Cultuurverschillen kunnen nogal eens aanleiding geven tot een scheiding. Zie jij jezelf trouwen met een Afrikaanse partner?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Cultuurverschillen kunnen nogal eens aanleiding geven tot een scheiding. Zie jij jezelf trouwen met een Afrikaanse partner?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Wees je bewust van de verschillen, geniet van de overeenkomsten en blijf vooral open met elkaar communiceren. Probeer de ander te begrijpen i.p.v. te veranderen.
En dat alles geldt natuurlijk eigenlijk voor elke relatie ![]()
Ik weet niet waarom het met deze mensen niet zou lukken , deze mensen zijn minder egoistisch en tevreden met veel minder. Ze zijn dan ook zeer katholiek en waarderen nog de kleine dingen des levens. Als je ziet hoeveel mensen die er momenteel scheiden van dezelfde cultuur, zou ik niet weten waarom een Afrikaanse partner slechter is .
Meer respect voor elkaar.
Maar toch ook weer dat vrouwen ondergeschikt zijn en dat de mannen een eigen leven lijden en hun eigen ding doen.
Daar word hier niet over gesproken !
ik denk dat het alleen goed kan gaan ,als je partner hier in nederland woont en je 1 maal per jaar met hem samen ( zeker niet alleen ) terug gaat naar zijn geboorteland. Laat je hem alleen gaan zal hij uit gaan met Afrikaanse meiden, puur alleen voor de seks. ik zie dit veel om me heen gebeuren als ik daar ben.Dit word nooit door de nederlandse partners geloofd tot ze het zelf horen of achter komen. Afrikaanse mannen hebben meer vrijheid dan de vrouwen en is heel anders als in nederland waar wij dit wel hebben en ook gewend zijn.Hier heb ik nog altijd moeite mee, dat ik thuis gelaten word en mijnheer alleen uit gaat als hij hier zin in heeft. Offf al is het maar om met zijn vrienden the te drinken of wat dan ook, ik ben er graag bij en vind dit gezellig. Maar ze hebben ons niet overal bij nodig en willen dit leiver alleen doen. Soms ga ik mee en geniet hiervan.
Dus mensen ga eerst eens 3 maanden samen in het land van herkomst met hem leven voor men trouwt. als je samen bent leer je sneller iemands gewoontes kennen en merk je de verschillen. Ik heb een schat van een man, heel sociaal, en niets is hem teveel. Maar er zijn ook andere kanten. Afrikanen zijn snel jaloers, liegen veel ,en spreken zelden de waarheid als je hun iets vraagt. Waarom…bang je te verliezen is de reden, of onder langdgenoten dat ze fiancieel worden leeg gezogen als ze het een beetje beter hebben dan de ander. Afgunst en jalouzie zijn dingen die allemaal met armoede te maken hebben.
ik wil niet negatief overkomen, maar wel hier de feiten vertellen want het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn.
Nee zou t nooit doen, heb in gambia genoeg gezien, alles draait om geld, jongens van 25 met vrouwen van 70 en ouder, dat is geen liefde maar gewoon van die vrouwen profiteren, ze betalen alles en sturen ook nog geld op , als ze weg zijn nemen ze weer een andere vrouw en doen t zelfde, heb veel vrouwen gesproken in gambia dus weet er alles van, maar ja de vrouwen doen t zelf, dus ja wat kan ik er over zeggen , t is wat ze zelf willen, dus leven en laten leven , toch???/
100% akkoord met Jalinda.
Alleen als je een zeer onderdanig on-europees karakter hebt zal het lukken. Of als je veel kan slikken en het kan je niet schelen dat hij vreemd gaat ,liegt en veel geld naar huis stuurt.
Vanuit de man gezien is het soms wel interessant om een Afrikaanse te trouwen (heb ik zelf gezien met mijn vader) de vrouwen zijn nl. ‘‘opgevoed’’ dat de man sowieso de baas is en doet wat hij wil.
Ik denk dat het per situatie verschilt. Ook is Afrika natuurlijk een groot continent met grote verschillen in cultuur en gebruiken. Misschien zal het niet altijd even makkelijk zijn maar dat is in Nederland/ België ook niet.
Ik ken een man die getrouwd is met een Afrikaanse vrouw en ze lijken gelukkig met elkaar. Die man weet overigens ook erg veel van diverse Afrikaanse landen en is er tig maal geweest en spreekt enkele Afrikaanse talen. Misschien scheelt dat ook.
Andere culturen maakt het natuurlijk niet altijd makkelijker maar het hoeft geen groot probleem te zijn, al kan dat wel natuurlijk. Maar iemand uit Egypte is natuurlijk anders dan iemand uit Namibië of Ghana. Dat zou dan ook appels met peren vergelijken zijn. Een Israeliër is ook totaal anders dan iemand uit Laos en het is toch hetzelfde continent.
Ik ben al ruim 3 jaar getrouwd met een afrikaanse man en heb 1 jaar met hem in ons huis in Kenia gewoond en heb geen problemen met hem of misverstanden ben nog steeds met hem getrouwd alleen zit ik nu weer in Nederland en hij in Kenia maar probeer hem hier heen te halen.
Ik zou niet willen generaliseren en spreken over ´Afrikanen´ in het algemeen.
