Zie jij jezelf trouwen met een Turkse partner?

Cultuurverschillen kunnen nogal eens aanleiding geven tot een scheiding. Zie jij jezelf trouwen met een Turkse partner?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Ik zie mezelf nooit met een turkse partner trouwen. Voor mij zijn de verschillen te groot, de afstanden ook trouwens!
Daarbij hang ik teveel aan mn familie om daar te gaan wonen…

(en nog veel dingen waar ik niet dieper op inga) Dus…is het antwoord:

Nee

Beps,je zou dan toch eventueel ook hier kunnen gaan wonen als je je familie niet kan missen :wink:

Ik zie mezelf best trouwen met mijn Turkse vriend.
De cultuurverschillen zijn groot, dat weet ik, maar daar komen we wel uit.
Als je echt van elkaar houdt, dan moet je elkaar accepteren:slywink:
Dus mijn antwoord is: ja

gr. Leonie

ik ben getrouwd met een turkse…

Ik heb mijn turkse partner in 2005 ontmoet in turkije en in 2010 zijn wij getrouwd, nog wel 1 probleem ik woon hier in nederland en hij woont in turkije. We hadden vorig jaar nov visum kort verblijf aangevraagd was afgewezen maar met advocaat in bezwaar gegaan eind maart op eens goed gekeurd omdat hij eigenlijk kon werken per 1 april is hij voor 6 weken hier geweest in plaats van de 3 maanden. Gelukkig vond hij het hier wel leuk.

Ikzelf zou het nooit doen daar de verschillen te groot zijn om te overbruggen. Ik heb een vriendin die in Alanya met een Turk getrouwd was maar ondertussen zit ze er terug alleen.
**Het is één groot avontuur dat soms eens lukt, maar meestal draait het op een scheiding uit. De Turkse mannen die werken in de kuststeden zijn meestal alleen op een avontuurtje uit, zijn meestal getrouwd of hebben een Turkse vriendin ergens ver weg. **

**mijn website’s over Turkije :zon02: : **Antalya
Blue Cruise Bodrum

http://everyoneweb.com/WA/DataFilesefeze/244.JPG

Zelf heb ik inmiddels 2 jaar een partner in Turkije, en hoewel er inderdaad wel verschillen zijn, zijn deze niet zo ontzettend groot dat ik zou zeggen dat ik nooit met hem zou kunnen trouwen. Uiteraard is dit ook wel iets waar we het over gehad hebben, maar op dit moment kan ik er geen echt antwoord op geven. Daarvoor willen we eerst langere tijd samen geleefd hebben…

Ikzelf ben nu 2 jaar getrouwd met mijn Turkse man. En het gaat nog allemaal prima. Maar ik kom uit voormalig Joegoslavië en mijn cultuur en de Turkse cultuur heeft veel overeenkomsten dus wij hebben geen cultuurproblemen. De verschillen in onze culturen zijn te weinig om dit als een probleem te ervaren.

Ik ben nu 10 jaar samen met mijn turkse partner waarvan 3 jaar getrouwd. ik vind het woord cultuurverschil een erg groot woord, het is gewoon dat er in beide landen verschillend wordt opgevoed. en waarom er wordt gezegd dat het meestal toch op een scheiding uitdraait… volgens onderzoek 1 op de 5 huwelijken gaan over in een scheiding in nederland, en dit zijn vast niet allemaal gemengde huwelijken. Ik ben zeer gelukkig met mijn turkse man en 2 kinderen.

Wat een rare vraagstelling. Ik heb meer met mijn man gemeen dan met mijn buurman, bij wijze van spreken, cultuurverschillen zijn er zeker maar dat hoeft echt niet alleen over de grens te zijn.

In ieder geval, ik ben al 7 jaar samen met mijn Turkse man waarvan 3 jaar getrouwd en 1 jaar trotse ouders van een prachtige dochter!

37 jaar samen , daarvan 29 jaar getrouwd. Cultuurverschil is geen probleem behalve als je er een van maakt maar dit kan ook met een partner uit Nederland , bijv. Amsterdam met de Veluwe. Bijna net zo`n groot cultuurverschil.

Wat ik veel hoor in Turkije zelf van Turken en van Nederlandse Turken is dat Turkse meisjes over het algemeen vaak arrogant zijn.
Ik ben nog geen een Turk tegen gekomen die dit ontkent, vanuit deze wetenschap geredeneerd zijn het dus moeilijke karakters.

Voor mij dus geen Turkse vrouw :dag:

ikzelf heb inmiddels al 5 jaar een turkse partner, zeker in het begin was het wennen met de verschillen en natuurijk is het niet altijd even simpel maar uiteindelijk kom je daar samen uit,door vooral te praten over de verschillen en te acepteren dat ze er zijn. als je elkaar in de waarde laat kom je heel ver.
:wereld:

als JIJ een beetje een normaal mens bent kun je je verschillen uitpraten en heb je de mogelijkheid om een middenweg te vinden als dit zo uit zou moeten komen.

dus hoe overkom jij je cultuurverschillen??? door wederzeidse aanpassingen!!! anders niets.

wat een onzin trouwens dat turkse vrouwen arrogant zijn!!! nee dat zijn ze zeker niet, maar ze waarderen het meer dat je ze behandeld als een prinsesje en dus niet als een hork zoals zoveel turkse mannen dat doen!