Bezness alert voor Kenia in Duitsland

Ik kreeg via facebook een bericht dat Kenia in Duitsland ook opgenomen is bij het bezness-alert, naast Egypte, Tunesie en Turkije. Het verbaast me niets :-). Ik begrijp dat getrouwde stellen in Malindi allebei op zoek gaan naar een sugarmama/daddy. Liefst trouwen ook natuurlijk:-) Lastig hoor, de liefde in Kenya:-)

Oh en dit is de website: http://www.beznessalert.com/ Was ik vergeten erbij te zetten.

Ik wist niet dat er een woord was uitgevonden voor dit fenomeen, en zelfs een website waarop gewaarschuwd wordt.
Niet bij iedere gemixte relatie is er natuurlijk sprake van bezness, maar het komt inderdaad veel voor.

Aanwijzingen:

  • De liefde van je leven ben je zeer waarschijnlijk niet tegen in een bar, nachtclub of op het strand bij je hotel tegen gekomen.
  • Cultuurverschillen zijn er veel en overduidelijk, het is vreemd als je niet aan het begin van je relatie al tegen cultuurverschillen aan loopt.
  • Vraag jezelf (en je partner!) eens af, hoe je behalve cultuurverschillen, ook eventuele verschillen in levensfase, achtergrond en economische verschillen wil gaan overbruggen.

Bvb … ik zag laatst een potige Keniaan lopen met een handtas, van een vrouw, lopende aan zijn zijde, hand in hand.
Denkt die vrouw nu echt dat een Afrikaanse man vrijwillig met een vrouwenhandtas gaat lopen uit liefde?

Veel westerse vrouwen zijn al op een leeftijd dat kinderen krijgen niet meer mogelijk is … denk men echt, dat een jonge Afrikaanse man zich zal inthouden van het nemen van (veel!) kinderen?
Daarvoor zullen mannen echt wel een aantrekkelijk Keniaans liefje naast zijn relatie nemen, zonder om toestemming daarvoor te vragen.

Monogamie is een afspraak waarover je zelf moet beginnen als je dat van je partner verlangt …
Een goede vriend vertelde me eens:
Ik heb een Keniaanse vrouw en kind, we zijn niet getrouwd maar wonen wel samen.

Ook heb ik een Mzungu, beduidend ouder dan ik, ze heeft al 2 kinderen.
Wil deze mzungu ze met mij verder, dan wil ik een gemeubileerd apartement, en XX inkomen per maand nodig om bij haar te blijven.
Dan kan ik het schoolgeld voor mijn kind (zoon natuurlijk, die zijn belangrijker!) betalen en pas dan wil ik overwegen of ik haar trouw wil blijven en naar haar land gaan.

Goed dat er gewaarschuwd wordt dmv website, maar houd vooral gewoon je ogen open.
Tip:
Doe niets enkel op je “gevoel” maar gebruik vooral gewoon je boerenverstand.

Ik heb het 2 jaar geleden al zien gebeuren op het Diani strand; een Duitse dame van een jaar of 60 behangen met goud in een panterprint bikini en een Keniaanse lover van een jaar of 18 schatte ik. Na een aantal dagen had de jongen ook een all-inclusive bandje om zijn pols…
Misschien was het bezness of gewoon een minnaartje zodat ze zich niet zo alleen voelde.

Kenya, mooi resume! Als toevoeging: vraag jezelf af waarom er wel een prachtig jonge, arme knul met je wil trouwen, maar (bijna) nooit die prachtige, welvarende man van je eigen leeftijd…:slight_smile:
De situatie dat swahilivrouwen met mzungu’s trouwen ken ik eigenlijk niet. Wel Swahilimannen met mzunguvrouwen :slight_smile:

Oh en voor de duidelijkheid: ik heb er verder geen mening over hoor! Ik snap het van beide kanten. Alleen die valse verwachtingen zorgen voor een hoop problemen.

Waar ik woon, vind je 40 stammen en 40 nationaliteiten op een kluitje en de meest ogenschijnlijk vreemde relatiecombinaties.

Denk aan een Brits meisje van net 18 jaar die iedere dag verlieft achter een traditioneel gekleede Masai knaap en zijn stamgenoten van minstens 10 jaar ouder aan loopt.

Getrouwde mzungus die samen naar Kenia reizen, zij heeft een beachboy, hij heeft er een paaldanseres naast z’n huwelijk.

Geloof me, zelfs Swahilivrouwen die met een mzungu getrouwd zijn.

Vaak zijn Mzungus ouder dan hun Keniaanse partner, lang niet altijd.
Een buurjongen, ook uit Engeland, 20 jaar oud, woonde jaren naast mij, was samen met een Keniaanse meid. Tot de dag dat de meid een visum kreeg voor Duitsland via een andere mzungu, waar de jonge jongen best wel vanaf wist.
(hij verliet het huis als de oude Duitser een paar weken op vakantie kwam)

Aan de kust is het inmiddels helemaal geen schaamte, als een (jonge)man 1 of meerdere mzungudames gezelschap houdt, its a job and life goes on. Sommige Keniaanse mannen zijn hun mzunguliefjes trouw, meestal zijn ze dan wel +/- van dezelfde leeftijd.

Valse verwachtingen hebben met taboes en cultuurverschillen te maken.
Monogamie is bvb in het westen een ongeschreven regel geworden, hier niet!!!
Als je dat niet weet en bespreekt met je partner, is er dus geen sprake van: met opzet valse verwachtingen creeren…
Zolang beide partners volwassen zijn, bemoeid niemand zich met elkaar’s relatie in Kenia.
Die gewoonte heb ik mij ook maar eigen gemaakt.

Hahahaha, Kenya, ik bemoei me er ook absoluut niet mee, met relaties :slight_smile: heel gevaarlijk. Hou me in real life altijd heel erg op de vlakte. En ik ben er van overtuigd dat waar jij zit de variaties nog veel talrijker zijn. In het dorp dat ik ken, zijn er wat minder variaties :slight_smile: