerpen er allemaal gewijzigd zijn en dan loop je dus eigenlijk alle nieuwe vragen door.

1 like

Dank je voor die tips Cyriellie, en jij ook Georges voor het proberen aanpassen van die correctietijd!

Heb al een verzoek geplaatst in het intranet,hopelijk word daar op gereageerd,meerr kan ik niet doen,Cecilia!
groetjes en maak er nog een gezellige dag van.
georges.:dag:

1 like

Bedankt Georges! En ik zie die intranetten nu ook niet meer bovenaan, scheelt weer. :slight_smile:

Zo te zien is het probleem van die mystieke intranetfora opgelost.