Ik ben nu 6 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd met mijn Afrikaanse man, de grootste schat van de wereld. Hij islamitisch, ik christelijk en daarnaast de culturele verschillen. We wonen samen in Nederland en zijn een paar keer samen teruggegaan naar Afrika, en hij ook 1 keer alleen. Vertrouwen en respect zijn de basis in onze relatie, de overeenkomsten (al met al zijn dat er meer dan de verschillen) zijn bij ons belangrijker dan de verschillen. Veel praten (niet zijn sterkste kant, ook niet vanuit zijn cultuur) en je inleven in elkaar zijn essentieel naar mijn idee. Ik zeg dus: het kan zeker en is zelfs een meerwaarde, vooral voor kinderen die het beste van twee werelden (kunnen) meekrijgen.
Voor mij maakt het niet uit wat voor kleur iemand heeft. Ik ben nu getrouwd met een Belgische, maar als ik opnieuw moest beginnen was de kleur van geen belang. Er is maar een ding dat ik in een partner belangrijk zou vinden, en dat is dat ze net als ik vegetarisch zou eten. Verder heb ik geen eisen of verwachtingen en denk ik dat kleur verschil niet echt een verschil zou maken
Andere cultuur kan voor problemen zorgen maar dit geldt ook voor: andere opvoeding/afkomst, verschil in opleiding enz.
Ik heb relaties met Nederlanders gehad en het waren allemaal egotrippers die zich door mij lieten onderhouden. Van wie ik nog nooit een verjaardagskado heb gekregen terwijl zij hun grote dure wensen wel presenteerden.
Zij gingen alleen uit en hadden er absoluut geen probleem mee om mij alleen thuis te laten of op te sluiten.
Of er echt zoveel cultuurverschillen zijn met de Afrikaanse man vraag ik mij af.
Ik ben in ieder geval nog nooit een aardige, lieve, zorgzame Nederlandse man tegengekomen.
Nou die kom je wel in Afrika tegen alleen je zal hem moeten delen met familie,vrienden, en vriendinnetjes.
Als je hier tegen kunt is het geen probleem en kun je een heel fijne relatie hebben.
Mannen hebben nu eenmaal hun eigen leven en doen waar ze zin in hebben.En kadootjes kun je vergeten want geld spenderen ze alleen aan dingen voor hun zelf zoals mobile,horloge,ketting, auto,kleding en buiten dat natuurlijk met geld bijspringen om de familie te onderhouden. een vrouw komt op de laatste plaats om iets te krijgen want eerst zijn er de vriendinnen. In Afrika zeuren de vouwen ook altijd om dingen te krijgen en hier hebben de mannen een hekel aan.Is het geen kleding of sieraden of tassen en schoenen, dan is het wel voor haarstukjes,kapper,creme of nagellak.Weing verschil met hier is er niet alleen wij zijn eerder tevreden omdat wij er makkelijker aan kunnen komen.
Hier in nederland had ik een man die deed geen stap zonder mij, maar ook van hem kreeg ik zelden kadootjes of iets met moederdag.
Mijn ex had ook tig vriendinnen (en ja gewoon een NLer) en voor zichzelf geen vrek. Hij ging ook gewoon zijn eigen gang. Daar had ik toen wel vreden mee. Ben na al die jaren nog steeds dolgelukkig dat ik van hem af ben!
Ik ben gelukkig met mijn eigen leven en ga lekker mijn eigen gang. Als ik ooit nog trouw is dat echt wel op hele andere voorwaarden dan toen.
Dan heb je net wel pech gehad. Ik zorg al 14 jaar voor mijn vrouw die invalide is. Ik heb mijn werk en dus ook pensioen opgegeven om dat te doen. En nee, ik ga niet leven van mijn vrouw haar invalditeit als ze 65 is, want volgens de statistieken zal ze niet ouder dan een jaar of 40 worden. Hetgeen ze nu al is, maar de achteruitgang in acht genomen gaat ze het toch nog maar een korte tijd mee gaan. En dan staat Willem zonder inkomen, geen snelheid niet meer om een vet betaalde baan te krijgen. Ik zal nog wel aan het werk geraken, maar niet meer een goed betaalde baan. En ik ben ook Nederlander. Tis maar net wie je tegen komt. Maar ik moet toe geven dat ik binnen de Nederlanders ook wel een appart geval ben. Ik geef niet om geld, en niet om grote stoere auto’s en zo. Ik heb er geen en ik hoef er geen. Ik ben ook veganist en zo. Dus, maar tis net wie je tegen komt. Je moet niet alle mensen over een kam scheren. Er zijn ook veel vrouwen die van een man profiteren. Tis maar net wie je tegen komt en wat je lot is
Hoi Willem,
je hebt gelijk… het is maar net wie je tegen komt (of aantrekt). Ik zie er niet blank en blond uit dus dat zal ook zeker te maken hebben gehad met het soort mannen dat ik aantrok (net als de “postordervrouwtjes” van nu).
Daar hebben een aantal toch een bepaald beeld bij.
Het interessante is wel dat je je na bepaalde ervaringen ontwikkeld. Je weet wat je wel of in ieder geval helemaal nooit meer wilt of wat een compromis zou kunnen zijn. Waar je sterke kanten liggen en als je die benut ziet je leven er ineens heel anders uit.
Ik vind het knap van je dat je voor je vrouw zorgt, dat zegt heel veel over jou, maar ook over jullie (relatie).
Carriere maken zal zeker niet meer meevallen maar of dat uiteindelijk is wat je leven inhoudt geeft of jou tevreden over jezelf laat zijn?
En je hebt helemaal gelijk, zulke vrouwen zijn er ook.
Bedankt voor het delen van je ervaring.